Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Idag var inte min dag på gymet. Direkt när jag ställde mig på bandet kände jag att det inte var lönt att försöka mig på nån intervallträning, jag var aldeles för slö. Till slut kämpade jag mig igenom 45 minuters powerwalk och 5 minuters nervarvning. Sen var det stopp. Ingen styrka heller... Blä! Imorgon kanske?

• Jennie med ie
    Tullemi skrev 2011-07-07 20:26:36 följande:
    Åh, idag gick det lite bättre . 40 minuters löp och sen ett gäng magövningar. Det kändes som om jag hade orkat springa längre, men jag var tokvarm så det satte stopp.
    Va skönt att det gick bättre!! Bra jobbat.

Här gick det inte bra idag heller. Jag tränade styrka i 50 minuter, triceps och axlar, inkl uppvärmning i form av 1 set/övning med lätta vikter, orkade ingen konditionsträning alls.... Fan (sorry). Antingen får jag nog träna ännu senare på kvällen, vilket ju funkar under semestern då jag går och lägger mig senare men det utesluter ju det goda vinet till grillmiddagen t ex, eller får jag testa morgonträning igen fast det inte känts nåt vidare förr.
  • Jennie med ie
    Tullemi skrev 2011-07-08 15:49:42 följande:
    Hur gör ni med ris/pasta/potatis? Själv äter jag ytterst sällan pasta och relativt sällan potatis. Det blir oftare Basmatiris eller bara grönsaker till köttet (eller fisk/fågel). Har jag gått på pastamyten? Eller kanske man ska säga  "kolhydratsmyten"....
    Jag är i viktminskningsfas och utesluter både ris, pasta, potatis och bröd. Mina kolhydrater kommer från t ex baljväxter, mindre mängder frukt, mjölkprodukter m.m. Och en del alkohol, som ikväll t ex när jag gått på semester Idag har jag också vilodag från träningen, åkte direkt hem från jobbet till ett dukat bord med grillat och gott vin. Firade också ½-årsjubileum idag och har på detta halvår minskat 28 kg i vikt och drygt 20 cm i midjan.
  • Jennie med ie

Idag förhandlar jag med mig själv. Jag vill till gymet egentligen, men efter att de två senaste gymbesöken har slutat med besvikelse så är jag rädd att det ska bli så även idag och att jag liksom ska tappa sugen... Å andra sidan om jag "bara" kör en powerwalk här ute i friska luften ikväll kanske jag blir besviken då också ifall den känns bra, för då skulle jag ju ha varit på gymet ändå! Typ... Min hjärna bråkar lite, och jag måste snart bestämma mig. Det är hyfsat svalt ute ikväll så värmen är inte alls lika påtaglig som tidigare i veckan.

I alla fall har jag varit på stranden med sonen idag, och INTE skämts för min kropp. Det var en go känsla...

• Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-09 19:57:35 följande:
    Visst är det en go känsla att man inte behöver skämmas för sin kropp :)
    Sparar min motion till morgondagen, har dansat under fredagen och knäckt 14 000 steg så jag har vilodag idag, i morgon blir det powerwalk även om latmasken i mig redan protesterar :)
    Det blev faktiskt vilodag här också, jag powerwalkar så snart jag vaknat imorgon bitti. Jag satte igång att göra proteinpannkakor och oopsies istället
    Heja oss imorgon!
  • Jennie med ie

Så nu är semestern inledd och jag har satt upp en ny målsättning för de kommande 4 veckorna:

- Gymbesök minst 3 dagar/vecka (om vi inte är bortresta då) och då ska både en konditionsdel och styrketräningsdel för 1-3 (1 när det är ben/rumpa eftersom det passet är längst, 2-3 när det är övriga) muskelgrupper ingå.
    - Övrig motion/konditionsträning minst 2 dagar/vecka, och här kan jag inte smita undan ens om jag är bortrest
    - Viktminskning 2 kg

Jag kommer att vara bortrest 6 resp 3 dagar under semestern men då ska träningskläder, jympaskor och mina vikt-set följa med. Jag ska inte komma alltför lätt undan

Denna veckan jobbar maken och jag är ensam med sonen på dagarna, så jag måste anpassa mina pass lite efter makens tider och efter hurvida han vill umgås med mig på kvällen eller ej Men preliminärt är det inplanerat gymbesök idag, på onsdag och på fredag (på fredagen kan jag träna e.m och således ha kvällen med familjen ändå). sen powerwalk, jogging eller cykling minst 2 av dagarna tisdag, torsdag eller lördag. Söndagen kommer till största delen att spenderas i en bil på väg till Bohuslän och sen ska det fixas och grejer när vi kommer fram så jag räknar med att den blir en vilodag. Eller träningsfri dag i alla fall

• Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-11 19:06:17 följande:
    Vad skönt med semester! Glöm inte att njuta så att semestern inte blir ett enda träningstvång.
    Jag lovar! Det kanske inte ser ut så på uppräkningen, men jag har absolut sänkt ambitionsnivån och målsättningen jämfört med annars.
  • Jennie med ie

Igår kom jag inte till gymet förrän halv elva på kvällen, rätt dött var det där. Jag var också rätt död men jag körde 35 minuters jogg/gång på bandet och 40 minuter styrka för triceps och axlar (förkortat pass). Sen pallade jag inte mer.

Idag blev det 50 minuters powerwalk precis före Morden i Midsomer. Kom hem typ en minut i nio

• Jennie med ie

Ikväll är jag glad Det har ju varit tröööööööööögt med träningen på sista tiden men idag kändes det riktigt bra. Kanske för att det inte varit så varmt idag. Kanske för att jag varit väldgt noga med maten. Kanske en kombination. Oavsett känns det härligt att ha brutit den tröga trenden.

Det blev drygt 40 minuter på crosstrainern, på medelmotstånd kanske man kan säga och en snittfrekvens på 122 spm. Sen styrka för biceps+underarm och bröst, 45 minuter. Jag fick ont i sista övningen, bicepscurlen i dragmaskin, och avbröt då direkt. Det var antagligen ingen fara men det kändes onödigt att riskera nåt när jag ändå var i slutet av passet.

Sen är det nog dags att köpa nya träningsbrallor när man måste ha skärp för att hålla dem uppe va? det kan få bli min extrabelöning vid minus 30 kg som är målet efter semestern, ligger på minus drygt 28 nu.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!