Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-31 12:25:49 följande:
    6 km på 30 min? Åh herregud vad fort du springer. Jag klarar knappt (oftast inte) 5 km på 30 minuter.
    Jajjamensan! Målet är 7 kilometer på en halvtimme. Vi får se om jag når det. Skrattande
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-31 15:15:03 följande:
    Hej på er! Igår hade jag min första träningsfria dag på 14 dagar. Jag var på 40-årsfest för en av mina jobbarkompisar, vilket innebar en del vin och även smörgåstårta, jordgubbstårta samt korvgrillning framåt nattkvisten! Inte nyttigt, med andra ord.,, Däremot förbrände jag nog en del kalorier eftersom det dansades i flera timmar. Svetten bokstavligt rann om mig

Trots alkohol igår mår jag relativt bra idag och framåt kvällen blir det ett ben och mag-pass.
    Åh, jordgubbstårta... Skrattande
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-31 15:03:57 följande:
    Jag brukar köra plankan plus sidoplanka, men jag orkar bara 1,20 min resp 35 sek och detta pga att mina armar inte orkar med positionen. Lite retligt att det är armarna som sätter stopp för plankan Obestämd
    Surt!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Hahaha... vad gulligt!
  • Paradigm
    cirkuspuman skrev 2011-07-31 18:35:03 följande:
    Vad baserar du den infornationen på? 
    Hur skulle situps bidra till delade magmuskler?
    Kolla in Olgas blogg. Klicka på kategorin magträning.

blogg.mama.nu/olgas-blogg/

Däremot anser jag att man bör undvika det om man har delade magmuskler, dvs som föderska. Om man sedan kombinerar situps/crunches så borde det ju inte vara någon större fara. Jag tror det krävs enormt många situps för att de ska bli delade.

Men jag tar det säkra före det osäkra och kör enbart på plankan i olika former, men också för att det är så kul och för att det känns rejält i magmusklerna.
  • Paradigm
    cirkuspuman skrev 2011-07-31 22:07:47 följande:
    OCH självklart ska du träna på det sätt som känns rätt för dig  
    Ja, alla säger då olika. Man får helt enkelt köra på den teori man tror på och hoppas på att den stämmer.
  • Paradigm
    hellekis skrev 2011-08-01 10:38:39 följande:
    En omgång på gymmet idag, spaghetti arms!
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-08-01 21:16:50 följande:
    Halloj! Känner att jag måste komma in och säga hej! Jobbar heltid nu, tränar 3 ggr i veckan. Just hemkommen från en timmas Zumba. Svårt att sluta svettas i värmen, tog nästan en timme efter duschen innan det slutade rinna. Men skönt var det! Snart ska jag sova...
    Skönt att höra från dig! Hur gick det med att träna på gym? Den negativa känslan...
  • Paradigm

Ikväll blev det; 6 km löpning - 30 minuter, armhävningar, benpress och plankan. That's it! =)

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-01 01:22:02 följande:
    Jordgubbstårta är bland det godaste som finns! Bor man utomlands kan jag tänka mig att man saknar smaken av just de svenska jordgubbarna. Finns inget som slår det
    Ja, jag saknar verkligen kära Sverige och de underbara jordgubbarna. *drömmer mig bort*
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!