Inlägg från: Anonym (Bor i Sireköping) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bor i Sireköping)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

mymy skrev 2011-07-13 19:10:16 följande:
    O här har vi en som vill flytta från byn ut på landet... men det lär väl aldrig ske..:(

Här är INGENTING för barn att göra, ska jag något så får jag alltid ta bilen.

Undrar var tjejen tog vägen som bor i Ekeby som var rätt så nyinflyttad (tror jag) med sin sambo?

MammaMia88 skrev 2011-07-13 15:09:58 följande:
    Fint

Just nu syr jag om ett täcke vi köpte men aldrig fått användning för så den passar barnvagnen sen, kommer ju vara kallt ute då lilltösen föds , är ju billigare på det sättet då täcken till vagnar/spjälsängar är så förbaskat dyrt...! Kommer nog ta ett lakan och göra påslakan av och brodera lite blommor och så på den... 
    Hon gör fina saker, inte alls dyrt heller.
    Jag beställde två mössor till sonen, två par påsvantar, två napphållare till bebisen.
    MammaMia88 skrev 2011-07-14 08:19:05 följande:
    Kanske inte...men jag är sån som hellre gör saker själv Har en del virkat också tills hon föds. Skulle vara rätt synd ifall det nu kommer ut en gosse trots allt, han skulle få ha rätt mycket rosa/lila i början...haha
    Virka kan jag inte, knappt symaskin heller. Men jag har broderat ett sort babytäcke till min son och håller på med ett till denna gången också. 
    MammaMia88 skrev 2011-07-14 08:19:05 följande:
     Åh jo, med ordentligt staket kan man låta dem springa runt vind för våg...det kan man inte låta dem göra här ens om man är ute tillsammans med dem Glasskärvor överallt, folk som gapar och svär eller slåss, småungar som går och kissar lite varstans utan uppsyn av föräldrar. Usch nej, jag skulle ge det mesta för att flytta ut på landet där ungarna är någorlunda säkrare...!

Det är dyrt att bo på landet, du måste ta bilen vart du än ska. Man blir less på det till sist.
    MammaMia88 skrev 2011-07-14 09:25:26 följande:

Förvisso, men "landet" behöver ju inte ligga flera mil från "närmaste civilisation"...eller granne för den delen
    nej det behöver det inte göra 
    Anonym (Ekeby-bo) skrev 2011-07-15 08:58:12 följande:
    Jag där fortfarande kvar! =P Jag har bott i Ekeby i två år och är gift, så jag vill inte direkt säga att jag är nyinflyttad. ^^

Ah ok. Undrade om du hade slutat kika eller skriva i tråden. Tyckte att det var roligt med någon som bor så nära mig..
    Renesme skrev 2011-07-16 09:23:54 följande:
    Denna ungdomen ska minsann på en tur till ven (om vädret tillåter). Vad ska naturtjejen själv hitta på då? Vilken sötnos du har som visningsbild, är det din?
    Bor så nära Ven men åker typ aldrig över :) 
    fru2005 skrev 2011-07-16 10:01:48 följande:
    Anonym (Bor i Sireköping). Vi bor i Kågeröd, det ligger inte så långt ifrån Sireköping.
    Nej det är det inte :) 
    Anonym (svalöv) skrev 2011-07-17 13:33:43 följande:

Hej hej, jag är gärna med på ett hörn. Är ganska nyinflyttad i svalövs kommun. Jag är 28 år, har 2 flickor på 6 o 8 och en bonus pojk på 8. Väntar även det tredje barnet med bf i november :)

Jag bor i Sireköpinge...typ 10-12 min från Svalöv.

Idag skulle vi till Busfabriken i Helsingborg och möts av en överfull parkering och lång kö utanför entrén...så vi bestämde oss för att köra till Tropikariet i hopp om att det skulle vara lite mindre folk när vi skulle köra tillbaka till Bus...men vi mötas av samma sak på Trpoikariet...snacka om att jag blev besviken idag om inte moinst min son.

På tisdag börjar sambon jobba igen efter 2 veckors semester och första veckan regnade bort och förra veckan var det halvdant väder, så det blev inte så värtst mycket gjort då heller mer än att vi åkte till Busfabriken i Helsingborg och Kiviks marknad och musteriet första veckan. Sonen ska vara tillbaka på dagis v33 och då är allt igång igen och snart har jag bara 6 veckor kvar innan bebisen är beräknad att födas. Är det bara jag som tycker att sommaren har sprungit iväg och regnat för det mesta?

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner