Nova skrev 2011-06-21 23:25:58 följande:
Har haft otaliga disskusioner med honom om det här. Han tycker oftast att iag överreagerar. Som tex det här med bilbatteriet. Han tycker att det är väl ok att hiälpa henne om han kan, för det är hans sons mamma. Fine om hon hade varit mer hänsynstagande fr börian. Men känner att han måste väl ändå markera, eftersom hon inte verkar respektera gränserna riktigt? Känns som hon använder honom som att det är hennes man på något sätt fortfarande... Det stör mig så mycket att hanlåter det ske. I hans ögon är det bara en bagatell. För mig handlar det om vad han ger för signaler. I nu läget är iag inne på att bryta upp, då det känns som det aldrig upphör. Det är alltid något nytt. Tråkigt med tanke på att vi har en liten dotter i hop., o har det relativt bra för övrigt. Vad ska man göra? Finns tyvärr inget iag kan göra. 3 år och ett barn i hop, och det upphör ändå inte, för att övergå till en lite mer distansierad relation dom emellan...
precis som du säger så handlar det om vad man sänder för signaler, hon är kanske fortfarande intresserad av din man och genom att han hjälper, mesar och bemöter henne på dessa sätt så triggar det henne antagligen ännu mer till att fortsätta. Jag förstår dig ts alla är vi olika och jag är av den uppfattningen att oavsett om man har barn ihop så kan man utan problem leva två helt separata liv med sin egna partners och barn och ändå samarbeta (när det gäller de gemensamma) och det enda dom faktiskt har gemensamt är att de råkar ha barn, inget annat. Du kanske skall behandla han som luft ett par veckor sköt ditt egna tills han fattar och låt honom krypa till dig, gör han inget åt saken efter det. Då e det nog kört tyvärr...