Träningsnördar - här samlas vi!
Scratchy skrev 2011-07-16 14:44:14 följande:
Nej, jag har inte gjort något sådant schema än. Jag tänkte att det var onödigt eftersom jag ändå bara tränar så lite. Vi människor är så bra på att lura oss själva. Jag ska ta ditt råd och göra ett tråkigt schema och följa det. Min plan är att komma i form till sommaren/hösten 2012. Jag tror att det är ett mål som är realistiskt utan att överanstränga sig. Bättre att tänka långsiktigt med delmål än att försöka komma i form på bara några månader.
Sitter just och funderar på hur mycket som är realistiskt att gå upp i muskelvikt på ett år. Jaja, det märker vi.
Hur som helst så har jag lagt ner kampsporten och bestämt mig för att absolut inte sätta fötterna i en dojo förrän tidigast i januari (den planen kommer att gå åt h/%"/&%e men ändå). Det var kampsport jag tränade förr och min hjärna kan inte förstå att kroppen inte hänger med som förr, så jag slår och sparkar instinktivt alldeles för snabbt och hårt för vad musklerna klarar.
Ungefär så ser planen ut. Hur tycker du att det låter?
Tycker ditt låter som om du tänkt på det här och då ska det funka
Sen du tänk inte att det kommer att gå åt helvete, tänk att det kommer att gå, då går det, tankens makt och allt det där
Ett råd, vet inte riktigt var då befinner dig på det området, det här är riktigt basic, men innan du börjar jobba med muskler, kaske en halvimmas konditionsträning 7 dagar i veckan i någon vecka först? Bara för att få in rutiner och i ditt fall inte överskrida dem om du förstår hur jag menar?