Inlägg från: Anonym (hörby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hörby)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-20 09:37:11 följande:
    Jo det var välkommet med en nystart och vi var trötta på att bo där vi bodde innan och har mer släkt åt det här hållet än vad vi hade där vi bodde innan så vi ser nästan enbart fördelar med flytten. Min man sökte mestadels jobb i Skåneregionen just för att vi ville flytta hit.

Dock så känns det lite jobbigt just nu då vi bor i en lägenhet fastän vi längtar ihjäl oss efter att köpa ett hus på landet. Det ska vi göra när jag börjat jobba igen och vi hittat vår drömhus. Jag gillar inte att vara instängde i en lägenhet utan vill ha tomt och natur runt hörnet för att känna mig nöjd. Vi håller redan nu på att kolla in mysiga lantboenden utanför Hörby och det verkar finnas en hel del till rimliga priser.
    Jag tycker inte heller om att bo i lägenhet men det finns inte tid till något hus i dagsläget. Jag är uppvuxen på landet. Kunna röra sig fritt utan att det finns en massa grannar precis intill hela tiden. Vill gärna ha en stor tomt där jag kan plantera bärbuskar och fruktträd och barnen kan springa som de vill. Tycker det är svårt att hitta ett bra hus till ett vettigt pris.

• Anonym (Hörby)

Jag älskar att baka. Tycker om att baka kakor och bullar, bröd ja egentligen det mesta. Även desserter tycker jag om att göra. Tyvärr kan jag inte äta det för tillfället då jag går på diet men baka det gör jag i massor. Desto mer till familjen att äta. Brukar även ge bort en del till mamma och svärmor.

EmmaK: Jag hade nog också lyckat få mannen till att gå med på min inredning men det får vänta tills vi köper hus. Trivs du i Osbyholm? Vi tittar lite på hus åt det hållet. Vi vill bo nära Hörby då barnen går på dagis här och mannen jobbar. 

• Anonym (Hörby)

EmmaK: Vet inte riktigt var vi vill bo. Kan tänka oss både utanför Hörby och i utkanten av Hörby. Vill inte att det ska vara alldeles för långt in till byn. 

• Anonym (Hörby)
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-06-20 20:06:21 följande:
    Två dagar kvar att jobba sen är man mammaledig igen. Ska bli så skönt att bara njuta av sommaren och mina finaste innan bebis kommer till världen och man ska vänja sig vid nya rutiner. Men det hade ju som sagt avrot kul om man hade lite vänner som man ahde kunnat träffa också.
    Är det ditt andra barn? Jag längtar tills vi kan skaffa en trea men det lär dröja. Först måste jag plugga färdigt och få ett jobb. Förra gången jag var gravid var jag arbetslös efter men som tur var kom jag in på skola direkt efter mammaledigheten. Det är annars rätt stressande att inte ha jobb när man är föräldraledig.
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-06-20 20:14:25 följande:
    Ja det är mitt andra barn. Jag har gått som vikarie i drygt två år hos min syster på hennes dagis, haft jobb tre dagar i veckan, nästan fulla veckor. Trisst att man inte har något att gå tillbaka till sen bara, så jag får vara ute i god tid med att leta jobb sen igen. Visst är det jobbigt att inte ha något jobb, det är frustrerande.
    Låter som om du har fullt upp. Skönt att få "vila upp" sig lite innan bebisen kommer. Vill du jobba med något annat?
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (snart Höör) skrev 2011-06-20 19:25:40 följande:

Vad roligt!
    Då ska vi se vad jag kan hitta på om mig själv!

Jag kan ju berätta att jag jobbar som undersköterska inom hemvårdetn i Lund i vanliga fall men nu har jag gått på HP eftersom vårt andra barn kommer i skiftet mellen juli/aug. Jag gillar att laga mat och baka,var ute med familjen och våran hund i naturen. Det var lite om mig!

Jag har också jobbat i hemvården dock i Höör. Jag älskar att baka och göra desserter men laga mat tycker jag inte är lika roligt. Det beror nog mycket på att man är så "tvingad" till att laga mat varje dag. 
  • Anonym (Hörby)
    EmmaK1986 skrev 2011-06-22 05:51:25 följande:
    Sanga86: Nej hon går inte på dagis ännu.
    Hon ska event gå 15 tim i veckan till våren när hon blivit 2 men det ska vi ta ställning till när lillasyster fötts.

Skönt att ni har dagis i tjörnarp :)
    Trivs han på dagis?!
    Hur tycker du det funkar med hundarna sedan sonen kom?!
    Jag var föräldraledig länge med mina 2 barn. Nu fick jag ju dem väldigt tätt så den stora var 3 1/2 och den lilla 2 1/2 när de började på dagis. Det gick jättebra för den stora men de var lite svårare för min minsta för hon var i en riktig mammafas när det var dax att börja på dagis.

Ska ni ha fler barn sen eller räcker det med 2?

Vi är sugen på både en 3:a och 4:a men samtidigt är det väldigt bekvämt med bara 2 barn. Vi slipper byta bil och jag vägrar köra omkring i en minibuss.  
  • Anonym (Hörby)

EmmaK: Nej, har inte alltid velat ha många barn men jag känner mig inte riktigt färdig med barn än. Min andra graviditet var också jobbig. Men det var det värt.

