Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-07-18 22:37:21 följande:
    Nehe nu är det dags att sova för min del. Bäst att lägga sig i tid ifall dottern skulle sova dåligt även inatt..
    Natti
    Jag håller en tumme här i Jönköping för att dottern ska somna.
  • Scratchy
    Jennie med ie skrev 2011-07-18 22:42:10 följande:
    Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra utan utmana sig själv men med tanke på fotona från er som inte är nöjda kanske det är tur att jag inte visat nåt foto av mig själv Mitt mål är ungefär där era före-bilder är ungefär Typ frisk och stark men inte superdeffad liksom. Å andra sidan har jag ett annat utgångsläge än många av er, jag led ju t o m fortfarande av fetma för inte så länge sen. Som sagt, jämföra för mycket
    När jag pluggade kinesiska lärde jag mig ett ordspråk som är till väldigt mycket hjälp när man har långsiktiga mål:

不怕慢就怕站.

• Scratchy

Oj, jag blev lite triggerhappy på posta-knappen där. Kan ju förklara vad det betyder också.

Uttalas:

Bu pa man, jiu pa zhan.

Betyder på ett ungefär:

Var inte rädd för att gå långsamt fram, så länge du inte stannar helt.

Och ja, det lilla betyder så mycket på svenska. :-P

Så tänk på att alla steg mot målet kommer att leda dig hela vägen. Vare sig de är långa eller korta, snabba eller långsamma steg.

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-19 08:31:00 följande:
    Ja, det är vi!

Affären stänger kl 23 här och vår närmsta småbutik har öppet till 02:00 med gratis hemkörning. Så med andra ord kan jag utan problem fixa det jag vill ha. Däremot inte falukorv. Det finns inte här.

Hahaha, den vadslagningen får du nog köra för dig själv.
    Är det ni som har affär som stänger klockan 23, eller fattade jag fel?
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-19 16:34:14 följande:
    Nu ska jag träna!!! Wihoooo! Hehe...

Därefter blir det matlagning och städning. Sedan nattning av små troll och därefter datanördande.
    Jag längtar just nu efterfå smaska på mina körsbär som jag har köpt idag. Gott! Och så längtar jag efter att få en lugn stund utan en massa busande och svansandes efter mig.

Förresten, någon som vet hur pass nyttig lingonsylt är? Tänkte köra gröt med lingonsylt och mjölk till frukost. Har innan kört med bär, men det är så fruktansvärt dyrt här med bär. Jag har dessvärre inte förmånen att plocka bär här. Det finns seriöst inte.
    Som äkta smålänning kan jag tala om att lingonsylt (eller krösamos som det egentligen heter) innehåller mer socker än lingon.

Ungefärligt innehåll:

Socker 50%
    Lingon 40%
    Vatten 10%

Nu snackar jag hemmagjord.

Kalorier och sånt får du räkna själv.
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-19 16:25:44 följande:
    Nej, inte vi! Vi har ingen affär.

Mataffärerna här, de mindre, liknade pressbyrån fast mycket större stänger klockan 02:00 samt att de kör hem vad det du nu vill ha gratis. Du kanske beställer pasta, tvättmedel, ketchup, mjölk, frukt, så kommer de hem med det efter 20 minuter. Den stora affären liknande ICA, Willys etc stänger 23:00.
    Så dessvärre kan jag äta till klockan 02:00 om jag vill. Och då har jag inte räknat med alla restauranger här omkring som har hemkörning.
    Jag vill bo där ni bor!!!
  • Scratchy
    Jennnyn skrev 2011-07-19 19:36:20 följande:
    Sitter och laddar med lite energi innan rygg och biceps ska få sig en omgång. Idag är det jag som behöver en spark i ändan så att jag presterar bra. Känner mig seg som en kola!
    Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrkkk!!!
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-19 18:23:40 följande:
    Hej på er. Jag är snuvig och jag är rädd för att jag har förhöjd kroppstemperatur. Ingen träning i kväll. Jag hoppas vid Gud att allt ska vara bra till i morgon kväll, så jag får köra mage rumpa ben, blir det ingen träning har jag lite roligt att se fram emot till i morgon kväll. Snälla alla ni, håll tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk!
    Mmmmmmmmm... rumpa och ben...
  • Scratchy

Dagen i sin helhet:

Vakna
    Duscha
    Äta
    Jobba
    Äta
    Jobba
    Äta
    Jobba
    Äta
    Promenad

Och nu, skräckfilm.

Och sen mina fem armhävningar framför mikron när jag värmer mat.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!