• ensam10

ingen ägglossning av pergotime

jag och min man har försökt få barn jätte länge utan lycka, blev gravid för för mer än två år sen och det slutatade med missfall, blev förkrossad men blev gravid månaden efter, blev lycklig men var rädd hela tiden att få missfall igen. fick en flicka men hon dog efter 4 veckor. var svårt sjuk.det var ett helvete.

men nu har jag och min man försökt få barn i typ 1 år utan lycka, jag har ingen mens och ingen ägglossning.

har tagit enkel kur pergotime utan lycka och nu dubbel kur och idag var jag hos läkaren ( dag 20) på mensdag" och ägget var 12 mm.. tror ni att det finns nån chans denna gång.

det jag vill med denna tråd är att få hopp för jag mår jätte dålig och känns som om jag kommer att ge upp snart. och det är inte menat för mig att få barn. 

ni som har tagit pergotime, skulle bli jätte tacksam om ni kunde dela med er, och tror ni att ägget kan växa eller är det försent?????

• Svar på tråden ingen ägglossning av pergotime
  • Jag är bara jag

Beklagar er förlust! Äggblåsor brukar släppa ägg om de överstigit 10 mm och ganska säkert 12 mm,men har du otur släpper inget ägg utan blåsan tillbakabildas. Jag hade jättesen äl med sprutor en gång inför insemination,äl dag 21 mot i vanliga fall dag 12 så det finns en chans för dig att äl bara är sen och sen äl är vanligt med pergo. Lycka till nu!

• ensam10

tack för ditt svar, jag läste också att det är ganska många som får sen ägglossning med pergotime, och hoppas för det bäste, 

• Pajama

Vad fruktansvärt med din lilla flicka! Så ledsamt!

Men du måste ju kunna få hjälp med något annat än pergotime? Min kompis hade ägglossning och mens typ 3 gånger om året, hon fick hjälp via ivf. Går det inte med pergotime, så finns det fler vägar!

Jag tog pergotime pga oregelbunden äl, men inte hjälpte det. Fast de kollade aldrig äggblåsorna, jag fick bara inte utslag på äl stickan. Vi gjorde Ivf, då stimuleras man till att bilda fler äggblåsor. Fick en pojke som nu är 2½ år och nu är jag gravid igen i v 4+2.

Vi får hoppas på din äggblåsa i första hand, sök ytterligare hjälp annars! Håller tummarna för dig!

• ensam10

tack..
    jag står i kö för ivf, men det tar lång tid,  och läkaren tyckte att vi ska prova med pergotime först..
    jag har sökt flera läkaren och alla säger samma sak.. stress. de hjälpte mig inte..
    nu går jag till en bra läkaren och hon tyckte då att vi ska börja med pergotime och jag har tagit 2 omgånger.
    hon tyckte att efter sommaren så ska vi prova med sprutor.

jag hatar att allt tar bara så lång tid, blodprover osv. 

• Pajama

Vad bra att du står i kö under tiden ni kör med pergotime! Snart är du där ska du se. Hur lång kö har ni?

Vad är det för sprutor ni ska prova?

Du är i alla fall inne i rullorna nu och gör nånting åt saken. Men visst vill man att det ska ske imorgon, när man väl bestämt sig! Jag ser nog som att pergotime inte är så mycket att hoppas på, men ivf är mycket att hoppas på! Men hela denna ruljansen är knäckande i sig med alla besvikelser, men resultatet är värt allting! Du ska absolut inte ge upp nu, nu ska du ju snart börja!

• ensam10

det tog lång tid innan vi hittade en bra gyn läkare, vi har varit i kön typ i 2 månader, jag tror att det är minst 10 månader till, för de sa att det kan ta ett till ett och halvt år.

nu är läkaren ledig och kommer tillbaka den 15 aug. till dess får man hoppas på mirakel.

Svar på tråden ingen ägglossning av pergotime