Folkabuss gud jag hatar stora bilar överhuvudtaget. Vill helst ha en snabb, liten sportbil men det kan jag bara glömma. 

Vad gör ni andra om dagarna i sommar när barnen är hemma hela dagarna? Mina har som tur var varandra att leka med men det blir ju också tråkigt till slut. De är ju vana vid att vara på dagis. Flickorna tycker det är tråkigt om vi bara är hemma och myser runt en hel dag.   

• Anonym (Hörby)

Har ni några speciella planer inför midsommar? 

Vi ska till min mamma och syskon. Det ska bli skönt att låta någon annan fixa maten för en gång skull. 

• Anonym (Hörby)
    mymy skrev 2011-06-22 11:52:00 följande:
    Vi ska träffa min sambos (blivande man) tävlingskompis med familj, dit kommer en annan tävlingskompis också och så får jag med mig en tjej vars barn går i samma klass som mina barn. Det blir säkert jättetrevligt men jag hoppas på fint väder. Har alla barnen med mig, 3 st (kanske bara 2 då den stora säkert inte vill med) och där finns andra barn så de får det trevligt också..:)
    Vi behöver inte heller göra nåt med mat osv och det ska bli skönt, vet inte om jag hade orkat heller att fixa en massa mat till folk faktiskt..:)
    Låter bra. tävlingskompis? Vad tävlar han i? Jag hoppas också på bra väder. Det är lättare att låta barnen springa ute om det inte regnar. Hur gamla är dina barn?
  • Anonym (Hörby)

Glad midsommar alla!!!! Passa nu på och fira även om vädret här inte är det bästa. Så länge det inte regnar är det bra.

I går var sista skoldagen och sista dagen barnen var på dagis. Nu har vi sommarlov. Så skönt men samtidigt är jag lite orolig över om jag klarar av att stimulera dem hela sommaren. 

• Anonym (Hörby)

Ett tag sedan man skrev. Barnen har sommarlov och det är skönt att slippa stressa iväg till dagis och skola. Dock har jag varit sjuk och hostar nätterna igenom. Inget roligt. Orkar inte vara så pigg och alert på dagen men det går snart över. 

• Anonym (Hörby)
    mymy skrev 2011-07-01 08:32:41 följande:
    Så, då var man fru nu då!
    Allt gick bra även om det tog tid innan jag fick tag på minstingarna, som var hos sin pappa.... De kom en halvtimme före vi skulle vigas men jag hann göra i ordning dem och berätta överraskningen, för de visste ju inget..:)
    Vi fotades i trädgården sen, stora flickan fotade oss med sin kamera. Bifogar en bild så ni får se.
    Brev skickades till anhöriga och telefonen gick varm igår kan ni tro..:)
    Stort Grattis!!! Ni var jättefina. 
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-29 22:18:21 följande:
    Om någon bor i Hörby och har barn i liknande ålder som mina (4, 5 år och 9 månader) får ni gärna höra av er. Stora pojken kommer vara ledig från förskolan med start på måndag och han skulle verkligen behöva någon att leka med ibland, och jag med för den delen Skrattande
    Jag bor ju i Hörby och mina flickor är 4 1/2 och 3 1/2. Vi kan kanske ses på någon lekplats så de kan leka med varandra. Vilket dagis går han på? De kanske redan känner varandra?

Vi har haft sommarlov nu i en vecka och det har varit skönt att bara ta dagen som den kommer.
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-07-01 21:14:52 följande:
    Jag hade för mig att du hade mindre barn, men vad kul, vi ses gärna någon dag

Jag gillar att vara lite hemlig på nätet, därav anonymiteten så jag vill inte skriva vilket dagis han går på men jag berättar det gärna via mail eller så. Frågan är bara hur vi ska nå varandra när båda är anonyma *funderar*...

Har du msn?
    Jag tror faktiskt jag vet vem du är. Jag undrar om inte jag gav dig tipsade om dagis här i hörby när ni skulle flytta ner. 

Ja, jag har msn. 
  • Anonym (Hörby)
    Sanna1986 skrev 2011-07-04 10:47:15 följande:
    Nu har vår dotter tittat ut, 39+5 så man slapp gå över och en flicka som kan hålla tiden:). 24/6 på midsommarafton kom hon!
    Hur går det för er andra gravida?
    Grattis till bebisen. Vad skönt att du slapp gå över tiden. Det är inte roligt när man måste göra det.
  • Anonym (Hörby)

Var ett tag sedan jag skrev. Mitt internet har inte fungerat och så var det ju marknad här i Hörby förra veckan.

Det har varit ett par varma dagar men i dag ser det nästan ut som om det ska bli regn och det är inte så varmt. Det är rätt skönt att få lite svalka mellan varven. Annars går fläkten för fullt här hemma.

Sannah90: Jag hade precis samma som du. Jag var 19 när jag fick mitt första barn och mina vänner hade ingen tanke på att skaffa barn vilket medförde att de i princip försvann. 

• Anonym (hörby)

Är 17 år men känner att jag oftast kommer mycket bättre överens med något äldre. Har de senaste åren behövt växa upp något otroligt mentalt för att kunna ta mig vidare i livet. Flyttar om 12 dagar med dottern, sambon och hunden till Hörby.

Hoppas det går bra att jag hoppar in och får lite nya vänner jag med. :)

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner