Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn skrev 2011-09-08 20:19:20 följande:
    Axlar, bröst, triceps ikväll! Värmer upp just nu
  • Paradigm

Ingen som vill komma hit och lapa lite sol? Jag har tillgång till eget gym och pool! *försöker desperat locka hit en träningskompis*

Saknar att ha någon träningskompis och gärna på samma nivå så att man kan springa tillsammans.

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 20:23:36 följande:
    Ja.. Men jag är nu ingen "riktig" sjuksköterska. Kroppen är för mig ett mysterium, och ge mig material till en omläggning och du ska få se på trassel.. (om det inte är sönderskurna armar, fixar jag fint)
    Jag kan bara saker som sitter i huvet på folk.
    ETSS skrev 2011-09-08 19:05:58 följande:
    Hörni, mesveckan är avklarad om jag håller mig från något fler konditions eller gympass till på måndag. Räcker det med en eller bör jag har flera?
    Du ska invänta provsvar och ta det lugnt fram tills dess. Order.

Sprungit idag. Men min j-a GPS funkade inte. Gissar på 13-14 km i lugnt tempo (90min) Seg i benen men skönt ändå. Hade velat ha lite piggare ben, vill vill vill kör 2 mil.
    Jag vill också köra 2 mil! Tror jag orkar det på 2 timmar.
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-08 20:45:56 följande:
    Såhär såg jag ut precis när jag började träna. haha sjukt trött när jag tog denna bild. Men det kan ni ju bortse frånFlört
    Nice boobies, om man får säga så om man är tjej. Nej, jag föredrar det manliga könet. Öh, vad OT jag blev. Visst har du fött barn? Om du nu har gjort det så syns det inte.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 20:54:38 följande:
    Hej allihopa! Jag fick höra att jag var saknad

Jodå, jag var hyfsat på gång efter semestern.. med lägre ambitionsnivå än tidigare dock eftersom jag gått upp i arbetstid och dessutom återupptagit bowlingen = mindre tid över... Lite trögt gick det men hyfsat. Men nu har det blivit noll träning ett tag p g a lite krämpor, främst cystor vid äggstockarna. Och jag är väl inte den lyckligaste mest vältränade Jennie med ie som har funnits. Men ger jag upp? Nej fan heller Så fort jag inte har så ont längre så är jag igång igen... Och jag har, med mycket tur, lyckats hålla vikten åtminstone. Fortfarande minus 30 således. Men 10 till ska bort...
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 20:59:52 följande:
    Det syns en rejäl förändring! Grattis!
    Fattig student skrev 2011-09-08 20:21:58 följande:
    Ingen som vill komma hit och lapa lite sol? Jag har tillgång till eget gym och pool! *försöker desperat locka hit en träningskompis*

Saknar att ha någon träningskompis och gärna på samma nivå så att man kan springa tillsammans.
    JAG KOMMER! Fast jag vet inte, du kanske springer ifrån mig?
    Hårdträning då. Löpning på fm. Gym/Yoga på em. Sol och bad däremellan. Och kanske kan vi klämma in ett vattengympass med? JAg gillar att cykla med. Skogsväg/stig. Breda däck. Lera. Det hinner vi med va? Vågar inte göra det själv så nu står cykeln ute i förrådet Före sonen körde vi 4h pass varje söndag *drömmer* Och ofta en korttur på lördagen.

Ringer du min chef och säger att jag klev på fel buss?
    Vilket träningspass! Lär väl vara död nästa dag! Haha.
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-08 21:07:31 följande:
    Inga problem, kan åka imon. Fast chefen och sambon skulle väl inte bli så glada då.. Skrattande
    Äsch, lite semester ökar arbetsinsatsen på jobbet bara. Tungan ute
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 21:30:45 följande:
    Ibland äter jag avocado med en röra av keso, kokt hackat ägg och rödlök.
    Aldrig testat, men den där pannkakan lät intressant och ett plus för att den går att frysa in. Perfekt för stressiga frukostar!
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-09-08 22:02:10 följande:
    Hej alla! Jag är inne här och följer er varje dag, men hinner inte skriva (eller har inget att skriva ). Nu är det 1,5 vecka sen jag tränade och jag är mycket besviken över att ha tappat mitt "flow". Knät är snart bra, men jag är tröööött - hur lång tid ska det ta att komma in i ett nytt jobb (mentalt alltså)?! Jag sköter min kost, men jag äter för lite tror jag. Frukost, lunch eller middag och sen nåt litet på kvällen. Om tid finnes så försöker jag få i mig en proteinshake och en frukt som mellanmål. Jaja, det är hur som helst roligt att läsa era inlägg
    Mentalt tippar jag på runt 3 månader och efter 6 månader känner man sig som hemma.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-09-08 23:08:13 följande:
    Vet du vad. Jag tycker att du börja mäta dig istället för att stirra dig blind på vågen. Många gånger tappar man faktiskt mer i centimetrar än kilon. Dessutom hamnar man alltid på platåer i sin viktnedgång. Det försvinner några kilon i taget. Ofta står man still emellanåt, för att sedan rassla till.

Tränar du mycket styrka? I så fall kanske du har byggt muskler och på så sätt omvandlat kilona istället.

Sätt upp delmål. Exempelvis att du ska försöka minska en klädstorlek till årsskiftet. Som sagt var, stirra dig inte blind på vågen. Du kommer att tappa kilona för eller senare, så länge du har rätt inställning 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!