Inlägg från: MammaMia88 |Visa alla inlägg
  • MammaMia88

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

First1 skrev 2011-07-14 08:44:19 följande:
    Hej hopp! Glad 
    Jag tänkte göra er sällskap. Jag är 27 år och bor i Kävlinge med min sambo. Flyttade hit för ca ett år sedan. Vi väntar vårt första barn i november. Det hade varit roligt att träffa lite nytt folk.
    Välkommen hit!

Vi väntar vårt första gemensamma barn i november också När har du BF?
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-14 09:06:14 följande:
    Det är dyrt att bo på landet, du måste ta bilen vart du än ska. Man blir less på det till sist.
     Förvisso, men "landet" behöver ju inte ligga flera mil från "närmaste civilisation"...eller granne för den delen
  • MammaMia88
    First1 skrev 2011-07-14 10:27:43 följande:
    Tack så mycket! Den 30:e november är vår lilla pojke beräknad att titta ut. När kommer lilla bebis MammaMia88?
    1a november enligt sista mens, 8de enligt ul vilket skulle vara rent omöjligt...isf skulle jag plussa ett par dagar efter jag blev befruktad? 
    mymy skrev 2011-07-14 10:41:14 följande:
    *s* duktiga du.:)
     Jomenvisst Sydde ett lapptäcke till min dotter för hand när hon var liten, med en massa applikationer och band runtom, kan ju säga att mina händer inte såg så roliga ut vid dagens slut...hahaha Men STOLT blev jag över resultatet Nu vet jag bara inte var det sabla täcket tagit vägen Får hoppas det ligger kvar hos exet.
    mymy skrev 2011-07-14 10:43:53 följande:
    På landet finns massor för barn att göra, OCH frisk luft..:) Har bott på landet tidigare så det är inget nytt för mig.:)
    Landet behöver inte nödvändigtvis vara helt ute på vichan utan lite avsides från byn i alla fall.
    En liten liten gård precis i utkanten hade varit helt fantastiskt...:)
     Ungefär samma här då Växte upp i en förort, men hade bara några hundra meter till öppna fält och bondgårdar....jag och lillebror var ute och cyklade långrundor nästan dagligen om sommaren, helmysigt. Synd att man inte har samma ork längre...hahaha. Allt var annorlunda när jag var liten, jag och brorsan kunde gå ut själva när vi var 4-5 år, alla kände liksom alla, så om det skulle hända nåt så visste alla vilka vi var och vilka dem skulle ringa, så är det ju inte alls längre :-/
  • MammaMia88
    Anonym (Bor i Malmö) skrev 2011-07-14 13:42:06 följande:
    Jag skulle mest ta prover, så inte min b-12 brist är tillbaka, sen skulle vi diskutera min mage som inte funkar, mycket pga att jag har en ryggskada och fibro som gör att magen ständigt är stressad. Men men det är inte så farligt. Regnigt i dag hörni inget kul eller, jag tycker det är rätt mysigt om jag ska va ärlig då får man lov att va inomhus och titta på film. Jag och dotter har haft jätte mysigt
    Lyxigt själv måste man gå och hämta bonusen på förskolan vid 16, jag har varken paraply eller regnkläder...inte ens gummistövlar. Urk!

Det "roliga" är att det är min dotters gamla avdelning (hon blev avstängd), och hon måste följa med och hämta. =det kommer bli världens kalabalik
  • MammaMia88
    mymy skrev 2011-07-15 11:27:39 följande:
    Förstår att det är spännande..:) Guuu. Känner mig genast lite gammal..:) Det är över 15 år sen som jag fick mitt första..:)))
    Men gammal är du inte om din press stämmer  

Jag KÄNNER mig gammal, och jag är ändå "bara" 23 Borde liksom vara en kvinnas bästa år...??? 
  • MammaMia88
    mymy skrev 2011-07-15 11:32:34 följande:
    Absolut stämmer presentationen, hela 38 år..:)
    23 år är ju ingenting..:)) 8 år äldre än min stora flicka, 1 år äldre än min tvillingsysters äldsta son..:)
    Guuu, nu känner jag mig ännu äldre... *skratt*
    Allt handlar om hur man känner sig! När jag ser andra 23-åringar med barn kommer jag ofta på mig själv med att tänka att dem inte är gamla nog att ha barn...och nu ska jag själv bli tvåbarnsmor (trebarnsmor för att vara exakt) i november. Hujedamej, kommer nog åldras +20 år när hon fötts.
  • MammaMia88

