Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här är en till relativt ny i skåne!

25år bor i helsingborg och väntar vårat förts barn. Bor med sambo och 2 hundar! Har bott i hbg i ca 2år, flyttade då från sundsvall. Innan dess har jag bott i Sthlm i 12år och runt om i norrland:D

Letar efter vänner att umgås med då man tyvär fått gallra ganksa mycket bland vännerna då man vart gravid och inte längre kunde festa. trist att inse vilka ens vänner var på det sättet! Saknar att ha en djup relation med en vän!

• Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 00:13:29 följande:
    Kollade på din presentation och såg att du är väldigt höggravid, spännande. Vad är det för band din pojkvän spelar i?
    Ja det är jag verkligen:D Sitter o bar aväntar på att han ska komma ut nu:)

Han har spelat i lite olika band ( reaggie, progg/rock, hårdrock) Men har precis startat ett nytt band nu som jag inte riktigt hört än:P och själv har de svårt att definiera sin stil:) Så jag får säga pass på den haha!
    Är du intresserad av musik?
  • Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 00:29:18 följande:
    Blev lite nyfiken bara då jag fick intryck av att ni hade bra musiksmak efter att ha kollat in din sida, bara en känsla jag fick. Jag har alltid älskat musik, men det är inte en lika stor del av mitt liv nu som  när jag var yngre då jag konstant gick på konserter och la alla pengar jag hade på skivor
    haha:D Jo vi lyssnar mycket på musik här hemma, men mycket blandat faktist, även om min sambo är "hårdrockare", han lyssnar mycket på instrumental rock. Men ändå så lyssnar vi på mycket blandat här hemma. Så länge det är musikaliskt bra så är vi öppna:) Även om jag lyssnar lite mer på soul och r&b än vad han gör;)

Hehe jo brukar ju blir så, han har turnerat med flera olika "stora" band och även med sina egna i sina yngre dagar, men idag  är det mest på hobby nivå, och spelar 1-2grr/ vecka.......alla skaffar ju familjer o då blir det svårare:)

spelar du själv? Jag har en gång i tiden spleat piano, men var länge sedan:D
  • Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 00:39:15 följande:
    Vi lyssnar en hel del här med men numera är det mest på Spotify, har inte ens kopplat in en stereon sen vi flyttade (jag har precis flyttat 60 mil hit till Hörby). Vi ska på Metallicakonserten den 3/7, ska bli kul. Senaste gången jag var på konsert var på Nine Inch Nails för rätt många år sen. Jag gillar fortfarande hård musik som du du kanske hör men har väldigt mångfasetterad musiksmak.

I mina yngre dar (låter som jag är lastgammal när jag säger så, är 32 år) spelade jag i några band men det var aldrig något seriöst och jag kan inte påstå att jag var speciellt bra på det. Var med i ett band som bara spelade Misfits och Danzigcovers. Spelade akustisk gitarr lite halvseriöst för många år sen men vet inte ens om jag kan ta de rätta ackorden idag.

Vad gör du annars då? När du inte är hemma och är höggravid menar jag
    Ahh jo det är lite samma här faktist, vinyl skivorna står o väntar på att bli spelade men tyvär så är spotify smidigar:) Ahh gud ås roligt, vi fick skippa SRF för första gången på länge pga graviditeten, jag var inlagt på sjukhuset mm vilket gjorde att sambon inte vågade åka själv heller.......Det är mest rock koonserter vi oxå går på, men endel progg blir det oxå:) men konserter är alltid kul att gå på, många band blir såå mycket bättre då det är live!

haha min sambo är 35 så du är ju riktigt ung:D Jag är 25 som du kanske såg! Huvudsaken man gör det för att det är roligt, sedan hur duktig man är inte lika viktigt ( så länge man inte tar betalt för det haha)

Innan jag vart hemma pga graviditeten så jobbade jag på martinshop ( sexbutik ) och har sysslat med handel & administration hela mitt liv. Tror dock tyvär jag e arbetssökande efter mamma ledigeheten om inget drastiskt hinner hända innom handeln på ett år:S..........
    Sj då? Vad sysslar du meD?
  • Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 01:07:08 följande:
    Har setat en bra stund och försökt komma på vad SRF står för? (jag får säkert skämmas när du säger det då jag inser att jag självklart borde fattat ).

Vad tråkigt att höra att du legat på sjukhus, inget allvarligt hoppas jag.

Jag älskar också att gå på konsert men det blir inte lika ofta numera, speciellt inte sedan jag blev tvåbarnsmamma för 9 månader sedan.

Spännande jobb du hade Hoppas du inte känner att du behöver oroa dig på ett bra tag inför jobb efter föräldraledighet.

Jag är själv föräldraledig just nu och kommer vara det ett bra tag till, annars jobbar jag som sjuksköterska.
    Swedenrock festival:D Så inte behöver du skämmas.......vi har åkt dit varje år för musik,öl och massa mys:D Gillar att det är lit ehögre ålder där och inte lika svinigt som många andra festivaler.

Nä inget allvarligt, dem var orolig att han ville komma ut för tidigt, men det lyckades stoppa det så ni sitter jag här o vill inget annat än att han ska komma ut:) Nu går man väl över tiden ist!

Ja men det böir ju så, plus att det blir ju dyrare o dyrare, så ibland får man prioritera om eller välja sina konserter med omsorg. Men då förstår jag att ni ser extra mycket fram meot metallica.
    Får säga grattis i efter skott:D Fick ni tvillingar eller var det ert andra barn?

Haha visst har jag:D Aldrig tråkigt på jobbet hehe, trivdes skit bra, men är tyvär ingen blommstrande affärside i dagens sammhälle! Nä jag ska försöka lägga oron på hyllan ett tag, får ta det då det blir aktuellt helt enklet! Tur att karln är tät *höhö.....not*

Oki mysigt:) Jag längtar så efter min bebis! Vad har du annar sför intressen då? förutom musik:)
  • Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 10:20:18 följande:
    Hej!
    Jag hittade hit via den andra tråden där man söker vänner.
    Bor i Hbg med min sambo och vår son på 1 månad.

Saknar riktiga vänner. Hade även varit roligt att träffa andra par att umgås med.
    När jag inte är mammaledig så arbetar jag som undersköterska inom äldreomsorgen.
    Hejsan!

Jag bor oxå i hbg, vi väntar vårat första barn 12e juli ( hoppas dock han behagar att komma NU :P )

Känner precis som du, jag bott i hbg i 2 år men inte fått några nära och riktiga vänner!
    Komer ni båda från hbg? Och hur gamla är ni ( spelar ingen roll:P Mest nyfiken )
  • Madelen b
    Maddisen80 skrev 2011-06-19 10:39:47 följande:
    Hej jag bor i landskrona men är från Timrå och jag är 30 år och jag har inga barn men jag tycker om barn
    Hur kommer det sig att du flyttat ner dit? Har själv flyttat från sundsvall till helsingborg!
  • Madelen b
    WickedyWitch skrev 2011-06-19 11:42:31 följande:
    Här är en tjej från malmö vars vänner sakta verkar försvinna efter den uttalade graviditeten. Är i vecka 9.
    Svider en hel del faktiskt- Men there's more fish in the sea!
    I know the feeling, och tyvär blir det bara värre desto längre man går:( Men är nu i sista månaden jag verkligen tycker det e jobbigt, men är väl hormoner oxå:P
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 11:55:25 följande:
    Vad kul med någon härifrån :)
    Förstår det, det är riktigt drygt att vänta den sista tiden. Vår son kom på Bf+10 och de sista 9 dagarna kändes längre än månaderna som hade gått.

Jag har bott här hela mitt liv, sambon är från en närliggande kommun. De vänner jag hade har sakta men säkert försvunnit. Visst har vi vänner men ingen riktig, nära vän.
    Jag är 20 (21 senare iår) och sambon är 27, själv då?
    Ahh oki spännande:)  ja men gud det fattar jag, och läkarna o bm sa till mig att "han kommer komma tidigare" men dte verkar inte så så nu känns det ännu segare, är inställd på att han kommer nästa år eller så:P

Och jag är 25 och min sambo är 35, så våran mentalitet stannar väl någonstans där emellan:P Haha. Vad jobbar din sambo med?
  • Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 12:10:01 följande:
    Det fick jag också höra, men nej. Bm gjorde hinnsvepning på mig för att hjälpa till på traven. Annars hade han nog aldrig kommit, väldigt bekväm av sig.

Hehe okej :) Vet inte riktigt vart vi hamnar ;) Barnsinnet är kvar men man är ju även mogen och förnuftig.
    Min sambo är saneringstekniker, din då? och du själv?

Vad har ni annars för intresse?
    Hehe ja e inställd på att gå övertiden, så segt då jag låg inlagd för att stoppe den en gåång och sedan ska man väl bli igångsatt ist:P

Nä men så är vi med, har vänner i mycket bred ålderskrets, så åldern är ju bara en siffra!
    Min sambo är fritidsledare men med inriktning musik så är lit emusiklärare oxå! Jobbar med ungdommar iaf:D Och jag jobbade i sex butik innan jag gick hem, men får se vad som händer efter mamma ledigheten!

Ja våra intressen har ju ändrats lite sedan jag vart gravid;) Men musik ( lyssnar mycket, sambon spelar, och vi går mycket på konserter och evangemang), sedan har vi alltid gillat att vara sociala av oss så innan graviditeten gick vi ut ofta ( inte längre:P) Sedan är djur ett stort intresse ( har 2hundar och är uppvuxen på gård) Älskar natur, inredning och att shoppa så klart. Bakning är även ett stort intresse för mig:D tattoo o piercings oxå. Haha låter som en gammal tant:P

Ni då?
  • Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 12:10:01 följande:
    Det fick jag också höra, men nej. Bm gjorde hinnsvepning på mig för att hjälpa till på traven. Annars hade han nog aldrig kommit, väldigt bekväm av sig.

Hehe okej :) Vet inte riktigt vart vi hamnar ;) Barnsinnet är kvar men man är ju även mogen och förnuftig.
    Min sambo är saneringstekniker, din då? och du själv?

Vad har ni annars för intresse?
    Vad jobbar du med?
  • Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 15:22:36 följande:
    Aha, det känns sjävklart nu när du säger det

Vad skönt att bebisen bestämde sig för att stanna och jag förstår precis vad du menar när du säger att du mer än gärna vill att den lille ska komma ut nu. Att vara höggravid är mest bara jobbigt.

Vi har två pojkar, en som är 9 månader och en som är 4,5 så det var inte tvillingar men tack för gratulationer i efterskott

Kan tänka mig att de flesta numera handlar den typen av varor på internet, så det är nog svårt att få en sådan affärsidé att gå runt kan jag tänka mig. Vad jobbar din karl med då?

*Funderar på vad jag har för intressen*, hinner nästan inte med något annat än familjen sedan de barnen blev 2 till antalet men spenderar den egentid jag har framför datorn, eller försöker komma ut och röra på mig och njuta av naturen och så. Hade gärna haft någon väninna att umgås och prata med men känner ingen här nere då vi är nyinflyttade så det är lite trist. Just det, säljer rätt mycket på tradera också så det har blivit lite av en hobby skulle man kunna säga. Kan erkänna, även om jag skäms lite för det, att jag älskar att kolla dokusåpor också (gör det mest på nätet på kvällen när barnen lagt sig), läser även mycket, speciellt böcker som har med föräldraskap och barn att göra.

Du då?
    Hehe jo var det va;) Ahh men då fattar jag, och förstår att även tiden omprioriteras då man får barn o speciellt då de är 2st:)

Jo men precis, vi säljer otroligt mycket faktist, men är svårt för ägaren att kunna erbjuda mig så pass många timmar att jag kan leva på det, daegsn system gynnar ju inte driekt deltids/timm anställda. min sambo är fritidledare med musik inriktning, så lär kidzen spela instrument, fixar konserter mm han trivs bra och har ett riktigt bra jobb! Lite mer i lön hade dock inte skadat:P

ja du det där med intressen, musik som sagt, att umgås och träffa nys människor. Aktivera hundarna och älskar djur i övrigt, älskar att baka men det varierar lite hur mycket:) Baka mer innan jag vart gravid och tog då även lite beställningar! Sitter mycket vid datorn jag med;) inredning och att gå på loppisar älskar jag oxå, att ta gamla saker o göra dem personliga eller att pyssla inredningen helt själv! Sitter just nu med en babyfilt ( vill spy på det så less e jag haha)
    Jag hanldar på tradera, har inte lyckats sälja så mycket dock:P
  • Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 17:06:49 följande:
    Det är ju bättre att vara inställd på det. I vilken vecka ville han komma ut? Kan ju hoppas på att den lille sätter igång det själv ;)

Ja den är ju det. Men det är lätt man blir utdömd för att man "råkar" vara yngre. Så det var trevligt att du ser på ålder så :) Det låter som ett trevligt jobb. Sexbutik? spännande. Gissar på att du fick möta väldigt variernade typer av människor? Jag jobbade som undersköterska på äldreboende, lär väl bli det efter mammaledigheten också om jag inte hittar något annat som lockar.

