Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2011-07-19 17:29:11 följande:
    Som äkta smålänning kan jag tala om att lingonsylt (eller krösamos som det egentligen heter) innehåller mer socker än lingon.

Ungefärligt innehåll:

Socker 50%
    Lingon 40%
    Vatten 10%

Nu snackar jag hemmagjord.

Kalorier och sånt får du räkna själv.
    Fan då, det får bli en liten liten liten klick. Fast - what the hell, jag tror inte att det kommer att förstöra min träning så mycket.
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-19 16:37:29 följande:

Åh, herregud, om jag ska skriva vad jag vräker i mig så får du nog en smärre chock! Men dagligen något med socker i. Jag antar att jag är beroende..:) Men saken hör till den att jag inte tycker att det är gott. Jag tycker verkligen inte att godis är gott, när jag väl sitter där och mumsar i mig. Men i studens hetta så är det så enkelt att bara "köpa".

MItt problem är att jag har svårt att äta rätt. Jag vet hur jag ska äta, tro mig. Har matschema etc... jag vill men motivationen finns där ibland. När jag tränar är jag som bäst... då tänker jag extra mycket på vad jag stoppar i mig, men intalar mig själv att jag "förtjänar" ett och annat gott. (Sitter nästan och gråter nu när jag skriver detta, vilket "problem" jag har)....

Det är så svårt att komma till skott. Det går bitvis, jag lyckas.... för att sedan misslyckas.

Jag känner mig verkligen som ett hopplöst fall!

Att successivt ändra sina ovanor kanske vore något för dig? Att inte förbjuda. T.ex låt dig själv äta godis varje dag, men istället för 20 stycken får det bli 6 stycken, osv.
    Du kan ju också byta ut godiset mot annat gott t.ex. bär med keso och honung, chokladmose 80 % choklad (hur fasiken stavar man det?) med hallon, sockerkaka med sötningsmedel, banansmoothie med honung, yoghurtglass etc.
    Googla på nyttiga efterrätter. Finns grymt mycket gott! Men då måste man ju orka baka det också.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-19 18:23:40 följande:
    Hej på er. Jag är snuvig och jag är rädd för att jag har förhöjd kroppstemperatur. Ingen träning i kväll. Jag hoppas vid Gud att allt ska vara bra till i morgon kväll, så jag får köra mage rumpa ben, blir det ingen träning har jag lite roligt att se fram emot till i morgon kväll. Snälla alla ni, håll tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk!
    *håller tummarna*
  • Paradigm

Dagen i sin helthet:

Vakna
    Upp på löpbandet, joggning 4,5 km på tom mage (30 minuter)
    Havregrynsgröt med bär och mjölk, vatten
    Kycklingsallad med finncrisp, vatten
    Energibar, vatten
    25 minuters intervall löpning + 30 minuter styrka, fokus armar och rygg + 1 liter vatten
    Fisk, potatis och hemmagjord yoghurtsås

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-19 21:34:33 följande:
    Jag brukar blanda lingonsylt med creme fraiche, blir supergott och känns mer nyttigt
    Aldrig gjort, men värt att testa! =)
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-19 22:24:40 följande:
    Haha, nä... Amazonas bor i Schweiz... Och här har de askassa öppettider! Men vädret är rätt mycket bättre än i Sverige och livet är najs så jag är glad ändå! Saknar dock lingongrova, hallonlakritsskallar och creme fraiche med smaker. Det finns inte här...
    Me too!
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-19 22:40:03 följande:
    Favete: Något som är gott att ha på gröten är rivet äpple med lite kanel!
    Tack, jättebra tips! Ska testas!
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-19 22:46:44 följande:
    Jag brukar ha päron med kanel och ingefära på gröten :) mums!!
    Ska också testas! Nu har jag tre olika alternativ! Den här tråden är bäst!
  • Paradigm
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:31:33 följande:
    Vad gör ni idag allihopa?!
    Jag fick sovmorgon till klockan 12:20 (!), men jag är lätt förkyld märkte jag när jag vaknade. Med andra ord så hann jag inte med min morgonjoggning, men det var väldigt skönt att få sova. Det var värt det!
    Idag blev brunchen inte så nyttig. Det blev två mackor (halvfullkornsmackor med solrosfrön, sesamfrön, linfrön) med ost, smör och marmelad. Mums!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!