Inlägg från: Bullan1978 |Visa alla inlägg
  • Bullan1978

Vit/gula flytningar vecka 40

Hm att ingen har svarat tidigare?

Jag tror säkert att det kan vara slemproppen. Den kan lossna lite i taget men återbildas om inte värkarna sätter igång. Har du haft förvärkar? Min slemmis har lossnat lite så det kommit lite gulgrön gegga i trosorna. Inga strimmor dock. Jag är i vecka 39+4 Min första förlossning startade med förvärkar och att slemmisen lossnade.

Hoppas det kickar igång för dig!

• Bullan1978
    Blomman94 skrev 2011-06-27 00:25:27 följande:
    Har fortfarande inte fått någon bebis. Hade uppehåll med flytningarna i några dagar men nu har de hållit på i ett par dagar. Är nu i vecka 40 +1. Idag har flytningarna varit extrema och en av gångerna jag var på toa så var det inte gul/vita flytningar utan en stor genomskinlig kletig klump, inget blod eller något. Har känt av lite i magen också, som mensvärk. Detta är mitt andra barn. Första föddes i 39 +2 och då märkte jag inte av någon slempropp alls.. bara lite molande värk kvällen innan och på natten gick vattnet. 2 1/2 h senare var sonen född.
    Tjo! Vet hur det känns att vänta och vänta på att det ska sätta igång på riktigt. Jag är nu på BF+4 och ikväll har jag känt lite molande värk (som mensvärk som kommer och går) precis som du känner. För dig har iaf slemproppen släppt så det känns som att du har kommit längre i "processen". Det måste ju vara slemmisen som kommit för dig  Det har den inte gjort för mig mer än liiiiite för 4 dagar sedan. Och nu har den molande värken nästan avtagit efter att den hållit på i ca.2 timmar... Snabb första förlossning du haft. Min första förlossning bestod av kraftiga förvärkar i 2 dygn och sedan 16 timmars värkarbete efter igångsättning. Önskar mig en förlossning som är relativt snabbt över. Hoppas det startar på riktigt för oss väldigt snart!
Svar på tråden Vit/gula flytningar vecka 40