• jankie

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Afrodite86 skrev 2011-06-19 09:44:46 följande:
    vad kul att ni har startat en sådan här tråd =)

jag e ifrån början från lund men har flyttat till kristianstad i januari och blivit sambo.

Hade varit kul att lära känna nya vänner, tanken på hur många som försvunnit ur ens liv den senaste tiden. Min närmsta vän ska snart flytta till london med så. Känner mej lätt ensam här uppe i kristianstad för känner inte så många här.
    hejsan hejsan. Jag bor i kristianstad :) Jag känner mig rätt nyinflyttad också fast jag bott här i snart fyra år!
    Har du barn? vilken ålder i såfall. Min dotter blir 2 i september.
    Var i stan bor ni? Vi bor i en liten by Rinkaby :)
  • jankie
    Afrodite86 skrev 2011-06-20 07:46:53 följande:
    hejsan =)
    jag väntar mitt första nu som beräknas komma i början av december =) vi bor centralt i kristianstad nära csk.
    Jag kan förstå det ibland kan man bo lite längre på ett ställe men ändå aldrig träffa ngn det klickar med.
    oooh grattis grattis. Härligt att ha nåt spännande att vänta på :)
    Jo flyttade ju hit som arbetslös, så fixa jobb och sånt var prio ett. SEn blev jag med barn och mammaledig.
    Ytliga vänner har man fått,men börjar bli så trött på att inte ha några riktiga här nere.

Vad jobbar du med? intressen?

Själv jobbar jag som pers.ass.
    Hinner inte med så många intressen,mer än att träna på jobbet och jogga på kvällarna när dottern lagt sig.
    Men mycket data tid hinner jag allt få ;) Bor ute på landet med stor trädgård, så att fixa med den tar sin tid. Hur kul som helst nu när det är sommar.
    Får mycket hjälp av dottern, men tyvärr har hon inte lärt sig vad som är ogräs o inte. Hon tar allt :)

Renoverar gör vi med, så det är vad mannen gör för mesta delen.

Har ni några planer för sommaren?

Vi ska åka till min mamma i Östergötland och fira med mina syskon. Mamma är då själv inte hemma :(
    Sen ska jag o snuttan stanna kvar där i två veckor.  Har lovat mamma o hjälpa henne med att rensa garaget från pappas alla verktyg o sälja det som säljas kan.
  • jankie

Oj, såg att mitt inlägg inte blev citerat. Mymy, var i från är du?

• jankie

Godkväll. Sitter på jobbet o ugglar. Vi fick en katt på köpet när vi köpte huset. Är inte direkt nån kattmänniska,men bor man på landet känns de som att de nästan är krav på att h katt:) en hund skulle jag vilja ha,men de vill inte sambon :( Får se om jag kan få honom att ändra sig om nåt år. Tycker om att pyssla,baka,städa haha blev pedant när jag blev gravid, inredning är kul, väntar på att huset börjar bli färdig så ja kan börja inreda. Hålla på med blommor och sånt tycker jag är kul, dock lyckas ja bara ta dö på allt,men de är kul ändå:) Fika, umgås med vänner är kul. Tyvärr har. De inte blivit av så ofta längre. O nuförtiden måste man nästan välja en barn vänlig fik. Men mysig att sätta sig på en uteservering såhär på sommrarna o ta en kopp kaffe o bara snacka. Även mysigt att göra de på kvällarna. Så är du sugen på en kvällsfika nån kväll så säg till. Dock åker vi iväg på lite semester nu i två veckor. Näe nu ska vi kvällsträna lite :) Antar att de inte blir citerat nu heller, jäkla iPad...

• jankie
    Afrodite86 skrev 2011-06-21 07:42:34 följande:
    jag misstänker detta var till mej hihi =)
    Min sambo fick mina katter på köpet när han träffade mej och han e oxå mer än hundmänniska. Jag älskar både och men tycker det e skönt med katter för dom e så självständiga. Sedan gillar jag att dom e envisa precis som jag hihi. Jag älskar också att pyssla och baka, det e både mysigt och kul. Till julen brukar jag julbaka=)
    Här uppe kan jag inte så mkt med barnvänliga fik men Zekes e väll rätt så bra till det? Det e urmysigt att sitta och fika ute nu och bara snacka en massa och njuta.
    Jag träffas jätte gärna och fika =) vi kan ta det efter din och min semester hihi
    Nu ska jag till jobbet =)
    Ja det var till dig :) Går inte att citera med en ipad :(
    Julbaka är ju jätte kul. Nu ännu roligare då dottern vill hjälpa till. Lite olika pyssel brukar vi med göra till påsk, jul m.m Fast hahah hon förstör nog bara mer än gör nytta, men kul iaf. Hon gör det på sitt sätt.
    När ska du ha semester då? Eller när kommer du "tillbaka" ? :)

Näe nu ska de packas. Två dagar jobb sen är de SEMESTER :) som jag längtat :)
  • jankie
    MammaMia88 skrev 2011-06-22 13:34:29 följande:
    Här hoppar jag med in!

