Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Imorgon åker vi iväg på en minisemester och då blir det ingen träning och ingen nyttokost  
    Just nu äter jag gröt (ingen jättefavvo) med frukt och sen ska vi väg till MM Sports och köpa lite proteinpulver, vitamin/mineraltabl och rosenrot. Ev ett par träningshandskar också.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Dagens inköp på MM Sports:

-WHEY protein att intas efter träning
    -CASEIN protein att intas som mellanmål
    -En burk Rosenrot
    -En burk vitaminer/mineral
    -Ett pas träningshandskar

Allt detta för endast 576:-

• Tullemi
    Fattig student skrev 2011-10-14 13:42:26 följande:
    Jag kör på ett som är helt naturligt! Namnet är; 100 % NATURAL WHEY PROTEIN ISOLATE.

Den kostade 513 kronor för 924 gram. Den kan vara dyrare i Sverige i och med att era varor momsbeskattas, men oftast följer detta land västerländska priser, så jag skulle inte bli förvånad om det var samma pris ändå.
    Auch, det var dyrt . Mitt WHEY kostar 149:-/1 kg och det är svensktillverkat. Märket är Body Science.
  • Tullemi

Vad heter tillverkaren av ditt WHEY, Favete? Ska se om jag hittar det så jag kan läsa lite om det.

• Tullemi
    Tullemi skrev 2011-10-14 14:16:52 följande:
    Vad heter tillverkaren av ditt WHEY, Favete? Ska se om jag hittar det så jag kan läsa lite om det.
    Vänta...om jag inte minns fel så heter det Bluebonnet va?
  • Tullemi

Har märkt att det är många (träningstokiga ) som anser att mjölkproduketer inte är speciellt bra för den vuxna kroppen.

• Tullemi

The majority of adults naturally lose their digestive enzymes

that help breakdown lactose (active ingredient of milk) as they age. It

ʼ

Konstig textet blev, men här är en förklaring/uppfattning.

s estimated that 75% of all adults in

the western hemisphere have some lactose intolerance.

• Tullemi

Äh, JAG kan inte ta bort mjölkprodukter ur min kost iaf  . Om jag nån dag börjar känna av nåt (vad?) så får man väl se vad det kan vara... Kaffe med mjök är gott, lite grädde i maten är gott ibland, yoghurt/kesella är gott osv. En glass ibland är mumma.....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!