• Pajama

ingen ägglossning av pergotime

Vad fruktansvärt med din lilla flicka! Så ledsamt!

Men du måste ju kunna få hjälp med något annat än pergotime? Min kompis hade ägglossning och mens typ 3 gånger om året, hon fick hjälp via ivf. Går det inte med pergotime, så finns det fler vägar!

Jag tog pergotime pga oregelbunden äl, men inte hjälpte det. Fast de kollade aldrig äggblåsorna, jag fick bara inte utslag på äl stickan. Vi gjorde Ivf, då stimuleras man till att bilda fler äggblåsor. Fick en pojke som nu är 2½ år och nu är jag gravid igen i v 4+2.

Vi får hoppas på din äggblåsa i första hand, sök ytterligare hjälp annars! Håller tummarna för dig!

• Pajama

Vad bra att du står i kö under tiden ni kör med pergotime! Snart är du där ska du se. Hur lång kö har ni?

Vad är det för sprutor ni ska prova?

Du är i alla fall inne i rullorna nu och gör nånting åt saken. Men visst vill man att det ska ske imorgon, när man väl bestämt sig! Jag ser nog som att pergotime inte är så mycket att hoppas på, men ivf är mycket att hoppas på! Men hela denna ruljansen är knäckande i sig med alla besvikelser, men resultatet är värt allting! Du ska absolut inte ge upp nu, nu ska du ju snart börja!

Svar på tråden ingen ägglossning av pergotime