Primrose skrev 2011-08-25 13:20:18 följande:
Makrill är inte min favorit. Men sardin i tomat gillar jag (mosad på hårt bröd). Katten gillar också lukten.
Men, tyvärr, kan hon inte smaka, eftersom hon har en extremt känslig mage och står på specialfoder. Lillpojken gillar också sardiner, vilket är trevligt, eftersom det är så nyttigt.
Sonen och jag skulle ha tagit en sväng till stugan idag, men det får bli Junibacken i stället. Han börjar på sin gymnastik på lördag, så vi hade ändå fått lov att åka tillbaka till stan i morgon - litet "hattigt" eftersom vi åker kommunalt. Vi får åka ut efter gymnastiken på lördag i stället.
Så ... därför hoppas jag komma iväg till gymmet i kväll. Får se hur ryggen mår. Och vad hände mig i måndags, vilket jag upptäckte på tisdag fm? Jo, jag upptäckte att jag hade glömt både min iPod och min gördel i skåpet på gymmet! Och jag ringde, självklart, så fort jag kunde och bad att receptionisten (eller någon annan) skulle gå och kolla om det låg kvar. Tyvärr, tog 1,5 timmar innan någon gick och kollade ....
Och sakerna var inte där. Min kära iPod (med skinnfodral som jag har på armen) är ju en sak, men min gördel har jag köpt hos sjukgymnasten (hon tyckte att jag skulle ha den, eftersom jag pga diskbråcket kan ha svårt att engagera mina coremuskler) och vill nu ogärna träna styrka utan den. Och dyr är den också.
Hur sjutton kan man sno en sådan sak?! En gördel?
Jag har t o m sovit med den på nätterna sedan det senaste diskbråcksutbrottet i maj. Suck!
Ja, ja - jag får väl se om det går att träna ändå. Jag har inte råd att köpa någon ny just nu, tyvärr.
För några veckor sedan glömde jag min klocka och mina två ringar, ett värde över 40 000 kronor. Sprang upp på gymmet när jag upptäckte att jag hade glömt det, men det var borta. Usch så ledsen jag var. Jag gav dock inte upp hoppet utan satte upp en lapp med min nummer på. Dagen efter på kvällen ringde det och då var det en man som hade förvarat det så att någon annan inte skulle ta det. Jag blev så glad!