Gränssättningar mot bio-mamman
Är tillsammans med en man sedan 3 år tillbaka. Vi bor på varsitt håll. Har en gemensam dotter på 1 år. Har 4 barn sedan tidigare. Han har en son på 5 1/2 år. Vårat förhållande startade dåligt pga av bio-mamman. Dom bor 10 min ifrån varandra. Sonen var då 2 1/2 år, och han var där mycketo hälsade på hos sin son hos bio-mamman. "För han hade sin fasta punkt där", hette det... Det upphörde för ca 1 1/2 år sedan. Numera har han sin son hos sig vid umgänge. Nu minsann, när det gäller våran dotter kan hon vistas hos honom utan mig. Så vad handladedet om egentligen? Att göra Bio-mammantillfreds+Hon har aldrig respekterat mig, som hans flickvän. Som ex: fullt medveten om att han var hos mig på min födelsedag, ringer hon o frågar om dom kan åka o handla blöior i hop ( en tangenknapp e trasig.., därför blir det i istället...) Av "misstag" vid lämmning säga den lilla o stora älsklingen 8soneno pappan)Överlämna en fotokalender på sonen, med 3 gemesamma foton på bio.mamman o sonen. När vi kom hem fr BB, undrade hon om dom kunde åka med sonen till Skansen ihop. Massor av gånger biuda över på middagar, "fast han sagt ifrån". Det har tack o lov upphört. Men så i vintras ville hon biuda över honom+hans brors famili på middag. För inte länge sen ville hon ha hiälp med sitt urladdade bilbatteri. Det tyckte han var ok... Skickar ca 3 sms om vad dom gör plus samtal. Han har sagt hundra tals ggr att han pratat med henne. Han försvarar alltid henne o säger:hon e så snäll, hon menar inget illa, hon e bara klumpig... Känns som vi är 3 i våran relation. Har blivit så mycket bråk pga detta. Av den anledningen bor vi inte i hop. Hon är ständigt med sonen på siukhus, för en det ena o en det andra, förkylningar o feber bla. Nu bara i år har hon varit inne 5 ggr. Varie gång vill hon att han ska åka med dom in. I I min närvaro har han avböit, och åkt in efteråt.Trodde allt lugnat ner sig, då han återigen pratat med henne. Trodde allt lugnat ner sig.., tills hans son berättade att han slagit i en tand o sa: mamma o pappa åkte in med mig till siukhuset på natten, och på morgonen till ett annat siukhus. År det iag som blivit överkänslig pga allt som varit? År det verkligen normalt att dom ska åka in i hop. Vrf inte var för sig, isf? Är det inte rimligt att han gränsar för henne, då han faktiskt har en ny famili att visa hänsyn till? För mig känns det som dom fortf lever i en liten familiekonstulation. Finns fler saker att räkna upp, men blir på tok för mycket text då. Är rådvill, tacksam för lite åsikter.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 00:09
Kan tilläggas också varför situationen känns ohållbar. För 2 år sedan fick vi sent missfall i v 20. Åkte in med vattenavgång, villket Bio-mamman kände till. Varpå hon ringer efter ca 2 tim, för att berätta att läkarbesöket för polyperna med sonen gick bra. Kunde hon inte väntat med det. Samma dag iag kom hem, helt förstörd, är han hemma hos henne för att umgås med sonen, då han kände en tröst i att få träffa honom. Men hemma hos Henne..? Sedan vid hämtningen av sonen, då vi var på väg till våran dotters grav, frågar hon:- får man fölia med!!! Har sånt agg emot henne, efter det. Så respektlöst. Är väl han iag ska känna så mot, då han inte kan gränsa. Tyvärr blir det lite som att man är arg på "älskarinnan", fast den stora skurken är mannen.