• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-15 20:25:46 följande:
    ETSS: åh vad roligt. En sån kurs (hälsa/kost/motion) skulle jag vilja gå .
    Ja, det lutar nog åt den, det kanske är större chans att det så småningom leder till jobb. Det känns jättekul Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-15 19:44:42 följande:
    Bah, trilskandes barn som vägrar sova, kombinerat med gymmets sommartider = inget träningspass ikväll
    Jag ska försöka köra lite triceps med hantlarna senare ikväll och lite planka osv.
    Vi ska till Liseberg nån kväll denna veckan och då "försvinner" ytterligare en träningskväll. Hur knäpp är man om man mäter det mesta gentemot träningen då ?
    Lika knäpp som jag, har inte så mycket att göra iofs, men hellre vad som helst än att missa träning en dagGlad
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-15 21:13:14 följande:
    Håller just nu på att värma upp inför ett rygg och bicepspass! Wish me luck
    Luck Glad
  • ETSS

Godmorgon på er Glad
    Träningsfritt idag, inget alls, nåväl det får överlevas det med Glad

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-16 17:19:02 följande:
    Någon som har tips på lättlagad, billig, god och nyttig mat? :)
    Kyckling, köp djupfrysta klubbor, grilla efter smak i ugn, servera med valfri bönsallad (blanda tex röda och svarta bönor med lite salladskrtdda och olja, man kan riva lite citron och apelsinskal på), eller broccoli, stek skivad rå potatis i ungn, även där valfri krydda.
    Maten sköter sig nästan själv, den är billig, nyttig och god Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-16 20:53:53 följande:
    Jag kan erkänna att jag nästan är mer utseendefixerad nu än i mina yngre år. Fast nu handlar det inte om att ha senaste kläderna och frisyren. Nu handlar det om att inte se så förfallen ut helt enkelt. Och det är ibland jobbigt att se sig i spegeln....dassig hy, rynkor rynkor rynkor, ögonlocken drooopar lite numera. Fy fan för att bli äldre när det gäller det fysiska! Men jag älskar att vara Mia 37 år, jämfört med Mia 23 år - om nån hängde med på det
    Precis så är det Glad
    Jag har tränat mig till en något snyggare kropp, mer kan göras, men inte allt. Inte utan kniv. Typ skrynklig mage och slappa lår-insidorGlad
    Jag har nojat lite över det. Så insåg jag att med tanke på hur jag mådde och hur faktiskt fet jag var för tre år sedan har jag inget att gnälla över. Stod näck faktiskt och tittade på mig själv efter dusch i spegel i morse. Med tanke på allt, har jag inget att deppa över.
    Kanske är det så att man måste komma till en viss ålder för att bli såpass klok, jag vet inte riktigt.
    Jag säger dock som du, älskar att vara jag 42, jämfört med jag 25 år Glad
  • ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-17 06:41:08 följande:
    Godmorgon tjejor,

Lite uppdatering. Jag går på all möjlig smärtstillande förutom antibiotika och när jag åkte in pang bom så låg min sänka på 122. Jippi. Så nu väntar jag på en operation så de kan ta bort mina halsmandlar. Ugh så banalt det låter. Men så är läget. Jag har ont och ont men tabletterna hjälper hyfsat. In i dimman så ätt säga ;)

Nu väntar och väntar jag på att skiten ska bli bra så jag kan börja försiktigt komma igång. Som tur var så beror det här inte på mig och att jag stressat kroppen utan på en elak bakterie. ;)

Jag vill börja träna igen - jag hade ju värsta planen att fitta till mig ännu mer under hösten. Än så är loppet inte kört. Beroende på när jag ska opereras vill säga. Då är jag tvungen att vara sjukskriven i två veckor - hur ska jag klara det? Förvånad

Fick mitt schema igår - eftersom det är ombyggnationer på gång så ligger mina lektioner på morgonen och på eftermiddagen - dvs jag har 3 dagar där jag har ett låååångt hål för lunch/svarttid.
    Jag funderar på att skaffa mig ett gymkort precis brevid skolan för just de dagarna (blir billigt eftersom kommunen subv, och det kortet jag har är ju gratis eftersom jag jobbar på anläggningen)

Tror ni jag kommer utnyttja det att gå och träna den tiden? Eller är det en vettig idé?

Kram på er!
    Det låter bra, men snälla, fokusera på att bli friskt först.
    Att ha bra hälsa är så viktigt {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS

Godmorgon Glad
    Kvällsträning igen. I dag blir det fokus på rygg/mage, ben. Ska testa att öka lite vikter och se om jag överlever det Glad

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-17 10:41:10 följande:
    Klart du fixar att öka vikterna Lycka till!
    Tack Glad
  • ETSS

Nu ska jag klaga lite, fast inte på er, ni är goa Glad
    Har under dagen förgäves jagat en person från Arbetsförmedlingen som skulle höra av sig till mig angående ekonomiskt bistånd för studierna jag ska börja nästa onsdag.
    Sagda person skulle höra av sig till mig under dagen med besked. Jag behövde alltså besked i dag vilket AF visste om. Timmarna gick, och då jag äntligen fått tag på rätt telefonnummer till henne kommer jag i kontakt med hennes röstbrevlåda. På grund av fint väder har hon gått för dagen.
    Får tag på en växeltelefonist och med låg och beständ röst utan svordomar talar jag om att det är av absolut yttersta vikt att hon_ringer_snarast.
    Det tycker jag var rätt snyggt gjort av mig, jag var så föbaskat arg att jag trodde jag skulle få hjärtinfarkt.
    Tur att jag får träna i kväll och blåsa ur mig lite ilska Obestämd Skäms

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!