Heter Maria (Mia!!) och är 23, bor mitt i Kristianstad. Har fästman, en dotter som är 4 och en bonusdotter på 3½, och en flicka till på väg med BF i början på november. Behöver DESPERAT nya kompisar då mina "övergav" mig i högstadiet....sedan dess har jag mer eller mindre varit själv. Skulle vara trevligt med nån som är gravid eller har barn då barnen också behöver sysselsättas mer  

Har en hel hög intressen: Laga mat, baka, pyssla, handarbeten, djur (har katt och har haft gerbiler), film, historia...osv osv Just för tillfället är det virka som är mest dominerande då jag virkar mycket till kommande dottern, Wilma som hon heter än så länge.
    Jag bor i kristianstad är 25 år :) har en dotter som blir 2 i september.
  • jankie

Nu är jag hemma igen efter semestern. Vad härligt det har varit med lite semester. Finns de fikaplaner för oss från Kristianstad?

• jankie
    Veronica88 skrev 2011-07-13 10:04:46 följande:
    Ja vist säg bara vilken dag:)
    jag jobbar bara tre dagar i veckan, så jag kan för de mesta.
    Finns de fler än jag från k-stad som har barn, för då är barbacka ett jätte bra ställe. Barnen kan leka och vi vuxna kan snacka lite i fred :)

Jag ska ev. in till k-dagarna i dag, men ser väldigt molningt ut och känns som att regnet hänger i luften.
    inte kul att va där då. nån annan som ska in i dag och har lust att träffas?
  • jankie
    Anonym (Krstd) skrev 2011-07-16 19:53:37 följande:
    Hej! Är det okej om jag hoppas in i tråden såhär sent? :)

Jag är 23 år från Kristianstad. Har en son på 2 år :) 
    Har ytliga vänner, men inga riktiga vänner. 
    hejsan. jag är också från kristianstad. är 25 och har också mest ytliga vänner. min dotter blir 2 i september :)
  • jankie

jag jobbar onsdag torsdag denna veckan och ja kväll med. så i morgon kan jag fika. även på fredag.

har sedan länge haft ont i handen(tummen) som bara blivit värre. var i väg till en arbetsterapeut i dag och hon trodde på karpaltunnel....så nu sitter jag här med en handskena vilket känns väldigt obehagligt.Hoppas bara att smärtan går över snart....

Nån som ska till kiviksmarknad? och är de nån som vet vilken dag nu i veckan åhus har marknad?

• jankie
    Afrodite86 skrev 2011-07-18 17:55:45 följande:
    usch låter inte kul alls, kan du ha fått det utav jobbet?

Hade du det bra på din semester förresten?
    tror det är en gammal arbetsskada jag fick när jag jobbade på hemtjänst. men är osäker. har haft de i nåt år,men nu blev de jätte illa,så jag var tvungen att söka hjälp.  de sa att om detta inte gick över på 6 veckor skulle de skicka mig till lund på undersökning och de skulle ev. bli aktuellt med operation.

Jo semestern gick jätte bra. första veckan var de soligt och varmt, andra lite sämre med åska o regn.
    härligt att bara kunna ta en "*semester öl" när man kände för det. Här på landet kan man inte, för man måste va beredd på att kunna köra ifall nåt händer. 
    Passade på att besöka pappa grav så ofta jag hann. Lite terapi för mig. Jobbigt när de ligger så långt i från mig, men nära mamma, så hon kan besöka han varje dag. (förlorade honom i julas)

näe nu ska jag sova, har just kommit hem från jobbet.
  • jankie

hejsan.

tog en mini semester med dottern till mamma igen :)

jo läget är bara bra. synd att klaga på vädret, men fu sjutton vad det är varmt...hahah.
    Har en massa campare på vår tomt nu under scout lägret.
    lite extra klirr i kassan. :) extra roligt när de är från en massa olika länder. Tyskar, spanjorer, italienare m.m.
    Men vad man känner sig dålig i engelska nu när de sätts på prov...hahah

hur är det med er andra?

Här ska jag ta o köra mot jobbet snart. Tråkigt att börja jobba när alla andra redan slutar...men men!

• jankie
    Afrodite86 skrev 2011-08-02 16:13:05 följande:
    gud vad kul=) jag ska träffa min mamma på fredag och jag önskade mej hennes pannkakor =) Haft sug på det nu och mamma som e lycklig över att få sitt första barnbarn. När e du ledig? om du e sugen på en fika ngn dag?

jag jobbar i morgon men är sen ledig på fredag,lördag o söndag. nån dags om passar dig/er?

jag brukar önska mig mammas lasagne  när jag är där,men denna gången blev de inget :( ahhaha

• jankie
    Afrodite86 skrev 2011-08-04 07:42:40 följande:
    lördag eller söndag passar mej =) tror söndag passar bäst för inte helt hundra på när jag kommer hem från mamma, jag e ju ifrån lund från början så min familj bor där så blir nog att jag sover över. Men vi kan ju säga söndag =)

jag får se hur de blir med träffen. här har vi åkt på magsjuka hela familjen...TRÅÅÅÅK! återkommer när jag känner mig frisk igen!

• jankie

hejsan hejsan.

Nu är jag frisk igen, eller det har vi varit ett tag :) Igår var vi i väg en sväng till Andys lekland. Det var riktigt uppskattat av dottern.  Trodde dock först att hon var för liten för att leka där, men efter ett tag vågade hon och lärde sig att klättra upp på alla dess olika saker. Ja sjävl fick man ju leka lite med, och oj så varm man blir. Förstår inte hur barnen orkar leka där i flera timmar. 

Hur är det med er andra? semestrarna är väl slut nu och vardagen med jobb o skola har börjat.  

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner