![Afrodite86](/avatar/thumb/afrodite86/0a4440674c33f72fe7c77f40fe178461.jpg)
-
haha jo det ser lite alien ut att se sådant men detta e vårt första så vi e sugna på att göra, som en kul grej med tanke på att man får en film med. vet du könet?mymy skrev 2011-07-07 11:36:45 följande:Själv har jag inte varit intresserad av vaken 3D eller 4D UL, tycker den lille ser ut som en alien..:) Fick dock en bild på 3D när jag var på sista ul då jag käne hon som gjorde det. :) Men så har jag tre barn sen innan så det är kanske det som spelar in i känslorna, även om lillprutten är MYCKET efterlängtad ändå..:)
-
hejsan =) jag e relativt nyinflyttad här i kristianstad så har inte lärt känna så många här uppe så jag söker nya vänner. hur gammal e du, har du barn, vad har du för intresse?Anonym (Bor Kristianstad) skrev 2011-07-07 08:28:12 följande:Hej jag vill hitta nya vänner det hade varit jätte roligt:). Har inte så många nu.
-
grattis till killen =) jag kan tänka mej att det känns nytt varje gång och lika spännande=) Ja somsagt vi får se om vi hittar ngt här uppe i k-stad annars så får man åka neråtmymy skrev 2011-07-07 20:15:06 följande:Afrodite86- förstår att ni vill göra det :) detta blir ju mitt fjärde barn även om det känns nytt då minstingen är 9 år :)
Vi vet att det blir en liten kille :) -
tyvärr så finns det alltid grupptryck eller ett sätt för tonåringar att göra uppror. Du kan ju bla berätta att en ask kostar typ mellan 40-50 kronor och räkna ut det per år vad det blir i kostnad för henne och förklara att ju längre hon gör det desto svårare blir det att sluta, det finns inget som heter att man kan då sluta när man vill. Jag e sj storrökare och har det tufft nu när jag e gravid. Jag röker inte nu men jag e sugen hela tiden. det är mkt pengar somman slänger ut med på det hela och plus att man sabbar kondis och hälsan. Men tror ju mer du tjatar desto roligare är det, men försök att sätta dej ner och göra en uträkning med henne så kanske hon ändrar sej för du kan nog tjata på om hur farligt det är, det e nog så att det åker in och ut ur örat.mymy skrev 2011-07-18 01:34:18 följande:Kan inte sova. Får ångest av att hon röker :( jag trodde att jag skulle slippa detta då jag själv inte röker men icke :(
-
Det kan nog dyka upp ngt =) gillar du att fika och snacka så kan det vara ett intresse =)Anonym (Bor Kristianstad) skrev 2011-07-08 08:43:46 följande:Hej hej! Jag 23 år gammal och har ett barn sen är jag gravid vet inte hur långt jag har kommit. Jag har ingen direkt men hade varit kul att börja på något.
Jag är 25 år och väntar mitt första, är i v 20 =)
har precis kommit hem från kroatien därav inte svarat tidigare -
bara säg till så kan vi fixa en fika =)jankie skrev 2011-07-12 15:09:53 följande:Nu är jag hemma igen efter semestern. Vad härligt det har varit med lite semester. Finns de fikaplaner för oss från Kristianstad?
-
hejsan. jag e 25 år och väntar mitt första barn, bf den 9 dec.Anonym (Krstd) skrev 2011-07-16 19:53:37 följande:Hej! Är det okej om jag hoppas in i tråden såhär sent? :)
Jag är 23 år från Kristianstad. Har en son på 2 år :)
Har ytliga vänner, men inga riktiga vänner.
jag känner typ inga här uppe i k-stad då jag flyttade hit i januari. -
hoppas jag kunde hjälpa dej lite, kan förstå att det känns tungt. Jag började röka trots jag visste det tidigt i tonåren, idiotiskt men ja så var det. ju mer folk tjatade desto mer ville jag.. tonårstrots tror jag. Men kan ju berätta med att priserna ökar hela tiden, när jag började kostade en prins 30 kronor idag 48 och dom snackar om att höja till 80. Ibland kan det med pengarna göra lite mer effekt än det andra. håller tummarna för er.mymy skrev 2011-07-18 10:00:45 följande:Ja jag tänkte att vi skulle sätta oss och räkna ut lite vad det kan kosta per månad och år osv, så hon förstår den biten. Sen borde hon ju veta det med riskerna redan då min pappa, hennes morfar, dog av lungcancer för snart 2 år sen...
Tack! -
Jag har inte svarat på ett tag för varit i kroatien, kom hem igår. Jag kan fika på helger och varje vardag efter kl 4.
Bor som sagt i kristianstad och väntar min första nu =) Man kan alltid lösa en fika i parken om man inte har pengar. -
=) jo det var jätte skönt, hade nog varit skönare i värmen om man inte varit gravid. men det e jätte fint där.MammaMia88 skrev 2011-07-18 12:54:40 följande:Var det skönt där?
