Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose skrev 2011-09-02 14:21:57 följande:
    Ja, men självklart, det finns massor av varianter. Men mitt svar gällde Molly - som tränar fyra gg per vecka, inte sex. Och hon berättade att hon löptränar vid varje tillfälle och sedan en eller två muskelgrupper vid tre av dessa tillfällen.
    Jaha, det hade jag totalt missat. Annars hade ju den uppdelningen funkat, men alla har ju inte möjlighet att träna 6 ggr i veckan.

Men är det verkligen risk för skador om man löptränar, vi säger på en hastighet på 9, i en halvtimme och sedan kör lite lätta vikter? Jag har ingen aning.
  • Paradigm

Har varit och tränat lite lätt. Det blev först uppvärmning med lätt joggning 4 km. Därefter en halvtimmes styrka och sedan 20 minuter på crosstrainern. Har druckit min proteinshake och festade till det med att mixa ned fryst ananas. Rekommenderas inte. Det var inte gott. Beskt.

• Paradigm
    LillaPaula skrev 2011-09-02 14:50:49 följande:
    När ja äter keso brukar det vara som pålägg på macka ist för smör och annat.
    Ägg brukar vara mellanmål eller kvällsmat.

En dag för mig kan se ut ungefär så här.
    Frukost två mackor med keso och apelsin jusie 
    Mellanmål Lättfil &müsli
    Middag spenat med falukorv & köttbullar och vatten
    Mellan mål lite melon/äpple/vindruvor eller liknande
    Kvällsmat  två makor med kokt ägg eller keso och  apelsin juice 

1 timmes promenad
     Vad tycker du om detta vad verkar jag äta för mycket av eller vad är för "fett" om man ska gå ner i vikt 
    Jag skulle sammanställa det så här:

Minus:

Minus Musli (Om det är färdigköpt).
    Minus Falukorv och köttbullar.
    Minus Mackor (Högst 2st/dag).

Plus:

Plus Melon, äpple.
    Plus Spenat.
    Plus Ägg.
    Plus Keso.

Plus/minus:

Plus Minus  Vindruvor (En klase högst någon gång i veckan, förslagsvis fredag).
    Plus Minus  Apelsinjuice (Högst 1 glas/dag).
  • Paradigm

Tjejer, vad äter ni till frukost?

Jag känner själv att jag börjar bli trött på ägg, keso, gröt, smoothies, men vad kan man annars äta?

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-03 08:45:09 följande:
    Börjar alltid dagen med te, en frukt.
    Jag äter oftast lingongrova; två skivor, med något pålägg, vad som råkar finnas hemma, det enligt mig godaste nyttiga brödet och jag behöver mina morgonmackor för att orka :)
    Jag är en sådan här jobbig typ som inte kan äta för mycket kolhydrater då det genast triggar igång en migränattack, men jag tror att jag ska kunna få in något nyttigt bröd i matschemat.

Tack för tipset!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-03 12:51:40 följande:
    Måste bara rapportera: I går fuskade jag med kvällens träning och stannade hemma. Hade sovit dåligt och var omotiverad. Har kompenserat med en riktigt ordentlig powerwalk idag, riktigt skönt :)
    Så kan det gå! Men sömnen är a och o för att lyckas med sin träning!
  • Paradigm

Tack för samtliga svar ang frukost! =)

• Paradigm

Oj, jag somnade i sängen med min dotter. Vaknade av att hon klappade mig på kinden och när jag öppnade mina ögon hade hon världens största ögon och leende. Så söt! Solig

• Paradigm

Jahopp, nu är det tänkt att man ska köra milen. Är väldigt omotiverad, men jag ska köra iaf. Så det så.

• Paradigm

Just det ja, Molly! Jag skulle ju ge dig mina ryggövningar. Har googlat nu på bilder.

Dessa ryggövningar kör jag på:

De tre första tränar framförallt ländryggen och den sista av de tre första tränar de inre ländryggsmusklerna.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!