I vilken klass börjar man med engelskan?
Fick igår höra att skollagen (tror jag det var) ska/har ändrats och att de kanske ska börja med engelska redan i ettan. Stämmer detta eller hur blev det bestämt?
Fick igår höra att skollagen (tror jag det var) ska/har ändrats och att de kanske ska börja med engelska redan i ettan. Stämmer detta eller hur blev det bestämt?
Hos oss är det i klass 3. Tror att det är det vanligaste också men vet att jag hört någon skola där dom började tidigare.
Min dotter har börjat i ettan, det hade även engelska i förskolan då fick de lära sig färgerna och ett till tio.
Glömde tillägga att hon börjar 3an nu..
Men är det samma nu när det blir ändring? Sitter och söker efter det nu. Tydligen ska de börja med nya betygskalor också. A-F blir det nu.
Missade att du hade svarat Vanadiz. Hur gick det till när din dotter fick lära sig engelska då? Har hon fått lära sig skriva engelska också?
Här börjar de i åk 1. De lär sig färger och siffror m.m. De leker in kunskapen genom ramsor och sånger. Helt ok.
Här börjar de i ettan. De har ju inte direkt lektioner där de sitter och rabblar glosor utan bakar in allt under hela skoldagen, de kan ju ha matte, bild och musik samtidigt före lunch och samhällskunskap och engelska samtidigt efter.
Jag vet att Olivia (7 år) har börjat lära sig vissa ord men visste inte riktigt hur mycket och trodde väl inte att hon kunde förstå hela meningar så jag testade henne lite och sa "please go to the kitchen and wash your hands" och så gjorde hon det! Så de lär sig ganska snabbt!