• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-27 08:38:17 följande:
    ETSS: vilken otur du har med dina utbildningar då! Trist när viljan finns (din) men att du får ett NEJ (trots tidigare JA)
    Ja det är tråkigt, men jag får nog foga mig. Om det här nya går bra kan jag kanske få sista alternativet nästa gång den kursen startar upp. Men en sak har jag lärt mig, om jag får ok för en utbildning i framtiden ska jag ha skriftligt på att de lovat.
    Tur man i alla fall är anpassningsbar Glad
  • ETSS
    Beckaa skrev 2011-08-27 10:37:37 följande:
    jag har varit ur fas i veckan med mycket kvällsaktivitet vilket inneburit att ett av veckans 6 träningspass uteblev. Jag är en allt-eller-inget-människa så när jag inte orkade ut igår kändes det som jag lika gärna kunde lägga ner allt vad träning heter. Nu har jag dock varit ute på ett 20 minuters HIIT-pass och känner mig tillbaka på banan igen! Skönt! :D
  • ETSS

Jag ska i slutet av dagen börja räkna bra saker som hänt mig under dagen för att börja få tillbaka min groove Glad
    Hittills idag har det hänt en bra sak.
    Jag har begett mig ut på powerwalk, helt oombytt, bara för att få undan det, annan väg än vad jag brukar ta. Hög luftfuktighet har vi just nu där jag bor så svetten har runnit i floder. Nu är det gjoirt, så småningom väntar en god middag.

• ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-27 18:59:04 följande:
    Tjo! Jag hade en personlig tränare för en tid sedan och hon sa/hävdade/påstod (vad ni vill) att man skall alltid ha stången framför sig. Att ta den bakom nacken öker skaderisken med huuuuur mycket som helst. Så till mig sa hon att ALLTI operative word..D ta den framför. Hon verkade kunnig, men... tja, vad vet jag :)

Skönt med lördag i alla fall. Har ätit bra. Sprungit 7 kilometer och varit på gymmet. Dricker vin nu... vilket kanske inte är lika bra. Men gott är det!

Regnet öser ner ute... grått som attans och tja, det blir nog att hänga vid datorn/TVn ikväll! Vad har ni andra för er då?
    Hej igen :)
    Sitter inne framför datorn, funderar på ett glas vin i väntan på sen middag (kyckling), vet inte om funderar är the operative word.. inget regn här men molnigt, tror det blir en mycket lugn kväll efter en intensiv powerwalk på 5.5 km, en ok dag :)
    Är det något bra att se på TV ikväll eller sa man satsa på en bra bok?
  • ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-27 19:20:42 följande:
    Efter att ha kollat tv-programmet så lutar det helt klart åt bokhållet! Vet inte om jag börjar bli gammal eller världsfrånvänd, men gud va mycket skit och trams de visar *suck* Har någon film i och för sig... möjligt det kan bli en sådan!

ETSS: Låter som en bra dag :D Tycker absolut du skall ta det där glaset vin! *skålar glatt*

Funderar även på en stor kopp kaffe... ja så får det nog bli. Bax snart!
    Jo det lutar åt bok för mig med, det går ändå mest bara dokusåpor på tv. Har en och en halv säsong av Dexter iofs att betta mig igenom på DVD, gillar den serien :)

Jodå, värre har jag varit med om :) *skål*
    Kaffe lät gott det med!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-28 07:20:09 följande:
    Godmorgon tjejer! Sover ni fortfarande? SkrattandeFlört

Har precis avnjutit en frukost bestående av två finncrisp med 2 ägg (endast äggvita) och 2/3 keso samt en stor kopp grönt te. Snart väntar ytterligare ett träningspass och därefter lite simning.
    Godmorgon :)
    Det lät gott! Har blivit bjuden hos släkten på kaffe och husmans med ost, tror det blir Finncrisp i kväll, i ärlighetens namn gillar jag det mer Glad

Jag funderar på att köra ett pass bara rygg och mage i kväll, har Kettlebells igen i morgon och ska nog ta det lite nätt med armar och ben inför det Glad
  • ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-28 09:47:29 följande:
    Hej! Välkommen hit! Och visst är det en trevlig tråd!

