• Altruism

Gränssättningar mot bio-mamman

Allt utom det där med sjukhus tycker jag att du har rätt i. När våra barn är på sjukhus (då menar jag inte typ BVC eller rutinkontroller) så är vi där båda två. Det har min nya kille heller inga problem med så... Men som sagt- allt annat du skrivit är konstigt!!!!

• Altruism

Visst kan man diskutera om barnet är i behov av akut sjukvård så mycket men för min del hade det inte spelat någon roll. Åker mina barn in akut så följer jag med oavsett om pappan är där eller inte. Barnet vill ju ha sina föräldrar nära i en sådan situation och då får man ju lägga allt annat åt sidan.

Pappan kanske bara vill ha en bra relation med sitt ex? Jag och mitt ex hjälper också varandra. Inget konstigt med det så länge alla parter mår bra. Min kille har inga problem med det men om han hade haft det så hade jag prioriterat hans känslor. Förutom när det rörde barnen så klart...

• Altruism

Fast TS- problemet är inte hon utan din man. Det är ert förhållande, dina känslor, hans agerande. Vad bio-mamman gör eller inte gör spelar ju ingen roll. Det är ju vad din man tillåter och inte som är det stora problemet i det här.

Svar på tråden Gränssättningar mot bio-mamman