Mymy: Jag rökte också ett tag, men det försvann av sig själv efter ett par veckor...tyckte det smakade/luktade hemskt, så om du har tur så försvinner det av sig själv när hon inser hur äckligt det egentligen är

Afrodite86 skrev 2011-07-18 10:16:15 följande:

Jag har inte svarat på ett tag för varit i kroatien, kom hem igår. Jag kan fika på helger och varje vardag efter kl 4.
    Bor som sagt i kristianstad och väntar min första nu =) Man kan alltid lösa en fika i parken om man inte har pengar.

Var det skönt där?

Bor som sagt också i Krstd, och kan också träffas varje helg och varje dag efter kl4  
  • MammaMia88

Gud vad lättad jag är! Vi fick hyra huset som vi ville ha, MED hyresreducering de första två månaderna. Tacka gudarna för förstående människor! Så vi flyttade den 1a september Enda nackdelen är att det ligger i Sibbhult, vilket är en bit härifrån, så kommer inte kunna be päronen om hjälp lika lätt, eller hälsa på så ofta, men men

4 rum, trädgård, eget garage....och ETT våningsplan, slippa konka på matkassar två trappor upp är så jäkla skönt  

• MammaMia88
    Lugnistormen skrev 2011-07-25 20:39:22 följande:
    Mysigt att hyra hus, själv har vi en mysig vindsvåning. Vad får ni betala för att hyra hus?

Maddisen80: Låter inte bra med alla krämpor, har också en hel del grejer. Jag har inget sommarkort och har svårt och ta mig så långt men i malmö träffas jag gärna. Nån mer som vill.
    5100 i kallhyra. Det första hyresvärden sa om hyran var att den inte var dyr....öhm, njäe, men dem flesta hus jag sett har legat runt 4500 och varit betydligt större, samt bättre läge :-P Men men, orkade inte tjafsa om en småsak till.
  • MammaMia88

Vården i Landskrona är HELT hopplös, dem totalvägrade att ta emot min dotter på akuten då jag misstänkte att hon hade öroninflammation ENBART för att hon var under året. Fick istället åka in till Helsingborg med tåg, ta bussen från stationen till sjukhuset och vänta i 3 timmar för att träffa en läkare, och detta var SENT på kvällen...med en liten bebis dessutom! Idioter säger jag bara. När vi väl fick träffa läkaren så visade sig att jag hade aldelles rätt i att hon hade öroninflammation...en riktigt illa sådan dessutom. Jag hoppas verkligen dem har ändrat det i Landskrona nu, jag hade enbart tur som hade lite pengar på mig till tåget....

• MammaMia88
    mymy skrev 2011-07-27 15:07:26 följande:
    MammaMia- akuten i Landskrona är inte hopplös. Det är en medicinakut för vuxna. Det finns ingen barnläkare där, därför tog dom inte heller emot din dotter. Men jag LOVAR! Hade det varit livshotande så hade de tagit sig an henne o skickat henne med ambulans någon annanstans. Att du inte gick till Er vårdcentral eller till jourläkarcentralen, som ju ligger precis bredvid Lkrona lasarett.
    Detta var sent på natten Och det var Sjukvårdsrådgivningen som sa till mig att ringa till akuten i Landskrona :-/ GENAST liksom, i och med att hon var så liten som hon var så ska det behandlas väldigt snabbt (samma dag). Och jag hade inte bott i Landskrona så länge då, så hade inte ens en aning om var det låg eller om det ens fanns någon, men det var inget sjuksköterskan på Sjukvårdsrådgivningen sa något om, hon sa bara Akuten. Tycker ändå det är dåligt att dem inte tog emot henne när det fanns en akut där (vilken läkare som helst kan ju se om det är öroninflammation, både på barn och vuxna), om jag inte hade haft pengar till tåget så hade jag fått vänta i flera dagar...och då hade det väl antagligen blivit anmält till soc eller nåt sånt skit
  • MammaMia88
    mymy skrev 2011-07-28 10:17:09 följande:
    MammaMia88- akuten i Landskrona stänger kl 17. Var gick du? Var det på lasarettet verkligen?
    Allt har med deras "uppdrag" att göra. De får inte betalt för vissa saker, hur enkelt det än är tyvärr :(
    Kommer inte alls ihåg, var rätt länge sedan. Fick iallafall åka till jourläkarmottagningen i helsingborg...

