• izzi

Är 46 för gammalt för att bli pappa?

Verkar mest vara kvinnor som hänger här och alla verkar vara i samma ålder. Min man är nio år äldre än mig och jag önskar så gärna ett bar till. Han skulle om det går vägen i sådana fall bli 46. Är det för gammalt? Jag vill inget hellre!

Själv tänker jag inte på vår åldersskillnad, men vi bor ju i en småstad och här ser man lite konstigt på de som är äldre föräldrar.

• Svar på tråden Är 46 för gammalt för att bli pappa?
  • Jag är bara jag

Nej för i så fall fick vi lägga ner all vår extrema barnlängtan och sluta ha sex för maken kommer vara minst 46 när vi får barn-om jag är gravid/blir gravid jättesnart.

• Jag är bara jag
    RobzMarley skrev 2011-06-23 11:13:00 följande:
    well orkjen är ju inte densamma. upp till var o en. jag personligen skulle aldrig skaffa barn så sent. 
    Och man kan ju välja att bli gravid eller hur!? Vi som inte haft turen att pippa en gång och sen fått barn utan kämpat i många år och fått bara  missfall vad ska vi göra då? Lägga oss  ner och självdö för vi inte lyckades få barn inom tre försök?
  • izzi
    Jag är bara jag skrev 2011-07-04 14:53:43 följande:
    Och man kan ju välja att bli gravid eller hur!? Vi som inte haft turen att pippa en gång och sen fått barn utan kämpat i många år och fått bara  missfall vad ska vi göra då? Lägga oss  ner och självdö för vi inte lyckades få barn inom tre försök?
    Skrattande
  • Beoni

Det skiljer 15 år på mig och min man (30 och 45 till hösten) och vi väntar första barnet till vårvintern 2012.

Jag har också funderat lite på det där med om han egentligen är "förgammal" 
    Men som sagt här i tråden så beror det ju mer på personen än exakt hur gammal man är.

Vissa människor beter sig ju som om de är redo för graven efter de fyllt 30 och andra blir aldrig gamla Flört
    Tycker att så länge man själv känner sig pigg nog så är det bara att köra ålder är inte bara födelsedatum. 

• Kärlekens gåva
    izzi skrev 2011-06-23 09:26:57 följande:
    Verkar mest vara kvinnor som hänger här och alla verkar vara i samma ålder. Min man är nio år äldre än mig och jag önskar så gärna ett bar till. Han skulle om det går vägen i sådana fall bli 46. Är det för gammalt? Jag vill inget hellre!Själv tänker jag inte på vår åldersskillnad, men vi bor ju i en småstad och här ser man lite konstigt på de som är äldre föräldrar.

Nej, det är inte för gammalt. Ni/din man är inte äldre än han känner sig!
  • kattaaa

jag tycker det är för sent.. inte roligt för barnet att ha så gamla föräldrar, men det är bara min åsikt!

°° isabelle 2oo7-o8-2o °° Melvin 2oo9-1o-o7 °° Lillplutt BF 2o11-o7-31°° kattaaa.blogg.se °°
  • izzi
    kattaaa skrev 2011-07-06 11:24:53 följande:
    jag tycker det är för sent.. inte roligt för barnet att ha så gamla föräldrar, men det är bara min åsikt!
    Det är säkert mycket med föräldrar som barn inte tycker är roligt, man kanske är för tjock, har ett handikapp, är arbetslös, fel åsikter, skruttig bil, så ser ju livet ut.

Barnet förstår inte skillnad på 35 och 45 år. Först i tonåren kan jag tänka mig att de funderingarna kommer.
  • Jag är bara jag
    kattaaa skrev 2011-07-06 11:24:53 följande:
    Jamen återigen då om man inte haft nåt val då? Vi fick inte barn året efter vi började försöka-då hade vi varit 38 resp. 41,nu har åren gått och vi vill ju fortfarande ha barn! Varför skulle vi vara odugliga som föräldrar bara p.g.a vår ålder? Vi ser unga ut,maken är stenfrisk,kan jobba hur mycket som helst fysiskt-blir han en dålig pappa ändå tycker du?
Svar på tråden Är 46 för gammalt för att bli pappa?