Jag har harvat med viktnedgång de senaste två åren och jag har provat (känns det som) snart allt som finns! Alla metoderna funkar, dock är det nog rätt individuellt vad som är bäst just för dig. För min del funkade LCHF kanon! Tillsammans med rätt lugn träning så gick jag ner en massa. Efter en tid saknade jag dock kolhydrater och gick över till mer vanlig kost och ökade antalet gympass och på den vägen är det nu för min del. 

De tips jag kanske kan slänga till dig är A) För dagbok över vad du äter och hur du tränar. Man "glömmer" faktiskt annars rätt mycket av det man proppar i sig.Så saker som såser, en liten kaka här, en macka där. Det är bra att kunna titta tillbaka på veckan/månaden och faktiskt se hur man har levt. När man har det svart på vitt är det hyggligt lätt att själv hitta förbättringsmöjligheter. B) Sätt upp tydliga mål och helst "överkomliga". Att gå ner 30 kilo är inget bra mål... för du kommer nog lessna innan du kommit så långt (jag har såklart ingen aning hur mycket du vill gå ner, men du förstår poängen). Så ha kanske 5 kilo åt gången som mål och klappa och beröm dig själv på axeln så du nästan storknar varje gång du når ett mål. C) Ät bra mellanmål så du aldrig blir panikhungrig. Detta var i alla fall mitt största fel innan.Jag åt lunch 12:00 och sen när jag kom hem 18 så åt jag för en mindre armé och... tja det var inget bra. Tycker keso är kanonmellis :) 

Sen som parentes: Muskler bränner. Så ju mer muskler du har, ju mer förbränner du varje dag. Så kan du klämma in 1-2 styrkepass/ vecka och äta bra med protein tror jag att du i det långa loppet tjänar massor på det :) 

Lycka till och våga inte "smita iväg" nu utan låt oss höra hur det går för dig :) 

Matdagbok är en utmärkt ide Glad
  • ETSS
    LillaPaula skrev 2011-08-28 09:00:43 följande:
    Hejsan vilken härlig tråd!  

Tänkte fråga om det är någon som har några bra tips på vikt nedgång? Flyttade nämligen för två årsedan och då la jag all träning på is. (Tyvärr). Så la på mig allt för många kilo som jag skulle behöva träna bort nu. Innan flytten tränade ja gym 3 gånger/vecka & löpning 3gånger/vecka. 
    Men nu vill jag inte fokusera något på muskler utan bara på vikt nedgång :) När hur ger träningen bäst resultat?? Och vad är "bra" och dåligt att äta =)

Ha en härlig dag alla!!  
    Ja, sen välkommen till den trevligaste tråden med de mest stöttande folket på FL :)
  • ETSS
    AnPa skrev 2011-08-28 14:33:26 följande:
    Hej! Verkar vara himla trevlig stämning i den här tråden så jag hakar gärna på ifall det är ok? Jag har det senaste halvåret gått ner 25 kilo, har ätit lchf och har nu gått över till lite mindre fett och lite mer kolhydrater (mest från grönsaker). Sen graviditeten med sonen (född feb 10) så har jag tappat 45 kilo ca och har därför en massa (typ 10 kilo kanske) överflödshud. Jag mår toppen av Low carb-kost men känner att jag gärna skulle vilja ha lite mer energi. Överflödshuden och dålig sömn/energi är de största anledningarna till att jag nu ska börja träna mer än dagliga promenader Någon som har några tips till en nybörjare inom gym-världen? Jag har tidigare spelat innebandy och handboll. Även golf på rätt intensiv och hög nivå, men har inte varit ordentligt aktiv med träning sen 2008. Ska kila till gymet om en timme och möta upp en kompis, wish me luck
    Välkommen till vårt muntra gäng Glad
    Bra jobbat med viktminskningen!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-28 16:11:23 följande:
    Ja, finncrisp slår allt i brödväg om du frågar mig! Skrattande
    Om det gör Solig
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!