Hehe det gör ju det, man får möblera om lite i livet när man blir föräldrar :)
    Vad är det för genre som gäller? Här är mest hårdrock/metal som gäller men även en del annat. Spelar han i band? Något man hört kanske? Aldrig fel att vara social, vi hade mer hemmafester. Oftast var det förfester som blev för roliga för att avsluta ;p

Vad har ni för hundar? Låter som vi har en del gemensamma intresse. Tant? haha neej inte när du la till tattoo och piercings ;) . Vilket vi gillar här också. Jag har dock inga tattoos än, kan aldrig bestämma mig för vad jag ska börja med men har piercingar. Just nu kretsar vårt liv främst runt vår son, annars gillar vi att träffa folk, äta/laga god mat, kolla film/bio och en massa annat.
    Han var påväg ut i v 33+2, så då fick vi vara på sjukhuset i 4dagar, grymt segt :) Och jag hoppas verkligen att han kommer ut snart:)

Ja men precis, är så tråkigt, jag själv har alltid umgåst med äldre men är som du säger, ibörjan då jag träffa min sambo, man kände sig jämt så "ungen" i gänget pga åldern.
    Jo det är ett intressant jobb på flera sätt;) Jobba i en sexbutik då jag bodde i sundsvall oxå. Roligt och mycket varierande! Men finns både bra och mindre bra kunder haha! Oki trivs du med det?

Här är det oxå mest hårdrock/metall som gäller, men vi lyssnar på det mesta.....jag lyssnar nog mer på annat och min sambo lyssnar mest på instrumental rock ( hans idol är Yngwie Malmsteen :P ) Han har precis blrjat ett nytt band ( tror inte ens det har ett namn just nu ) men har tidigare spelag o reaggie, metall och progg band. men mindre stora, tror deras reaggieband var det största! Men han har varit på turne med bla soilwork ( dock spelade han inte själv då)

Vi har 2st små hundar en chihuahua och en blandras på 10 & 8år så mina små gamlingar:D kan säga att min sambo var lit efördomsfull i början då dem inte var tillräkligt hårdrock haha, men nu är chihuahuan hans lilla prinsessa och han e så söt med henne:) Ja det låter som det, trevligt:D Jag har 7st tattos ( har såå mycket ideer tur pengarna sätter stopp för det) Måste dock fixa om mina på magen efter graviditeten:D Och piercings har jag oxå några stycken, men tagit ut 2st då jag vart gravid.  Så då jag är med barnafödandet får jag väl göra om dessa ( även här skulle jag kunna göra många fler, tråkigt att arbetsplatserna blir begränsade bara:(....)'

Jo film e ett stort intresse här med, kollar mycket film o mest skräck o thriller:) Och tur du inte tycker jag e en tant;) Kretivia saker gillar jag med, så gillar att pyssla med inredning mm:)
  • Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 18:40:57 följande:
    Låter som att din sambo har ett riktigt roligt jobb, vad underbart att få jobba med något man dessutom har som intresse.

Låter som att du har många kreativa intressen, jag vill också vara kreativ och fixa och dona och greja men har svårt att orka och hinna numera. Med en 9-månaders här hemma som kryper som en galning och hela tiden gör farliga saker finns det inte så mycket utrymme för att pyssla med annat.

Synd att vi inte bor närme, jag får för mig att vi har en del gemensamt. Typiskt.
    ja men precis, han har jobbat där i 10år så han trivs jätt ebra, och det är härligt....önskar jag hittar ett sådant jobb snart:)

Ja men det förstår jag, kommer säkert bli lika här då lillen kommer:) Nu då jag skulle ta det lugnt, var det jätte vsårt för mig.......jag kan verkligen inte. Plus att jag har sådant kontrollbehov så jag kan inte låta sambon göra något själv :P Haha. Han frågade mig då vi fixade sköt bordet om jag inte trodde han kunde läsa instruktionerna själv:P Men när lillen blir lite större kan ni ju pyssla tillsammans:D

Ja det är väl typiskt, tar ju så mycket extra tid och energi då det blir transport involverad. Vi har dessutom ingen bil just nu!
  • Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 22:09:44 följande:
    Oj då, tur att lyckades få honom att stanna inne lite till. Det hade ju antagligen blivit ännu fler dagar på sjukan annars. Förstår att det var drygt. Jag blev grymt uttråkad av att ligga på BB, underbart att få komma hem.

