Inlägg från: Anonym (Bor i Sireköping) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bor i Sireköping)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Afrodite86 skrev 2011-07-06 07:02:11 följande:
    Idag e jag pirrig, en timme kvar tills vi får se den lille i magen på rul =)
     Åh vad roligt, jag får vänta till den 1/8 innan jag får se våran plutt och då är det sista gången innan vi har vår efterlängtade bebis hos oss.

Då är man i v30 (29+0) idag och 10 veckor återstår innan vi har vår bebis här. Låt tiden gå fort nu.

WickedyWitch skrev 2011-07-08 17:43:20 följande:
    Är i vecka v.12 nu (11+3) & mina vänner har glidit ännu längre bort från mig. Ibland förstår jag inte vad jag gjort för fel :( Försöker klistra ihop allt med det faller isär när den andre inte verkar vilja.

Känner mig så jäkla ensam idag, vill bara gråta..
    Jobbar röven av mig varje vecka, och på fritiden sitter jag mest hemma och väntar på att sambon kommer hem från jobbet. För vännerna har "viktiga ärenden" för att sedan få reda på att de varit på grillfester, puben, parken, stranden, etc.
    Förlåt, ville bara gnälla av mig lite.

Sitter här nu och skriver dessa rader med lite hopp om att finna nya vänner som uppskattar mig för den jag är.
    Orkar inte ha denna klump i halsen mer.

Usch jag känner igen det där. Jag väntar mitt andra barn och nu ska man snart gå hemma igen och alla andra jobbar/pluggar. Jag bor en bit ut på landet och jag kan inte ta bilen varje dag, det är så himlans dyrt med bensin.

Ibland kan jag också bara gå här hemma med min son och bara vänta på att hans pappa ska komma hem från jobbet. Då vill jag göra en massa saker osv, men han är trött när han kommer hem från jobb och vill ta det lugnt med sonen, då kan jag bli helt frustrerad för att han inte vill göra något....  

Vilken sovmorgon man fick idag. Sonen har varit hos mormor&morfar hela helgen och har nog haft fullt upp med att hitta på saker...kom upp 08:40 och det händer typ aldrig...så jag låg kvar till 08:20 och bara njöt av tystnaden :)

Guud vilket tråkigt väder det är idag. Det bara vräker ner och jag har ingen aning om vad jag och sonen ska hitta på. Just nu tittar han på Pingu iallafall.

MammaMia88 skrev 2011-07-13 12:41:19 följande:
    Samma här! Ungarna tittar på Disney channel....och jag har dötråkigt. Inte ett rött öre har man heller så kan inte gå och handla lite saker så man kan baka eller så :-/
    man märker på ens barn när dom blir snabbt uttråkade när man själv är det. Jag funderade också på att bara innan men jag pallar inte köra till affären, har en liten bit att köra (som sagt jag bor ju på landet *suck*)
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 13:44:55 följande:
    Mysigt att bo på landet, men finns ju både för och nackdelar...långt till affären är nog inte en av fördelarna, jag har närma till affären, men nackdelen är att här ALDRIG är tyst oavsett tid på dygnet, saker blir stulna för en titt som tätt, blä. 

Visst är det fint här på våren/sommaren men sen till vintern är det pest att bo här...vet inte hur många gånger som vi har blivit insnöade och jag är inte den som gärna kör när det är vinter. Jag vill bara flytta och jag vantrivs här vi bor nu. Jag vill flytta tillbaka till stan där jag är uppväxt. Vill ha nära till allt.
    mymy skrev 2011-07-13 14:18:00 följande:
    Pingu är alltid kul att titta på..:) Unna er en riktig latmansdag hemma tycker jag..:) Det hade jag gjort om jag inte varit tvungen att jobba.....

Jag är inte direkt den som kan sitta stilla en hel dag, jag vill att det ska hända något. Just nu kollar han på Micke&Molle. Han blir helt förtvivlad när tanten ska sätta tillbaka räven i skogen, har gråten i halsen och kallar på mig och håller om mig om halsen...är det svårt att hålla tillbaka tåraran själv då eller :)
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 14:24:55 följande:
    Naaw, sött. 

Min styvdotter satt och kollade på Dora en gång, helt plötsligt blev hon LIVRÄDD, så pass att hon satt och skakade och grät jättelänge... :-S Skumt sånt...

Ja det var faktiskt lite skumt...
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 14:53:06 följande:
    Sitter och syr på lite bebisgrejer nu, har så förbaskat tråkigt :-/

Dessvärre har jag ingen symaskin, så allt får bli för hand...haha 
    Har en klasskompis från gymnasiet som syr en massa saker till barn/bebisar. Kolla in sidan om du har lust www.facebook.com/GulaGrodan 
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner