Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Jag är 30 år men känner mig som 90 med alla mina kramper

• Maddisen80
    Renesme skrev 2011-07-16 19:44:43 följande:
    Vi bor också rätt nära ven, några mil ifrån Landskrona iaf :) Men konstigt nog har jag inte varit över där sen jag var liten.. fast det blir väl så när man bor nära.. man blir hemmablind tråkigt nog.

Verkar vara en del skåningar här inne, skoj! 
    Hej jag har aldrig varit på ven och jag har bott i landskrona sedan år 2000 , min sambo har bott här resten av livet
  • Maddisen80
    Renesme skrev 2011-07-16 19:48:49 följande:
    Maddisen80: Då bör du faktiskt skämmas lite :P
    hehe jasså de tycker du :)==)
  • Maddisen80
    Renesme skrev 2011-07-16 19:54:07 följande:
    Haha ja, ett steg i den skånska integrationen borde vara ett besök på ven :P så se det som ditt mål i sommar :)
    Hej ja de får jag göra, men de är så svårt att få ut sambon
  • Maddisen80
    Lugnistormen skrev 2011-07-19 10:47:08 följande:
    Maddisen80: Vad har du för krämpor. Säger som du känner mig också som 90 har också en del krämpor. Går sjukskriven. Känner igen ditt nick från någon annan tråd men kan inte koppla till vilken.

Tar bort min anonymitet vet inte varaför jag valde att ha det från början. Det var nog för att man kunde då skriva var i landet man bodde. Men som sagt jag bor i Malmö och är 31 år. Har en pojke på snart 9 år och en flicka på 5 år.

Jag är förresten öppen för promenader om det var någon i mamlö som ville ut och ströva någon dag. Fika är jag också öppen för om någon vill det i malmö.
    Hej jag har migränhuvudvärk rätt ofta,ångest,depression,urinläckage ev b12 och järnbrist ,ont i benen ,överviktig,andfåddhet, hjärtklappningar,trötthet, buksmärtor, ibs

Så du har barn gulligt ,jag bor i landskrona .  jag har ju sommarkortet så kan ta mig dit jag vill
  • Maddisen80
    Lugnistormen skrev 2011-07-25 20:39:22 följande:
    Mysigt att hyra hus, själv har vi en mysig vindsvåning. Vad får ni betala för att hyra hus?

Maddisen80: Låter inte bra med alla krämpor, har också en hel del grejer. Jag har inget sommarkort och har svårt och ta mig så långt men i malmö träffas jag gärna. Nån mer som vill.
    Jag kan ta mig till malmö men just denna månad är de kärvt med pengar
  • Maddisen80

Jag var ju i stockholm på ersta sjukhus igår jag får göra magsäckoperationen men innan jag gör de så vill han att landskrona ska göra gastroskopi eftersom jag äter medicin mot magkatarr så de inte är magsår men så har landskrona 4  månaders väntetid ,
    jag skulle opereras om 3 månader, men läkaren skulle försöka att skåne landsting betala gastro så får jag komma dit :)))

• Maddisen80

igår när  jag skulle ta tåget från sthlm central så väntade flera resenärer på att tåget skulle öppna dörrarna, sen hörde vi riktig smäll strömledningen gick åt skogen vissa fick panik och sprang därifrån och trodde inte att tåget skulle gå ,men de gick, jag såg vad som hände man tänkte på bombdåden som var i oslo

• Maddisen80
    mymy skrev 2011-07-26 23:31:54 följande:
    Maddisen: kolla runt i Skånes sjukhus ang gastroskopi. Det kan finnas sjukhus som har kortare väntetid. Det är inte säkert region Skåne vill betala Stockholm för denna undersökning o då kanske du kan få väntan längre på op. Viktigt oxå att du nu direkt ringer Landskrona o åberopar vårdgarantin.
    Hej ja jag ska ringa runt imorgon och fråga på olika sjukhus hur lång väntetid de är på sjukhusen i skåne.
  • Maddisen80
    MammaMia88 skrev 2011-07-27 08:36:34 följande:
    Vården i Landskrona är HELT hopplös, dem totalvägrade att ta emot min dotter på akuten då jag misstänkte att hon hade öroninflammation ENBART för att hon var under året. Fick istället åka in till Helsingborg med tåg, ta bussen från stationen till sjukhuset och vänta i 3 timmar för att träffa en läkare, och detta var SENT på kvällen...med en liten bebis dessutom! Idioter säger jag bara. När vi väl fick träffa läkaren så visade sig att jag hade aldelles rätt i att hon hade öroninflammation...en riktigt illa sådan dessutom. Jag hoppas verkligen dem har ändrat det i Landskrona nu, jag hade enbart tur som hade lite pengar på mig till tåget....
    Hej de är inte så  bra ju att du fick åka in och vänta  3 timmar
  • Maddisen80
    mymy skrev 2011-07-28 10:21:14 följande:
    MammaMia88 - sjukvårdsupplysningen är kass om något. Har jobbat både på akuten i Landskrona o i Hbg o vet att de säger till de flesta att åka in, detta för att de ska ha ryggen fri. Tråkigt! O Sjukvårdsupplysningen borde veta var de tar emot barn och inte, de borde veta precis var de ska hänvisa patienterna. Som sekreterare på akuten kan vi ibland väldigt mycket mer än som, tyvärr. Vi har ju inte tid att ta hand om, och råda patienter per telefon.
    När jag sökte medicinakut för svår huvudvärk och minnesluckor då fick jag  bli inlagd på avdelning de gjorde ryggmärgsprov och skallröntgen så de inte skulle vara en hjärnblödning men de var svår migrän jag hade men låg inne 1 vecka men de ville att jag skulle vara inlagd längre men jag skulle till timrå 2 dar efter och jag mådde ju bättre för jag fick zomig utskrivet.
  • Maddisen80

Hej vad många de är som har barn , jag har inga barn alls :( men å andra sidan har jag inte råd att försörja barn

• Maddisen80
    MammaMia88 skrev 2011-08-05 16:54:35 följande:
    Kan trösta dig med att jag "egentligen" inte heller har råd att försörja något barn, vi har ändå  två (snart tre) stycken och klarar oss aldelles utmärkt och har ovanligt friska barn Dem äter dessutom som hästar!
    Hej jasså så du har snart tre barn de är ju gulligt :)
  • Maddisen80
    Beccah skrev 2011-08-05 17:03:15 följande:
    Hej hej! Hoppar in här med. Bor i Skurup o har en liten son på 3 månader o 1 vecka Glad Har inte hunnit läsa igenom tråden än men hade varit skoj o lärt känna lite nya människor.
    Hej och välkommen hit hoppas att du kommer trivas här
  • Maddisen80
    Beccah skrev 2011-08-09 12:08:48 följande:
    Hej o tack Glad Kommer jag nokk göra.
    Hej vadd bra ,hur mår alla här inne
  • Maddisen80
    Lugnistormen skrev 2011-08-10 19:50:27 följande:
    Maddisen80: Här är det sista veckan på mannens semester så det är väl lite sorgligt annars är det bra.
    Hej tråkigt att de är hans sista semester
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner