Inlägg från: MammaMia88 |Visa alla inlägg
  • MammaMia88

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här hoppar jag med in!

Heter Maria (Mia!!) och är 23, bor mitt i Kristianstad. Har fästman, en dotter som är 4 och en bonusdotter på 3½, och en flicka till på väg med BF i början på november. Behöver DESPERAT nya kompisar då mina "övergav" mig i högstadiet....sedan dess har jag mer eller mindre varit själv. Skulle vara trevligt med nån som är gravid eller har barn då barnen också behöver sysselsättas mer  

Har en hel hög intressen: Laga mat, baka, pyssla, handarbeten, djur (har katt och har haft gerbiler), film, historia...osv osv Just för tillfället är det virka som är mest dominerande då jag virkar mycket till kommande dottern, Wilma som hon heter än så länge.

• MammaMia88
    mymy skrev 2011-06-22 20:30:38 följande:
    Välkommen Mia..:)
    När är du beräknad till.. själv väntar jag en liten Neo i september..:)
    Tackar Hittade hit från "Vi utan vänner". Jag väntar en liten Wilma i november, så har en bit kvar!
  • MammaMia88
    Afrodite86 skrev 2011-06-23 16:24:40 följande:
    Min mail klyddar lite just nu, kan inte se mina mail trots det står att jag har fått nya, så ni vet om ni har skickat ett mail till mej
    Skickade ett svar på ditt mail, fick du det?
  • MammaMia88

Skulle också gärna vara med på en fika, men min plånbok säger TVÄRSTOPP för tillfället...urk! Kanske hade varit bättre/roligare med ett "knytkalas" i typ...Tivoliparken nån dag? Då kan vi som har barn (vilket nog är dem flesta här tror jag?) ta med dem också

• MammaMia88
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 12:25:48 följande:
    Guud vilket tråkigt väder det är idag. Det bara vräker ner och jag har ingen aning om vad jag och sonen ska hitta på. Just nu tittar han på Pingu iallafall.
    Samma här! Ungarna tittar på Disney channel....och jag har dötråkigt. Inte ett rött öre har man heller så kan inte gå och handla lite saker så man kan baka eller så :-/
  • MammaMia88
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 13:26:50 följande:
    man märker på ens barn när dom blir snabbt uttråkade när man själv är det. Jag funderade också på att bara innan men jag pallar inte köra till affären, har en liten bit att köra (som sagt jag bor ju på landet *suck*)
    Mysigt att bo på landet, men finns ju både för och nackdelar...långt till affären är nog inte en av fördelarna, jag har närma till affären, men nackdelen är att här ALDRIG är tyst oavsett tid på dygnet, saker blir stulna för en titt som tätt, blä. 
  • MammaMia88
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 14:20:38 följande:
    Jag är inte direkt den som kan sitta stilla en hel dag, jag vill att det ska hända något. Just nu kollar han på Micke&Molle. Han blir helt förtvivlad när tanten ska sätta tillbaka räven i skogen, har gråten i halsen och kallar på mig och håller om mig om halsen...är det svårt att hålla tillbaka tåraran själv då eller :)
    Naaw, sött. 

Min styvdotter satt och kollade på Dora en gång, helt plötsligt blev hon LIVRÄDD, så pass att hon satt och skakade och grät jättelänge... :-S Skumt sånt...
  • MammaMia88

Sitter och syr på lite bebisgrejer nu, har så förbaskat tråkigt :-/

Dessvärre har jag ingen symaskin, så allt får bli för hand...haha 

• MammaMia88
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 15:05:32 följande:
    Har en klasskompis från gymnasiet som syr en massa saker till barn/bebisar. Kolla in sidan om du har lust www.facebook.com/GulaGrodan 
    Fint

Just nu syr jag om ett täcke vi köpte men aldrig fått användning för så den passar barnvagnen sen, kommer ju vara kallt ute då lilltösen föds , är ju billigare på det sättet då täcken till vagnar/spjälsängar är så förbaskat dyrt...! Kommer nog ta ett lakan och göra påslakan av och brodera lite blommor och så på den... 
  • MammaMia88
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:46:18 följande:
    Hon gör fina saker, inte alls dyrt heller.
    Jag beställde två mössor till sonen, två par påsvantar, två napphållare till bebisen.
    Kanske inte...men jag är sån som hellre gör saker själv Har en del virkat också tills hon föds. Skulle vara rätt synd ifall det nu kommer ut en gosse trots allt, han skulle få ha rätt mycket rosa/lila i början...haha
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:31:00 följande:
    Här är INGENTING för barn att göra, ska jag något så får jag alltid ta bilen.
     Åh jo, med ordentligt staket kan man låta dem springa runt vind för våg...det kan man inte låta dem göra här ens om man är ute tillsammans med dem Glasskärvor överallt, folk som gapar och svär eller slåss, småungar som går och kissar lite varstans utan uppsyn av föräldrar. Usch nej, jag skulle ge det mesta för att flytta ut på landet där ungarna är någorlunda säkrare...!
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner