• Blomman94

Vit/gula flytningar vecka 40

Hejsan!
    Inte alltför rumsrent samtalsämne men jag tänkte bara se om någon varit med om något liknande.

Jag är i vecka 40 (39+1) och har sedan ett par veckor tillbaka haft kraftigt med vit/gula flytningar på toapappret när jag torkat mig efter att ha varit på toaletten. Det har inte varit så varenda toabesök utan jag har haft så kanske ett par gånger förut. Idag när jag varit på toa och torkade mig så var det åter igen mycket sådana flytningar på pappret. När jag reste mig upp och tittade ner i toan så låg det en stor klump med sådana flytningar i toaletten.
    Någon som varit med om liknande? Vad kom ni fram till att det var för något? Jag trodde först slempropp men blir lite tveksam när jag läser om den för överallt står den oftast är rosa eller har lite blod i sig, vilket det inte är i detta.
    Får be om ursäkt för detta motbjudande inlägg. =)

• Svar på tråden Vit/gula flytningar vecka 40
  • Bullan1978

Hm att ingen har svarat tidigare?

Jag tror säkert att det kan vara slemproppen. Den kan lossna lite i taget men återbildas om inte värkarna sätter igång. Har du haft förvärkar? Min slemmis har lossnat lite så det kommit lite gulgrön gegga i trosorna. Inga strimmor dock. Jag är i vecka 39+4 Min första förlossning startade med förvärkar och att slemmisen lossnade.

Hoppas det kickar igång för dig!

• Nevenki

Jag är i v.38+0 och har också märkt av kraftigare flytningar nu. Tror att det är ett tecken på att kroppen förbereder sig, ett resultat av att livmodertappen kanske börjar mjukna =) Jag väntar mitt andra barn och sist va det likdant med flytningar mot slutet, tror inte att min slempropp då gick bara så där vid ett tillfälle, utan att den lossnade lite i taget som Ullan78 beskriver det. Vi får hoppas! =) Lycka till!

• Ida80

Med mitt första barn gick slemproppen bara sådär. Jag fick all den gulvita geg-klumpen på pappret när jag torkade mig. Inte ett uns rosa eller brun, snarare gulgenomskinligt färgad. Natten efter startade värkarna, och dagen därpå hade jag min son! Föddes då 38+4.

Väntar nu mitt andra barn, är idag iv.40, 39+6 idag...
    Inget tecewken på slemproppen alls denna gången, inte så värst mycket flytningar än heller.

*För varje minut du är arg, förlorar du 60 sek utav glädje*
  • Blomman94

Har fortfarande inte fått någon bebis. Hade uppehåll med flytningarna i några dagar men nu har de hållit på i ett par dagar. Är nu i vecka 40 +1. Idag har flytningarna varit extrema och en av gångerna jag var på toa så var det inte gul/vita flytningar utan en stor genomskinlig kletig klump, inget blod eller något. Har känt av lite i magen också, som mensvärk. Detta är mitt andra barn. Första föddes i 39 +2 och då märkte jag inte av någon slempropp alls.. bara lite molande värk kvällen innan och på natten gick vattnet. 2 1/2 h senare var sonen född.

• Bullan1978
    Blomman94 skrev 2011-06-27 00:25:27 följande:
    Har fortfarande inte fått någon bebis. Hade uppehåll med flytningarna i några dagar men nu har de hållit på i ett par dagar. Är nu i vecka 40 +1. Idag har flytningarna varit extrema och en av gångerna jag var på toa så var det inte gul/vita flytningar utan en stor genomskinlig kletig klump, inget blod eller något. Har känt av lite i magen också, som mensvärk. Detta är mitt andra barn. Första föddes i 39 +2 och då märkte jag inte av någon slempropp alls.. bara lite molande värk kvällen innan och på natten gick vattnet. 2 1/2 h senare var sonen född.
    Tjo! Vet hur det känns att vänta och vänta på att det ska sätta igång på riktigt. Jag är nu på BF+4 och ikväll har jag känt lite molande värk (som mensvärk som kommer och går) precis som du känner. För dig har iaf slemproppen släppt så det känns som att du har kommit längre i "processen". Det måste ju vara slemmisen som kommit för dig  Det har den inte gjort för mig mer än liiiiite för 4 dagar sedan. Och nu har den molande värken nästan avtagit efter att den hållit på i ca.2 timmar... Snabb första förlossning du haft. Min första förlossning bestod av kraftiga förvärkar i 2 dygn och sedan 16 timmars värkarbete efter igångsättning. Önskar mig en förlossning som är relativt snabbt över. Hoppas det startar på riktigt för oss väldigt snart!
  • Ellebellebi2010

Jag har haft sådana flytningar genom hela grav, är i vecka 31 nu. Sökte för dessa o gynläkaren sa att det var normalt. Denna undersökning gjorde jag i vecka 9.

• Novella

Hur gick det för alla? 

Jag är själv i vecka 36+4 och har fått en massa ljusgula krämiga flytningar nu som jag har haft i snart en hel vecka. 
    Tycker bara det blir mer och mer men känner inget direkt besvär av dem. 

Förvisso har jag en hel del sammandragningar och förvärkar som kommer och går så jag börjar ju fundera på om det är därför de har kommit eller om de kan vara så att jag har en infektion. 

Ska till BM om en vecka så ska fråga då tänkte jag.

Däremot hade det varit kul om det var tecken på att förlossningen är inom räckhåll. Men sådan tur kan jag säkert inte ha hehe 

Svar på tråden Vit/gula flytningar vecka 40