Bor som sagt också i Krstd, och kan också träffas varje helg och varje dag efter kl4
men titta vi kan ju samma tider då =) det e bara att säga till så kan vi säkert röra ihop ngt =) -
usch låter inte kul alls, kan du ha fått det utav jobbet?jankie skrev 2011-07-18 13:40:48 följande:
jag jobbar onsdag torsdag denna veckan och ja kväll med. så i morgon kan jag fika. även på fredag.
har sedan länge haft ont i handen(tummen) som bara blivit värre. var i väg till en arbetsterapeut i dag och hon trodde på karpaltunnel....så nu sitter jag här med en handskena vilket känns väldigt obehagligt.Hoppas bara att smärtan går över snart....
Nån som ska till kiviksmarknad? och är de nån som vet vilken dag nu i veckan åhus har marknad?
Hade du det bra på din semester förresten? -
ja låter som ngt från vården eller dylikt. Hoppas det blir bättre snart.jankie skrev 2011-07-19 00:40:24 följande:tror det är en gammal arbetsskada jag fick när jag jobbade på hemtjänst. men är osäker. har haft de i nåt år,men nu blev de jätte illa,så jag var tvungen att söka hjälp. de sa att om detta inte gick över på 6 veckor skulle de skicka mig till lund på undersökning och de skulle ev. bli aktuellt med operation.
Jo semestern gick jätte bra. första veckan var de soligt och varmt, andra lite sämre med åska o regn.
härligt att bara kunna ta en "*semester öl" när man kände för det. Här på landet kan man inte, för man måste va beredd på att kunna köra ifall nåt händer.
Passade på att besöka pappa grav så ofta jag hann. Lite terapi för mig. Jobbigt när de ligger så långt i från mig, men nära mamma, så hon kan besöka han varje dag. (förlorade honom i julas)
näe nu ska jag sova, har just kommit hem från jobbet.
Beklagar din pappas bortgång kan inte ens föreställa mej hur tufft det skulle vara, men jag skulle nog bli rätt förkrossad.
Ja, sj har man fått ta en alkoholfri öl nu under semestern :P
min lilla tös i magen börjar göra sej mer och mer tillkänna i magen nu=) trista e bara min dumma halsbränna som vägrar ge me sej.
Jag skrev kontrakt för en ny lgh idag som ligger ute på vilan, inflyttning i november plus en lång dag på jobbet så man känner ögonen e lite tunga nu. Hoppas allt e bättre me din hand och att du mår fint -
hur läget med alla i kristianstad området?
-
samma här, trist på vardagarnaMammaMia88 skrev 2011-07-30 11:38:52 följande:Jodå, segt! Själv då?
-
jasså du ska flytta dit där. Jo det blir ngt att göra då. Jag har ju jobbet men sen när man kommer hem så e d inte så mkt mer. Nu efter agusti går mitt vikariat ut så då blir d inte mkt att göra, men jag kommer snart med ha med att packa med, vi ska flytta till en trea med tillgång till trädgård 1 november.MammaMia88 skrev 2011-07-31 14:22:06 följande:Minst sagt! Nu har jag iallafall att göra i och med flytten till Sibbhult om en månad och sånt...sy lite grejer till spjälsängen ska med hinnas med (utan symaskin)...
-
gud vad kul=) jag ska träffa min mamma på fredag och jag önskade mej hennes pannkakor =) Haft sug på det nu och mamma som e lycklig över att få sitt första barnbarn. När e du ledig? om du e sugen på en fika ngn dag?jankie skrev 2011-08-01 15:40:32 följande:hejsan.
tog en mini semester med dottern till mamma igen :)
jo läget är bara bra. synd att klaga på vädret, men fu sjutton vad det är varmt...hahah.
Har en massa campare på vår tomt nu under scout lägret.
lite extra klirr i kassan. :) extra roligt när de är från en massa olika länder. Tyskar, spanjorer, italienare m.m.
Men vad man känner sig dålig i engelska nu när de sätts på prov...hahah
hur är det med er andra?
Här ska jag ta o köra mot jobbet snart. Tråkigt att börja jobba när alla andra redan slutar...men men! -
lördag eller söndag passar mej =) tror söndag passar bäst för inte helt hundra på när jag kommer hem från mamma, jag e ju ifrån lund från början så min familj bor där så blir nog att jag sover över. Men vi kan ju säga söndag =)jankie skrev 2011-08-03 19:14:40 följande:
jag jobbar i morgon men är sen ledig på fredag,lördag o söndag. nån dags om passar dig/er?
jag brukar önska mig mammas lasagne när jag är där,men denna gången blev de inget :( ahhaha
-
fy vad trist. Hoppas ni kryar på er.jankie skrev 2011-08-05 18:46:20 följande:
jag får se hur de blir med träffen. här har vi åkt på magsjuka hela familjen...TRÅÅÅÅK! återkommer när jag känner mig frisk igen!