Inlägg från: EmmaK1986 |Visa alla inlägg
  • EmmaK1986

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Hejsan.. Jag bor också i Hörby som jag läste att fler gjorde :) kommer ursprunglig från Malmö där alla min kompis bor kvar, blir mkt åkande dit. Hade varit roligt att lära känna någon som bor närmre.. Har bott här i snart 20 månader..

Har en dotter på 16 månader och en till på väg i okt..

• EmmaK1986

Hörby: Ja det börjar bli jobbigt med allt pendlande spec när dottern inte vill sitta still i vagnen på bussen och bilen kan jag i te ta varje gång.

Dottern förstår inte att hon ska få en lilla syster ännu (är bara 16 mån)
    Men hon pekar ofta på magen och säger bebis ;)

Hur gamla är dina döttrar?
    Hur långt har du kvar att plugga?

• EmmaK1986

Mellan Skåne: Jag kommer vara hemma rätt länge till , väntar ju nr 2 i oktober och vi kommer inte lämna dottern på förskola på ett tag. Hur länge ska du vara hemma?!

Dottern är 16 månader , bott här i 10 mån :)

Jag läser till samhällslärare men har tagit studieuppehåll nu pga mammaledighet.

Har du varit något på öppna?!

Sangs86: vart utanför Höör bor du?

Hörby: mina "intressen" är ( känns som om man skriver i mina vänner bok som man hade på mellanstadiet hihi)
    Förutom familjen är inredning, träna, umgås med nära och kära , läsa när tid ges

• EmmaK1986

Sanga86: det har jag faktiskt varit en del som barn, min moster hade stuga där :)
    Är du därifrån från början ?!
    Jag precis , har bott här i snart 10 månader. Kommer från Malmö från början :)

• EmmaK1986

Sangs86: kommer i yr ihåg vart, var säkert 15 år sedan..
    Blev Hörby eftersom sambon jobbar här/ kommer härifrån samt vi hitta ett hus vi gillade :)
    Vad gör dy när dy inte är mammaledig?

Hörby: bor utanför i osbyholm.
    Jag älskar shabby stilen och har faktiskt lyckats övertala min man till det hihi..

Mellanskåne:okej :) hur länge ska du vara hemma ?!
    Var det jobb som tog er till Hörby?!

• EmmaK1986

Sangs86: Vad har ni för hundar?! Vi har en snart 6årig jrtl tik.
    Vad jobbar du som?!

Hörby: ja trivs bra här. Många pensionärer men det verkar vara generations skifte på G.
    Tar inte mer än tjugo min att gå in till Hörby och köra tar knappt 5 min.
    Vill ni bo utanför eller inne i Hörby?!

• EmmaK1986

Sanga86: Jack Russell terrier vet inte var jag fick l ifrån :)
    Är det de som ligger nära city gross?!
    Jobbar du heltid?

• EmmaK1986

Hörby: Hoppas att ni hittar ert drömhus snart:)

Sangs86: innan jag gick på mammledighet läste jag till lärare i samhällsvetenskap och lärande med inriktning grundskolans tidigare år. Har ett år kvar men det lär dröja eftersom lillasyster kommer i okt. Har 2-3 terminer kvar, kommer gå klart dem sen antagligen plugga till något annat. Är inte lika taggad på det längre..
    Nu är jag mammaledig men jobbar i en affär varannan helg..
    Hur många Barn har du och hur gamla är dem?!

• EmmaK1986

Sanga86: ja tiden går galet snabbt . Satt och sorterade kort igår och Gud vad de förändrats.
    Går han på dagis inne i Höör?!
    Jag jobbar i en matbutik, helt okej är bara varannan helg och då är det bra ob .. Hade de som extra jobb när pluggade.

• EmmaK1986

Sanga86: Nej hon går inte på dagis ännu.
    Hon ska event gå 15 tim i veckan till våren när hon blivit 2 men det ska vi ta ställning till när lillasyster fötts.

Skönt att ni har dagis i tjörnarp :)
    Trivs han på dagis?!
    Hur tycker du det funkar med hundarna sedan sonen kom?!

• EmmaK1986

Hörby; Som jag/vi känner ny räcker det med två. Dels för den här graviditeten är så jobbigt och för jag känner att två barn räcker för vår del. Sen ska man aldrig sägs aldrig, kanske kommer en sladdis om tio år ;)

Har du alltid velat ha många barn?!

Ni får köpa en gammal folkabuss, dem är häftiga att köra runt i :)

Sanga86: jag hade först tänkt att ha dottern hemma till tre men hon har liksom din son varit tidigt med allt. Därför blir det mig ett pr tidigare :)
    Det går sådär våran hund, hon är väldigt deppig emellanåt.
    Tror både det beror på att dottern kom och 7 månader efter det flyttade vi.
    Hon är inte aggressiv mot dottern , tvärtom hon ställer sig gärna framför dottern om någon busar och springer snabbt fram till henne.
    Vet inte riktigt hur vi ska göra. Ibland funderar vi på att duggs en hund till men vet inte om det skulle göra henne mer deppig?!

• EmmaK1986

Välkommen alla nya :)

Hörby: Vi ska till min bästa kompis koloni där vi är barnfamiljer, par, singlar , ja en härlig mix..
    I sommar blir det mest små utflykter i Sverige, ska till Göteborg några nätter, sen blir det väl zoo i Köpenhamn någon dag.
    Hade gärna åkt utomlands i sep när det inte ärär så varmt men det blir inte av nu när jag ska föda i okt

• EmmaK1986

Sireköpinge: man kan åka till skånesdjurpspark i Höör, Zoo i Ystad, där finns Folkespark i Malmö som har lite olika aktiviteter , åka och fika i tirups örtagård de har har en rolig liten hinderbana,är det dålig väder finns det skattkammarön i Malmö och Lund.

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner