Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn... Fin!!

Fasiken vad snygga ni allihopa är! =)))

• Paradigm
    Kan någon ge mig en spark i baken i riktning mot gymmet?
  • Paradigm

Tack för alla "sparkar". Det gav effekt!

Dagens träning bestod av 4 km joggning på morgonen. Sedan 5 km löpning och 5 km cykling på kvällen. Ingen styrka tyvärr. Det hann jag inte med.

• Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 22:09:12 följande:
    Dagens träning:

Fem armhävningar medan jag värmde rester från gårdagens lunch i mikron.

Jag skyller på att jag varit förkyld. =)
    Hehe, alltid något!

Vad blev det för lunch?
  • Paradigm

Samma som mig då Circuspuman ang löpning ute vs löpband. Det blir så jäkla tradigt på löpbandet och omgivningen är densamma.
    Dessvärre kan jag inte springa ute nu. Det är 40 grader kvällstid här.

• Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 22:17:29 följande:
    Har ingen aning om vad jag åt. Jag är egenföretagare så vissa dagar kommer jag inte ihåg något om vad jag gjort utanför jobbet.

Det är därför jag behöver ett ordentligt tränings- och matschema.
    Känner igen det där!

Just nu är jag grymt sugen på snabbmakaroner, stek falukorv och ketchup, men dessvärre har jag bara nyttigare råvaror hemma. Attans!
  • Paradigm

God morgon! Nu lutar det snart mot morgonjoggning för min del! =))

• Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 22:32:35 följande:
    Ni var också egenföretagare va?

Visst suger det när man bara har bra mat hemma!!! Eller när man tänker kvart i nio "nej, jag behöver inte köpa någon mer mat innan affären stänger, jag klarar mig på det jag har hemma" och fem över nio kommer magen på andra tankar.

Jag funderar på att genomföra en vetenskaplig studie på hur länge man kan överleva på bara falukorv. Jag gissar på sex dygn. Jag vill gärna få igång lite vadslagning. Jag satsar 500 spänn på sex dagar.
    Ja, det är vi!

Affären stänger kl 23 här och vår närmsta småbutik har öppet till 02:00 med gratis hemkörning. Så med andra ord kan jag utan problem fixa det jag vill ha. Däremot inte falukorv. Det finns inte här.

Hahaha, den vadslagningen får du nog köra för dig själv.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 23:13:04 följande:
    Oj, jag blev lite triggerhappy på posta-knappen där. Kan ju förklara vad det betyder också.

Uttalas:

Bu pa man, jiu pa zhan.

Betyder på ett ungefär:

Var inte rädd för att gå långsamt fram, så länge du inte stannar helt.

Och ja, det lilla betyder så mycket på svenska. :-P

Så tänk på att alla steg mot målet kommer att leda dig hela vägen. Vare sig de är långa eller korta, snabba eller långsamma steg.
    Så sant så sant. Även små steg räknas och kan ge enorma effekter i långa loppet. Det är väl de små som är mest hälsosamma?
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-18 22:42:10 följande:
    Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra utan utmana sig själv men med tanke på fotona från er som inte är nöjda kanske det är tur att jag inte visat nåt foto av mig själv Mitt mål är ungefär där era före-bilder är ungefär Typ frisk och stark men inte superdeffad liksom. Å andra sidan har jag ett annat utgångsläge än många av er, jag led ju t o m fortfarande av fetma för inte så länge sen. Som sagt, jämföra för mycket
    Nej, att jämför sig gör bara att man blir deppig. Man får helt enkelt lära sig älska sig själv och göra det bästa utav det man har. Sedan finns det ju en gräns för "göra sitt bästa".
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!