• skånegås

hjälp äter som en häst pga amningen!!!

Det allra viktigaste för dig och barnet just nu är att DU ORKAR och mår bra. Vikten kan vänta. Jag var lika hungrig i början och det blev en hel del Mariekex och annat, men helt plötsligt gick det över. Det är inte den allra bästa tiden att gå ner i vikt då man helammar... tänk på miljögifterna som då frigörs till barnet.

Är du trött så se till att vila, röra lite på dig och äta så du mår bra!! Annars blir inte bebistiden så rolig...

Sen är det klart bra att undvika för mycket socker, men försöker man äta mindre så kommer suget... amning tar energi och barnet behöver det.. JAg ser det som en bonus att verkligen kunna äta hur mycket som helst utan att gå UPP i vikt

Min vikt ska jag ta tag i när jag kan börja springa igen, men då brukar det å andra sidan inte behövas utan det löser sig själv...

• skånegås

Jag upptäckte bara att jag slutat småäta och då var lillen ca 1,5-2 mån.. Prova annars att äta mer fett och mindre kolhydrater (ssk socker, pasta, ris och potatis, ta mer sås och ät grönsaker i stället). Det mättar bättre och man orkar mer och slipper blodsockersvängningar

Svar på tråden hjälp äter som en häst pga amningen!!!