• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej vänner, jag råkade på en besvikelse igår under träning, jag höll på att totalt knäcka mig faktiskt. Jag antar att med ökade arbetstider kan det vara lämpligt att gå ner till tre eller två pass på en vecka. Eftersom träning är allt jag gör som är något så när roligt, känns det lite trist, men det är nog bara att rätta sig och dra ner då.

• ETSS
    Tullemi skrev 2011-09-06 16:22:18 följande:
    Jag har också usel ork . Är ju fortfarande novis på mitt jobb plus att mitt knä är ur form. Jag tycker inte om att jag är trött och lite höstnere. Man får inget gjort utöver jobb och hemmet.
    Nej, det är lite deppigt. Men det ska väl bli bättre.
    Jag gjorde något så pinsamt, jag svimmade igår, jag tror inte någon såg det i alla fall!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 18:20:05 följande:
    Var? På träningen?
    Ja, först svimmade, fortsatte, snavade, fortsatte, men sista 10 till 15 minuterna fick jag sitta på mattan i skam, jag hade ett förfärligt sendrag i fot, ben och benhinna på höger, så jag linkade som en skadeskjuten kråka till dusch och omklädning sen. Usch och fy, det kändes för snöpligt.
    Nog för att kettlebells är tung träning, men det har ju gått förut. Jag jobbar mer och kanske jag inte behöver/orkar träna 5-6 kvällar i veckan längre? Det kanske räcker med 3 - 4?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 19:59:17 följande:
    Det är jätteviktigt att du lyssnar på kroppen! Lättare sagt en gjort, man har ju en vilja! Men jag tror att du får bättre resultat av 3-4 ggr istället. Då hinner din kropp vila sig, för jag antar att du har en hel del vardagsmotion?
    Ja, ska gå upp i 75% och det är mycket stå och gå kortare sträckor, några hundra meter till och från jobb. Sen är jag inte van att jobba så här mycket.
    Men det är så trist, motionen är verkligen det roligaste jag har borta från hemma :(
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 20:18:57 följande:
    Okej, köra lite "mesträning" 2 dagar i veckan och sedan "hårdträning" 4 dagar? Glad
    Åh men så hemskt! Bara kettlebells och ett pass till... tre, snälla? Ett kondition med? pretty please?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 20:20:33 följande:
    Jag har sett att många som tränar äter jordnötssmör, varför? Har jag missat något som är nyttigt men gott?
    Nej, inte är det gott, men det innehåller kolhydrater och socker, en sorts fast energidryck ungefär :)
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-07 07:47:42 följande:
    ETSS skrev 2011-09-06 20:35:58 följande:
    Nej, inte är det gott, men det innehåller kolhydrater och socker, en sorts fast energidryck ungefär :)
    Aha, men då kan man ju lika gärna äta en chokladkaka, det är ju också en sorts "energidryck". Hehe.
    Exakt, och om man käkar scweizernöt har även den nyttiga nötter i sig :)
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-09-07 06:25:01 följande:
    Sorry att jag är så off, mår sådär. Är i en rejäl svacka :(
    Det är allt lite synd om oss som har svackor, men vi tror att det ska bli bättre? Glad
    Kanske du med ska pröva "mesträning" ett tag?
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-09-07 11:47:18 följande:
    Det är många som faller in i svackor vid denna årstid...kram till er, men ni kommer ta er upp igen!
  • ETSS

Jag behöver mattips av er, så om ni kan hjälpa mig är jag tacksam Glad
    Jag ska göra rätt avancerade ämnesomsättningsprover men det tar tid och jag går ner i vikt.
    Just nu vägar jag 52 kg och är 166.5 cm lång. Dessutom är jag inte 20 år, utan 42. Jag vill inte se gammal ut om sanningen ska fram, jag håller mig hyfsat väl, men börjar se alltför tunn ut.
    Jag äter; socker, fett, kolhydrater och lite frukt och grönt. Finns det något jag kan göra för att bygga muskelmassa?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!