Träningsnördar - här samlas vi!
Intervall-löpning ---> rodd ---> löpning ---> cykling
Sedan vart jag trött!
Kosten är jobbig, men det går.
Intervall-löpning ---> rodd ---> löpning ---> cykling
Sedan vart jag trött!
Kosten är jobbig, men det går.
Varför går jag inte ned i vikt? Får nog slänga vågen och slänga in måttbandet istället.
Misskaos, ibland blir det så. Iaf för mig när jag befinner mig i en övergång.
Grattis grattis MissKaos! Håller tummarna för att allt ska gå bra!
Idag blev det intervallsimning på 60 min. Imorgon blir det intervalllöpning, rodd, löpning och avsluta med att cykla.
Kläderna börjar sitta lösare och jag har gått ned 3 kilo. Jippi!
Nu hoppas jag att kroppen vill ta från armarna och sluta ta från magen. Det finns liksom inget att ta därifrån mer.
Kom igen träningsnördar! Uppdatera! Delge er träning, era tankar!
Roligt med uppdatering!
Jag har skadat knät, eller sidan av det. Känns surt i min ålder dessutom. Men skador kan väl hända, även de "yngre".
Så nu kör jag hårdträning, men med simning som metod. Beräknar att kunna träna som vanligt, någon nedtrappning i början, nästa vecka.
Maria, varför tillför du kroppen kolhydrater på kvällen? Är det inte bättre att lägga det på lunchen?
Bra jobbat Maria! Eller bra cyklat :D !
Mitt tips för att minska i lår, midja osv är att köra på intervallträning när det kommer till alla övningar. Det är väldigt roligt också! Men också att öka intensiteten varje vecka och variera olika träningsövningar. Och sen inga fjantpass utan man ska bli heeelt slut.
Sedan är ju kosten viktig. Äta 7 måltider per dag, små måltider, protein och fiberrika och inte en massa kolhydrater, speciellt inte till kvällsmat. Ev kolhydratsladdning innan ett tungt pass.
Jag körde på följande och vägde 56 kilo till mina 168 cm. Hade platt mage, men fortfarande ben, armar och rygg. Sprang 13 km på en timme. Fast jag tränade som en tok för att jag tyckte det var sååå kul (och hade tillgång till eget gym + pool). Jag tränade 2 ggr per dag + lättare simning.
Ander25k, dum fråga, men hur märker man det? Känner att jag behöver den kunskapen då jag har lyckats skada mitt knä (mkt lätt skada men känns likväl).