Inlägg från: izzi |Visa alla inlägg
  • izzi

Är 46 för gammalt för att bli pappa?

Verkar mest vara kvinnor som hänger här och alla verkar vara i samma ålder. Min man är nio år äldre än mig och jag önskar så gärna ett bar till. Han skulle om det går vägen i sådana fall bli 46. Är det för gammalt? Jag vill inget hellre!

Själv tänker jag inte på vår åldersskillnad, men vi bor ju i en småstad och här ser man lite konstigt på de som är äldre föräldrar.

• Svar på tråden Är 46 för gammalt för att bli pappa?
  • izzi

Tack för alla positiva svar! Det värmer!

RobzMarley skrev 2011-06-23 11:13:00 följande:
    well orkjen är ju inte densamma. upp till var o en. jag personligen skulle aldrig skaffa barn så sent. 
    Grejen är ju att man kan ju aldrig veta hur pigg/trött man är när man är 50+, det vet man ju först när man är där. Hur gammal är du?

Min man är "ung" för sin ålder, tränar mycket och har inte mindre ork än vad jag har. Vi har en tvååring så vi vet vad det innebär också.
    LängtarEfterDiig skrev 2011-06-23 11:13:59 följande:
    Jag tycker inte det är för gammalt.
    Min kille är 7 år äldre än mig, och vi får en dotter i oktober :) Hjärta
    Grattis! Får man fråga hur gamla ni äri?
  • izzi
    Jag är bara jag skrev 2011-07-04 14:53:43 följande:
    Och man kan ju välja att bli gravid eller hur!? Vi som inte haft turen att pippa en gång och sen fått barn utan kämpat i många år och fått bara  missfall vad ska vi göra då? Lägga oss  ner och självdö för vi inte lyckades få barn inom tre försök?
    Skrattande
  • izzi
    kattaaa skrev 2011-07-06 11:24:53 följande:
    jag tycker det är för sent.. inte roligt för barnet att ha så gamla föräldrar, men det är bara min åsikt!
    Det är säkert mycket med föräldrar som barn inte tycker är roligt, man kanske är för tjock, har ett handikapp, är arbetslös, fel åsikter, skruttig bil, så ser ju livet ut.

Barnet förstår inte skillnad på 35 och 45 år. Först i tonåren kan jag tänka mig att de funderingarna kommer.
Svar på tråden Är 46 för gammalt för att bli pappa?