Träningsnördar - här samlas vi!
Hemkommen efter spinning. Underbart!!
Jag har alltid sån frid i själen efter ett ordentligt träningspass! Är liksom nöjd från topp till tå!
Hemkommen efter spinning. Underbart!!
Jag har alltid sån frid i själen efter ett ordentligt träningspass! Är liksom nöjd från topp till tå!
Attans... Jag har ont i halsen idag! Ingen feber, ingen snuva, ingen hosta... Bara ont i halsen... Vill så gärna träna ordentligt denna veckan eftersom vi åker på semester på fredag och jag vet att det aldrig blir lika mycket ordning på träningen under semestern... Var drar ni gränsen vid "sjukdom"? Tränar ni även om ni är förkylda? Hur anpassar ni träningen? Behöver råd!!
Danones vaniljyogurt är asgod till bär och inte så onyttig.
Halsen är bättre idag och jag är nu hemkommen efter Zumban. Innan sussedags blir det även mage och armar, fint!
Guten Morgen!!
Suck! Jag har inte sovit mycket inatt!! Har en bebis på 13 veckor som har varit lite snörvlig i näsan. Vi har höjt huvudändan på hennes säng och då funkar det bra på näsan. Problemet är att hon under natten rutschar ner mot fotändan av sängen, tappar nappen, sparkar av sig täcket, är hungrig. Har nog varit uppe 10 rundor för att fixa med henne. Därtill har jag en 2,5-åring som vaknar SENAST 7 var morgon (gärna runt 06) och vill upp genast, gärna för 5 minuter sedan!
Men men... Nu har jag käkat mina två grova mackor med ost och druckit smarrigt kaffe så nu är jag fit for fight igen! Jag vet inte riktigt vad jag ska träna idag. Tänkte först träna Body Pump vid 09.30 men det lyckades inte riktigt synkas med den dåliga sömnen, så nu får det bli step eller latino toning istället. Vi får se.
Hemkommen efter träningen. Är mycket nöjd! Det blev först Step up. Ett svårt, snurrigt, hoppigt och roligt pass! Efter det Latino toning. Det var något zumbaliknande med mycket fokus på benstyrka och lite mage. Jesus Christ vad det sved i rumpan. Vi tog fram mattor och körde styrka från liggande sidläge genom att man lyfter det övre benet rakt upp (Den vanliga Lanefeldtövningen, typ). Sedan skulle man lägga det undre i rät vinkel, böjt framför kroppen och köra upp och ner med det övre benet sträckt rakt fram. Han körde i en evighet!!! Det var så jobbigt att jag nästan blev förbannad på instruktören! Hehe, inte riktigt, men hungrig, trött och ont i rumpan är inte skoj!
Defluffiation låter sunt!
Min "riktiga" semester börjar imorgon. Har redan varit iväg en vecka men det var utan semesterdagar. Min erfarenhet är att semeserresorna riskerar att bli ganska osunda. Kass och även för mycket mat från frukost till kvällsmat, alldeles för mycket alkohol (dricker mycket sällan till vardags) och alldeles för lite sport!! Det är ju det som är problemet när man åker runt till en massa folk och hälsar på, någon annan lagar maten (gärna rätt festligt och gräddigt och gott, för att de tror att det är det man vill ha, gärna kompletterat med vin och dessert) och även om man bara tar lite så får man i sig nästan dubbelt så många kalorier som man hade önskat och då är man fortfarande knappt mätt.
Morgondagens packningslista innehåller dock grejer som ska bryta det mönstret. Jag tror jag har goda förutsättningar att komma hem i bättre form än när jag åker och det känns fint! Hela träningsväskan ska med. Löparskor, löparkläder, spinningskor, spinningkläder, pulsklocka med band och laddare, vattenflaska, liten handduk och träningsnecessären. Målet är att köra varannan dag och det måste jag ju bara klara med alla med alla obegränsade möjligheter till barnpassning!! Jag ska uppdatera ang hur det går!!