Träningsnördar - här samlas vi!
Ikväll körde jag ett axel/bröst/triceps-pass! Det kändes bra idag
Ikväll körde jag ett axel/bröst/triceps-pass! Det kändes bra idag
Grym träningsvärk idag efter gårdagens pass! Triceps är helt mörbultade...Avslutade gårdagens pass med en jäkla massa frivändningar, som även dem gjort sig påminda idag
Idag har jag haft en vilodag
Hej hopp! Här har det varit lite tafatt med träningen senaste veckan. Var hela fem dagar sedan jag var på gymmet, för jag har haft fullt upp med annat:.
I förrgår blev det ett ordentligt ridpass (benträning som heter duga). I går körde jag ett pass med gummiband här hemma i vardagsrummet med fokus på rygg och även lite mage. Ikväll blir det iallafall gymmet! Såvida jag blir av med min huvudvärk! Ska lägga mig och vila någon timme och försöka samla lite energi.
Läser att det är flera som fallit lite vad gäller maten. Ni kan ta mig i handen, för jag har också varit kass....Har ganska dåligt med energi för tillfället då jag har en massor omkring mig och tråkigheterna avlöser varandra.Har mått bättre, kan jag ju säga. Har faktiskt ingen vidare motivation just nu...tror jag behöver en spark i arslet!
Ikväll har jag kört axlar, bröst och triceps med olika hantel - och skivstångsövningar. Jobbigt, men skoj!
Avslutade med att springa på löpbandet. Jag har haft sådana problem med både knän och benhinnor i samband med löpning och därför har jag helt enkelt valt annan konditionsträning. Nu tänkte jag dock smyga igång långsamt och öka endast litegrann åt gången. Ni som sysslar med löpning får gärna tipsa lite.
Sprang 3,5 kilometer, vilket känns lagom att börja med. Har ganska bra kondis ändå märkte jag. Pulsen gick ner ganska snabbt och jag blev inte alls så trött och andfådd som jag trodde. Hade nog kunnat springa 5 km utan problem, men är livrädd att få problem med benhinnorna igen. Har över huvud taget varit dålig med att träna kondition, eftersom jag tycker det är ganska trist. Har endast kört det i form av uppvärmning. Däremot gick jag en del på BodyStep, danspass och spinning tidigare. Sista tiden har dock fokus legat på styrketräning.
Vad brukar ni ha för vilopuls? Jag har märkt att min blivit lägre på sistone. Brukar ligga på runt 60
Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag Däremot har det inte blivit så mycket träning av, men jag har hittat på en massa annat och träffat nära och kära. I fredags körde jag ett ordentligt ridpass, då jag red för instruktör. Jäklar vad mina ben fick jobba!! Folk som tror att man bara sitter och åker med när man rider borde testa ett ordentligt ridpass, så kommer de ändra sin uppfattning om den saken Träningsvärken har alltså gjort mig påmind om att jag faktiskt tränat, trots att jag inte varit på gymmet sedan i torsdags.
Hej alla! Har haft några träningsfria dagar, men nu är jag på G! Ska precis köra ett ordentligt styrkepass med fokus på axlar, triceps, bröst och även lite mage i slutet! Ge mig gärna en spark i rumpan efter fem dagar utan träning. Det behöver jag
Här håller jag just på att ladda för fullt inför kvällens styrkepass med aminosyror, vindruvor och en massa vatten! Nu blir det hårdkörning som heter duga!
Hej på er! Träningen denna vecka har hittills bestått av ett ridpass i måndags, styrka på gymmet i tisdags och igår blev det en lång PW. Idag kanske det bli gymmet, beroende på hur jag känner mig lite senare. Jag har nämligen känt av min magkatarr som jag får lite då och då...
Hej! Det blev träning igår, trots allt! Magen kändes lite bättre framåt kvällen. Blev ett rygg och biceps-pass. Lade även in lite magträning i slutet. Det kändes efteråt, vill jag lova! Normalt sätt brukar jag inte träna rygg och mage vid samma tillfällen, men nu när jag rider så mycket kör jag knappt benpass på gymmet längre och eftersom jag tidigare kombinerade ben och mage får jag nu lägga till magträning i de andra passen!
Tränade tillsammans med en kompis som tidigare tränat väldigt mycket fotboll, men har varit tvungen att vila från all träning i över ett halvår efter en whiplash-skada. Nu har hon smått börjat med stärkande träning, fast på väldigt låga vikter. Hjälpte henne lite med tekniken och det är skoj när man kan vara till hjälp. Jag tycker det är skoj att lära ut
Idag har jag tagit en lång promenad, skönt!
Hur ser eran träningsdag ut?
Hej på er! Jag har haft en paus från träningen i snart två veckor. Behövde nog det för att landa i vardagen efter en ganska turbulent tid, samt ladda batterierna!
Idag körde jag ett cirkelpass i grupp. Det var länge sedan jag grupptränade, men jag ska försöka lägga in lite olika pass som omväxling. Lär nog ha träningsvärk i morgon. Brukar få det när jag inte tränat på ett tag.
Här skrivs det för fullt ser jag. Ska läsa i kapp någon dag när jag får tid
Hej allihop! Minns ni mig? Har inte varit delaktig i tråden på 2 månader ungefär, för jag har inte mått bra varken fysiskt eller mentalt. Träningen har fått läggas på hyllan ett tag, men nu börjar jag så smått försöka komma igång igen. Har lagt på mig ett par kilo känner jag, och häromdagen när jag tränade fick jag köra på betydligt lägre vikter än när jag var i form för ett par månader sedan. Förhoppningsvis klarar jag av att börja träna lite smått nu men då jag är ganska nedsatt ännu och har väldigt mycket omkring mig just nu, så får jag köra väldigt lugnt i början. Har iallafall hållt igång med ridningen 1-2 ggr i veckan samt promenerat litegrann, så helt stillasittande har jag inte varit.....
Hur är det med alla i tråden? Har tänkt på er, men inte orkat logga in på FL på länge!