Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?
    Jag kör på lätta vikter fler repetitioner då jag inte vill bygga stora muskler. Jag tycker mig ha ganska "stora" armar naturligt. Vet inte om det är från tennisen som jag spelade när jag var yngre. I alla fall, jag är väldigt försiktig med att bygga upp för stora muskler utan är mer ute efter långa uthålliga muskler som syns när jag spänner armarna.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-26 20:42:04 följande:
    Halsen är bättre idag och jag är nu hemkommen efter Zumban. Innan sussedags blir det även mage och armar, fint!
    Vad duktig du är! =)
  • Paradigm
    Matsina skrev 2011-07-25 22:10:57 följande:
    Gillar ganska så mycket mat, men mitt problem är nog att jag älskar kolhydrater =( bröd kakor potatis sås... Ja mycket man kanske borde undvika.  Sen  har jag problem med att äta tillräckligt mycket och på rätt tidpunkt. ibland glömer ja frukosten och kommer på mig flera timmar senare. ibland äter ja frukost och sen inget mer förens på kvällen.
    Är de okej om man äter frukost lunch middag kvällsmat och två mellanmål? Kan man äta keso ägg yogurt frukt till mellis? 
    Byt ut dina tallrikar till små tallrikar. Sätt timer på lunch och middag. Ät alltid frukost.

Ja, det är det bästa om du äter 6 mål per dag, men då förutsätter det att du inte äter för stora portioner.

Jag rekommenderar dig att äta endast 1 frukt per dag när du vill gå ned i vikt. Kör på bär istället! Frukt innehåller fruktos som kan binda fett beroende på hur du reagerar på fruktsockret. Dessutom kan det trigga igång ett sötsug. Så var vaksam på hur du reagerar efter att du har ätit en frukt!

Se över din vardagsmotion. Går du till bussen? Tar du bilen till affären? Tar du rulltrappan istället för trappan? Sitter du framför tv:n/datorn i flera timmar på kvällen?

Att storstäda är också en bra aktivitet som många glömmer bort.

Glöm inte att sova minst 6-8 timmar per dag.
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-26 22:59:04 följande:
    Du är så klok! Fortsätt med dina råd och framför allt, påminn oss då och då, om och om igen!!!

Måste tillägga att du tränar riktigt hårt!
    Tack, tack, vilka fina ord! Solig
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-26 23:23:04 följande:
    Idag har jag varit riktigt kass med maten.

Det har bara blivit en massa onyttigheter mest hela dagen, så jag vågar knappt skriva vad jag ätit !Lunchen var väl det enda som var någorlunda nyttigt, kycklingsallad. Var och fikade på stan med en kompis och då blev det en brownie med grädde till. Toppade sedan med en cheesburgare och en McFlurry som mellis. Middagen bestod av pasta med cremefraichesås och räkor. Avslutade kvällen med lite cheeseballs.

Det är alltså såhär man inte ska äta....Kan ju trösta mig med att jag körde ett stenhårt pass på gymmet ikväll. Dock ingen ursäkt till att vräka i sig en massa skräp.
    Shit happens!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-27 08:20:04 följande:
    Det låter som en bra plan. Det är bättre att börja lågt och orka öka sucessivt.
    Förresten är alla här så snälla mot oss som är gymnybörjare så knappast att någon tycker att det är mesigt. Det viktigaste är inte var man börjar utan att man orkar fortsätta Glad
    Håller med!
  • Paradigm

Idag var min lille son bjuden på födelsedagskalas så jag har hunnit äta både det ena och det andra. Blir att dricka mycket vatten för min del nu ikväll för att driva ut all vätska som kolhydraterna har bundit, vilket är en hel del.

Jag hann i alla fall med träning innan kalaset och det blev 20 minuters löpning, 4 km samt plankan på alla olika sätt, träning fria vikter samt rygg.

• Paradigm
    Evenstar skrev 2011-07-28 08:02:04 följande:
    Morning!

Gah - vaknade och var så säker på att jag druckit alkohol! Drömde nämligen att jag partajat i flera dagar. Huga!

Jag började ju i måndags med Defluffiation - mitt makabra ord på avgiftning efter semestern. ;)

3 veckor utan alkohol, utan skräp odyl.
    Det går kanonbra men så drömde jag att jag totalt skitit i mina vita veckor inatt och druckit massa vin. Konstigt hur hjärnan fungerar!

Idag har jag massa småpill att göra, ska försöka få nån kontinutet på matlistor - den här veckan har funkat kanon, handla lite, hänga tvätt, börja göra lite nya pass inför höstterminen och sen ikväll ska jag testa ett nytt pass CX30 och efter det köra ben - om benen tillåter vill säga. Benjäklarna är fortfarande ömma och imorn är det en vecka sen jag körde. Däremot har jag träningsvärk både i triceps och magen - i magen brukar jag väääldigt sällan få träningsvärk.

Min hangup nu är färska körsbär på lösvikt. Otroligt söta och goda - och just nu superbilliga på ICA.

Middag idag blir kyckling i apelsinsås med ingefära, spenatsallad.
    Min längsta period på vita veckan var 4 år!
    Folk tycker jag är konstig, men jag är inte så förtjust i alkohol.

Jag har också hang up på körsbär fast det är en dyr noja. Det kostar 140 kronor kilot här.
  • Paradigm

Morgonpasset bestod som vanligt av 5 km löpning, 25 minuter, plankan på pilatesboll, även plankan där man tränar inre sidomuskeln med vikter, fria vikter, benpress, rygg.

Till lunch blev det kycklingsallad, yoghurt/majonäs dressing samt ett bröd.

Nu ska jag snart baka bullar till barnen.

Förresten, hur hög ligger er puls när ni tränar kondition?
    Min puls ligger på 170-175.

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-28 14:52:47 följande:
    Jag har förstått att man ska tillföra vätska när man tränar, men jag mår såå illa om jag dricker under träningen (löpbandet). Är det en dålig idé att hoppa över dryck under själva träningen? Tänkte dricka innan och direkt efter istället. Jag fattar inte hur andra står ut med kluckandet i magen och det känns ju som om vattnet är på väg upp igen...
    Jag dricker inte under löpningen, men jag springer å andra sidan högst 30 minuter. Jag upplever precis som du.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!