Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennie med ie skrev 2011-06-20 17:00:20 följande:
    Blomkålsgrytan låter intressant, är det "bara" blomkål i eller kött eelr så också? (Är vegetarian)
    Bara blomkål! www.imponline.se/FactsAndTips/Cooking/cauliflower-curry.aspx ( Jag skippade dock potatis, ärtor och mjöl. Jag hade i paprika istället då jag älskar den grönsaken. Dessutom använde jag mig av en starkare variant av curry. Älskar kryddstark mat!)
  • Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-20 17:29:43 följande:
    Men inte så kul att köra i en timme, med en flock pensionärer  : )
    Haha, nej kanske inte, men de brukar väl dela in simbassängen  i tre delar varav den "minsta" är får sådana som verkligen vill träna. Man såklart, vill man inte simma så ska man ju såklart utesluta den sortens träning. Det ska ju vara kul och träna!
  • Paradigm
    Fattig student skrev 2011-06-20 16:16:29 följande:
    Igår:

Innan träning: Yoghurtsmoothie med bär (hög fetthalt på yoghurt)

Träning: (20 minuters hård intervall, biceps, triceps och rygg)

Brunch: Ägg, fullkornsmacka, finncrisp med philadelphiaost, bärshot, färskpressad apelsinjuice, vatten

Mellanmål: Smoothie med bär, en finncrisp med philadelphiaost

Middag: Het blomskålsgryta (ingår grädde med hög fetthalt) och råris

Kvällsmål: Torkade fikon, två finncrisp, vatten, äpple och ett glas mjölk (hög fetthalt)

Mitt problem är att jag aldrig hinner äta en ordenligt lunch utan det blir alltid brunch då jag alltid väljer att sova längre, tyvärr.
    Glömde skriva att jag simmade efter middagen lite lugnt, mest som avkoppling.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 16:59:10 följande:
    Samvetet är det nog inga bekymmer med Det är bara det att lagom knappt existerar i min vokabulär. Hehe...
    Haha, känner igen mig där.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-06-20 19:33:41 följande:
    Jag behöver inte bränna fett, tvärtom, har gått ner lite för mycket och är för mager, muskler behöver jag dock, tack för tipset Glad
    Okej, glöm inte att äta mycket protein och ät dig mätt så kommer du att öka i muskelmassa.
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-19 21:42:16 följande:
    en snabb till, hur länge ska jag köra på crossen cykeln innan styrkepasset. räcker 30 min?
    Tills att du inte orkar mer.
  • Paradigm

Lägger upp en dagens träning & kost också. Hann inte med mellanmål och åt en snål frukost och då blir hela dagen lidande kan jag minst sagt säga.

Intag innan träning: Fruktsmoothie med fet yoghurt.
    Träning: Det skrev jag ju innan men lägger in det igen, 35 minuters lugn joggning (fokus på fettförbränning), triceps & biceps, plankan och situps på bänk.
    Frukost: Osötat yoghurt med fullkornsflingor, ett glas apelsinjuice, ett glas vatten.
    Lunch: Kyckling med tunnbröd och grönsaker.
    Middag: Linssoppa med finncrisp och philadelphiaost (har fått någon slags noja på det)
    Kvällsmål: Proteinkaka med keso & saffran, serveras med yoghurt & bär. Recept finns här: ptfia.se/category/fia-ater/. Jag struntade dock i proteinpulver och lade till lite honung.

• Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-20 20:13:41 följande:
    Är det bara jag som dricker kvarg?
    Kesella? Finns ej att köpa här, bor utanför Sverige, annars hade jag det stått på min inköpslista.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-06-20 20:28:12 följande:
    Utmanade mig precis på plankan hemma på vardagsrumsgolvet. 3,5 minuter tog det innan jag tappade hållningen totalt....Nu svider det i hela korsetten
    Riktig bra måste jag säga! 4 minuter nästa gång?
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 20:48:22 följande:
    Får man svära lite? OK; då gör jag det... Fans jävla skithelvete!! Så, nu känns det bättre.

Jag testade låret på gymet idag, trekvarts gång i _lugnt_ tempo. Det gick inte så bra, satan så ont jag hade efteråt. Och jag blev så sur, arg, ledsen, besviken, you name it att jag tappade all sug till den planerade styrketräningen också och stack hem istället. Men... imorgon så! Då ska jag gå dit och vara förinställd på att bara köra styrka, så minskar jag risken för besvikelse. Axlar, triceps och rygg/skuldror blir det.
    Okej, då vet vi att låret måste vila. Sedan är det bara att köra igång igen.

Glöm inte det faktum att du har gått ned 27 kilo. Gläds åt det och känn dig jävligt stolt. Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!