Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-24 14:57:41 följande:
    Inte bestämda tider kanske, men ändå ganska regelbundet under en och samma dag. Något matintag var 3:dje timma. Vet inte hur jag ska klara mig när jag börjar arbeta på måndag, då det kommer gå längre tid mellan målen.
    Satsa på en rejält frukost! =)
  • Paradigm

Sitter här och väntar på mannen. Han har ordnat barnvakt och vill åka till havet med mig . *mys*

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-24 20:15:33 följande:
    Jag har inte heller varit där sen i Söndags.Rynkar på näsan abstinens.
    Tänkte träna hemma idag, men har fått en jäkla huvudvärk. Så jag får hålla mig med träningen tills imon.
    Hatar huvudvärk! Hoppas det går över snabbt! {#emotions_dlg.flower}
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 06:29:28 följande:
    Jag hoppas att ni haft en superkväll!
    Tack, vi hade det riktigt mysigt, kom inte hem förrän runt 02:00. Glad

/

Nu har jag precis avslutat "morgonträningen" och det blev 7,2 km för att vara exakt. Det blev ingen styrka på det utan det blir kanske ikväll. Glad
  • Paradigm
    Primrose skrev 2011-08-25 13:20:18 följande:
    Makrill är inte min favorit. Men sardin i tomat gillar jag (mosad på hårt bröd). Katten gillar också lukten. Katt Men, tyvärr, kan hon inte smaka, eftersom hon har en extremt känslig mage och står på specialfoder. Lillpojken gillar också sardiner, vilket  är trevligt, eftersom det är så nyttigt.

Sonen och jag skulle ha tagit en sväng till stugan idag, men det får bli Junibacken i stället. Han börjar på sin gymnastik på lördag, så vi hade ändå fått lov att åka tillbaka till stan i morgon - litet "hattigt" eftersom vi åker kommunalt. Vi får åka ut efter gymnastiken på lördag i stället.

Så ... därför hoppas jag komma iväg till gymmet i kväll. Får se hur ryggen mår. Och vad hände mig i måndags, vilket jag upptäckte på tisdag fm? Jo, jag upptäckte att jag hade glömt både min iPod och min gördel i skåpet på gymmet! Och jag ringde, självklart, så fort jag kunde och bad att receptionisten (eller någon annan) skulle gå och kolla om det låg kvar. Tyvärr, tog 1,5 timmar innan någon gick och kollade ....Obestämd Och sakerna var inte där. Min kära iPod (med skinnfodral som jag har på armen) är ju en sak, men min gördel har jag köpt hos sjukgymnasten (hon tyckte att jag skulle ha den, eftersom jag pga diskbråcket kan ha svårt att engagera mina coremuskler) och vill nu ogärna träna styrka utan den. Och dyr är den också.Rynkar på näsan Hur sjutton kan man sno en sådan sak?! En gördel?
    Jag har t o m sovit med den på nätterna sedan det senaste diskbråcksutbrottet i maj. Suck!

Ja, ja - jag får väl se om det går att träna ändå. Jag har inte råd att köpa någon ny just nu, tyvärr.
    För några veckor sedan glömde jag min klocka och mina två ringar, ett värde över 40 000 kronor. Sprang upp på gymmet när jag upptäckte att jag hade glömt det, men det var borta. Usch så ledsen jag var. Jag gav dock inte upp hoppet utan satte upp en lapp med min nummer på. Dagen efter på kvällen ringde det och då var det en man som hade förvarat det så att någon annan inte skulle ta det. Jag blev så glad!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-25 16:03:23 följande:
    Nej mina vänner, det blev bara ett pass idag. Jag har haft och har så mycket kramp i mina benhinnor, vader och lår att jag inte ens kan knata iväg till gymet
    *besviken*
    Men usch! Men ett pass är väl jättebra det med? =)
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-25 18:43:45 följande:
    Idag kom jag på en bra idé. Jag har en sele som klarar 20kg, så jag kan fortfarande bära dottern i den. Testade idag om hon ville det. Det var inga problem. Så hon får sitta där i när jag ska göra benövningarna i fortsättningenSkrattande då får man ju lite tyngd också.
    Hon kommer nog att få ett gott skratt lilltjejen =)
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-25 18:50:17 följande:
    Jo det är bra, är bara lite besviken då jag tänkt mer.
    Tror det blir en kväll i badet för att kompensera ondsinta muskler och benhinnor och en tidig kväll.

I morgon är en ny dag Glad
    Jag hade faktiskt en sådan plågsam träningsvärk idag att jag var tvungen att ta en voltaren för första gången.

En kväll i badet lät skönt. =)
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-25 18:53:51 följande:
    Hur lång tid kan det ta att få en en kropp som denna?
    Jag säger 1 år beroende på vilken utgångsstart man har.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-25 19:04:25 följande:
    Om man är smal äter balanserat och näringsriktigt, och kan komma att träna tre till fyra kvällar i veckan, mest styrketräning, och är över 40 år är det möjligt då och om det är, på hur lång tid?
    Ja, det är möjligt men det förutsätter att man äter i princip felfritt och tränar hårt. Hur hårt och hur felfritt är svårt att säga då det är så individuellt.  Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!