Spelar iallafall ingen roll nu eftersom vi inte bor där längre Har nära till CSK och där finns ju det mesta 
  • MammaMia88
    Afrodite86 skrev 2011-07-30 10:30:44 följande:
    hur läget med alla i kristianstad området?
    Jodå, segt! Själv då?
  • MammaMia88
    Afrodite86 skrev 2011-07-31 11:01:14 följande:
    samma här, trist på vardagarna
    Minst sagt! Nu har jag iallafall att göra i och med flytten till Sibbhult om en månad och sånt...sy lite grejer till spjälsängen ska med hinnas med (utan symaskin)...
  • MammaMia88
    jankie skrev 2011-08-01 15:40:32 följande:
    hejsan.

tog en mini semester med dottern till mamma igen :)

jo läget är bara bra. synd att klaga på vädret, men fu sjutton vad det är varmt...hahah.
    Har en massa campare på vår tomt nu under scout lägret.
    lite extra klirr i kassan. :) extra roligt när de är från en massa olika länder. Tyskar, spanjorer, italienare m.m.
    Men vad man känner sig dålig i engelska nu när de sätts på prov...hahah

hur är det med er andra?

Här ska jag ta o köra mot jobbet snart. Tråkigt att börja jobba när alla andra redan slutar...men men!
    Ja, idag har det varit VÄLDIGT varmt :-O Har allt öppet här men inte ens en liten fläkt har vi fått :-/

Vad häftigt med campare på tomten...Du kan ju baka och laga mat en massa och sälja också, så blir det med extra klirr i kassan

Ska vi byta? Jag skulle jättegärna vilja komma hemifrån....är ju JAG som får sköta allt de där med flytten, säga upp en massa saker osv osv. Blev sur på Blixtvik för det står att det är en månads uppsägningstid, men dem ringde nyss och sa att det är TRE månaders uppsägningstid =600 spänn (som vi inte kommer ha i och med flytten) rakt ner i sjön. Kommer inte heller kunna byta tapeter i och med att dem som hyresvärden hyr in för att tapetsera har ÖVERLAPPAT tapeterna, vilket skulle betyda att vi får tapetsera om HELA rummen istället för enstaka våder. Grrr *suck* Kände redan från början att den här flytten skulle få allt att gå rakt åt helskotta *småsnyft* Speciellt MIG. Kan inte sova, när jag väl somnar så sover jag uselt eller drömmer om att vi hamnar på gatan....

nä, jag behöver nog hjälp Tyvärr så har min älskade mamma sagt upp kontakten med oss av nån konstig anledning...tror hon börjar hamna i klimakteriet eller nåt. 
  • MammaMia88
    Maddisen80 skrev 2011-08-04 18:17:49 följande:
    Är de bara jag utan barn här
    Kan trösta dig med att jag "egentligen" inte heller har råd att försörja något barn, vi har ändå  två (snart tre) stycken och klarar oss aldelles utmärkt och har ovanligt friska barn Dem äter dessutom som hästar!

• MammaMia88
    Beccah skrev 2011-08-05 17:07:36 följande:
    Kanske ska lägga till att jag e 31 år, hus, sambo, jobbar natt som vårdare...
    Välkommen till oss

Njae, kan tänka mig att det blir lite jobbigt att läsa igenom 56 sidor TROR det finns några andra här också från Skurup, men är inte helt 100. Själv är man Kristianstadsbo 
  • MammaMia88
    jankie skrev 2011-08-20 09:18:06 följande:
    hejsan hejsan.

Nu är jag frisk igen, eller det har vi varit ett tag :) Igår var vi i väg en sväng till Andys lekland. Det var riktigt uppskattat av dottern.  Trodde dock först att hon var för liten för att leka där, men efter ett tag vågade hon och lärde sig att klättra upp på alla dess olika saker. Ja sjävl fick man ju leka lite med, och oj så varm man blir. Förstår inte hur barnen orkar leka där i flera timmar. 

Hur är det med er andra? semestrarna är väl slut nu och vardagen med jobb o skola har börjat.  
    Här är allt precis som vanligt Eller ja, nästan. Har en massa att packa, håller på att måla om de flesta rummen....

12 dagar kvar tills vi flyttar till "Sibbhålan".... 
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner