• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Mina två vilodagar från träning är över, har längtat efter att ta ut mig, snart är det dags :)

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-06 07:44:52 följande:
    Fredag är det dags för mig igen, längtar som en tok :)
    Vet hur det känns Glad
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-06 22:35:09 följande:
    Idag var inte min dag på gymet. Direkt när jag ställde mig på bandet kände jag att det inte var lönt att försöka mig på nån intervallträning, jag var aldeles för slö. Till slut kämpade jag mig igenom 45 minuters powerwalk och 5 minuters nervarvning. Sen var det stopp. Ingen styrka heller... Blä! Imorgon kanske?
    Ska ut och gå idag nu snart, men känner mig så fruktansvärt omotiverad, det känns knökjobbigt, som du säger blä! Fint väder är det här, nåväl det blir väl bättre :)
  • ETSS
    Ponycorn skrev 2011-07-07 21:09:09 följande:
    Idag träna jag på gym på första gången på ett år. Crosstrainer och roddmaskinen blev det och jag klara mitt mjukstarsmål förvånansvärt enkelt. Svettig och lycklig lämnade jag gymmet och tog en lång och härlig dusch när jag kom hem. Gud så bra jag är! Jag vill ha meeer...
    Heja, ska snart på gym jag med Glad
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-09 18:41:33 följande:
    Idag förhandlar jag med mig själv. Jag vill till gymet egentligen, men efter att de två senaste gymbesöken har slutat med besvikelse så är jag rädd att det ska bli så även idag och att jag liksom ska tappa sugen... Å andra sidan om jag "bara" kör en powerwalk här ute i friska luften ikväll kanske jag blir besviken då också ifall den känns bra, för då skulle jag ju ha varit på gymet ändå! Typ... Min hjärna bråkar lite, och jag måste snart bestämma mig. Det är hyfsat svalt ute ikväll så värmen är inte alls lika påtaglig som tidigare i veckan.

I alla fall har jag varit på stranden med sonen idag, och INTE skämts för min kropp. Det var en go känsla...
    Visst är det en go känsla att man inte behöver skämmas för sin kropp :)
    Sparar min motion till morgondagen, har dansat under fredagen och knäckt 14 000 steg så jag har vilodag idag, i morgon blir det powerwalk även om latmasken i mig redan protesterar :)
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-09 19:59:25 följande:
    Det blev faktiskt vilodag här också, jag powerwalkar så snart jag vaknat imorgon bitti. Jag satte igång att göra proteinpannkakor och oopsies istället
    Heja oss imorgon!
    Det låter gott, själv ska jag kicka loss på lite dillchips.
    Det blir låång powerwalk i morgon bitti för mig med. Jajemän; heja oss Glad
  • ETSS

Godmorgon på er :)
    Jag tränar mycket, men i kväll ska jag gå på gym för första gången på 12 år. Behöver nog lite rådgivning, är inte säker på att det finns någon instruktör på plats såhär i semestertider. Hade tänkt ta maskiner då jag har lite inflammationer i axel och nacke bland annat.
    Kan det vara lämpligt att gå igenom hela kroppen?  2 maskiner  för armar, 2 för ben, 2 för mage? Eller mer? Hur många sets och reps?
    Hjälp emottages väldigt och mycket tacksamt :)

• ETSS
    ETSS skrev 2011-07-11 08:33:03 följande:
    Godmorgon på er :)
    Jag tränar mycket, men i kväll ska jag gå på gym för första gången på 12 år. Behöver nog lite rådgivning, är inte säker på att det finns någon instruktör på plats såhär i semestertider. Hade tänkt ta maskiner då jag har lite inflammationer i axel och nacke bland annat.
    Kan det vara lämpligt att gå igenom hela kroppen?  2 maskiner  för armar, 2 för ben, 2 för mage? Eller mer? Hur många sets och reps?
    Hjälp emottages väldigt och mycket tacksamt :)
    Rättelse; jag har styrketränat under dessa 12 år, mest då hemma, och syftet då har varit att minska i vikt, vilket det inte är nu, nu behöver jag bygga muskler, är rätt "lös i konturerna" och undrar alltså hur jag ska göra? Problemområden är mage, insidan av lår, men skulle alltså vilja gå igenom hela kroppen, och jag behöver lite tips :)
  • ETSS
    Thomas 66 skrev 2011-07-11 09:58:48 följande:
    Kör igenom hela kroppen om du orkar, eller dela på 2 i början.Sen är det bara att köra 2-3 övningar per muskel grupp. Och glöm inte att träna hela kroppen, ett riktigt tungt ben pass ökar ju hormonhalten så det gynnar ju andra muskelgrupper med. Så ta i som f.n när du har kommit igång så kommer det att gå bra
    Tack, will do Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!