Samma här. Har alltid umgåtts med äldre så jag är van vid att alltid vara yngst. Fyller år sent på året så är oftast yngst bland min egen årsgrupp också. Men jag försöker tänka positivt, när de andra lider av att de fyller 40 är jag bara 39. Det kan jag tänka mig att det var. Ja det gjorde jag, tycker om att jobba med människor och har man bara rätt arbetskamrater så är det riktigt roligt. Dock finns det ingen riktig framtid förutom ont i kroppen, dåliga arbetstider och kass pension. Alla de som har jobbat inom branschen ett tag tycker att jag ska leta vidare.  Men för nu är det bra, var timanställd och det fanns alltid mkt jobb.

Okej, men det är ju nära nog :)
    Jag gillar att sjunga i bilen och i duschen så där kan det spelas/höras det mesta.
    Vad spelar han? eller han sjunger? Det är ju stort att ha turnerat med Soilwork, de har man sett live x antal ggr. Vi är ganska sugna på att se Arch Enemy, de har bara en spelning i Sverige i år men lilleman kommer i första hand.

Haha jag kan förstå att han kände så i början. Jag tycker det ser så sött ut när killar kommer gåendes med en liten chihuahua ;) Nice, har du något speciellt tema? Ja, det är kanske tur det. Min sambo tycker att jag ska lära mig så att jag kan tatuera honom = desperat. Jag fick plocka ut de flesta av mina piercingar pga jobbet bla. töjning i örat som jag nu har börjat töja igen :D Tyvärr är det ju så.. men det blir mer och mer godkänt.

Åh, vad kul. Helt rätt kategori, det vi kollar mest här hemma och en del komedi också.

Vad gör du nu om dagarna då medan du väntar på att förlossningen ska starta?
    ja verkligen....det possetiva är att jag hann "känna av" bb lite, så kommer kännas lit etryggare att ligga där sedan när de väl är dax att föda:)

Haha jo så är dte ju:P Får tänka possetiv, själv e man född 4e januari så jag blir älst först nästan jämt:D men inget som rör mig, min sambo ligger ju 10år före haha. Hörligt att du trivdes iaf, men som du säger.......det  tär nog bra på kroppen plus att jobba komunalt brukar vara kasst betalt, så tråkigt att sådana "viktiga" tas för givet, samhället ska vara jävligt glada att det finns människor som faktist vill jobba med det, då det både är hårt, tungt och krävande jobb!

Jag sjunger oxå i bil o dusch, dock har jag märkt att hundarna ylar så jag tar det som ett dåligt tecken haha:D I bandet spelar han trummor, men är grymt musikalisk och klarar det flesta instrumenten och sjunger lite då han spelar in här hemma.....så orättvist, försökte lära mig spela gitarr men gav upp efter några låtar haha! Ahh ja så är det ju, den senast ekonserten vi var på måst evarit nästan ett år sedan och det var dream theatre tror jag om jag inte minns fel ( och så har vi varit på festivaler så klart, men man får ju inte njuta av banden på samma sätt då som när dte håller egna konserter! Men som du säger, lillen kommer först och har man tur så kan man lyckas pricka in en spelning och barnledigt samma dag:)

Jag har en del "dumma" tattoos som jaggjorde i mina yngre dagar;P Så dessa skall göra om eller tatueras över:D men det senaste jaggjort som jag är nöjd med är i newshool/oldshool massa färger och possetiva motiv:) har en stor på bröstet som jag ska bygga fördigt nästs gång!
    Jo tur är väl det, tycker det är förjävligt att man ska behöva ta ut dem bar aför någon "fördommar! och inte att det handlar om hygien!

Jag är mest hemma, försöker roa mig själv:P. Har dock en jävla massa foglossningar så ser du en tjockis på stan med tattos som går saktare än pensionärerna är det jag haha:D
    Sj då?

(ursäkta om jag stavar dåligt nu är skit trött o kollar film samtiidgt) :)
  • Madelen b

Jag har varit frånvarande ett tag nu, och ni som pratade med mig vet att jag var höggravid:D Så nu har jag äntligen fött våran lilla pojke 3v för tidigt!
    men han e stor och fin och hoppas jag får åka hem idag!

• Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-27 14:05:19 följande:
    Jag tänkte att det nog var så. Stort Grattis till lillkillen. Skrattande
    Hoppas att allt gick bra.

Håller tummarna att du får åka hem idag, tyckte själv att det var väldigt tråkigt att ligga på BB.
    Tack så mycket:D 
    jag fick åka hem i måndags, så himla skönyt:D 1 vecka på bb är bara för mycket, men det var ju för lillkillens skull:) Så nu kämpar vi på med amning och vikten på honnom!

Kommer nog inte vara så aktiv här ( honner inte med i tråden längre haha) Men maila gärna så svarar jag där enklare så!!

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner