-
Hehe, de tycker säkert bara att du är vacker. Vem kan undgå en skönhet?Mollly skrev 2011-07-17 10:29:32 följande:Nej precis. Dom brukar vara väldigt inne i speglarna när man är där. Men visst dom brukar snegla lite konstigt när jag kommer in där. Men man måste ju börja någonstans
-
Tyvärr har jag inga kunskaper ang proteinpulver. Ska börja med det nästa månad. Denna månad läggs hel del pengar på flyttning och nya möbler, så proteinpulvret får snällt vänta.cirkuspuman skrev 2011-07-17 10:42:58 följande:God morgon
jisses vad ni skriver
Ingen som hade några råd ang proteinpulver?!
Jag förstår precis vad ni menar med de "unga tuffa" killarna vi har några sådana oxå *s*
Jag har precis bytt gym från ett större till ett lite mindre och här är det verkligen skillnad må jag säga. mer gemytligt men man bli oxå mer utittad. Dock så har det lagt sig nu tycker jag...värst var det första gångerna innan man blev igenkänd å andra sidan så tittar jag lite xtra på de som är nya oxå så det blir väl lätt så när man står på löpbandet el crosstrainern
Men om du inte kan amma så kan du få bra med protein från mat såsom keso, kesella, ägg, mjölk, kyckling, fisk, kött, linser, böner... -
6 måltider bestående av frukost, lunch, middag, två mellanmål oh ett kvällsmål. Kan låta mycket men det handlar om att äta små nyttiga måltider.Mollly skrev 2011-07-17 14:39:08 följande:Jag kör styrka enbart för att bygga muskler nu. Hur skulle ni lägga upp måltiderna under dagen då? och vad skulle rek att äta? Har bara tränat vanligt innan, så har inte jätte stor koll på hur man bör äta när man ska bygga muskler
-
Sådär ja... nu sitter man här efter ett hårt träningspass och degar framför datorn.
Träningen bestod av 6 km löpning, 30 minuter samt 10 km cykling, 20 minuter + 45 minuters styrketräning. -
Jag tränar med kidsen.
De följer med upp till gymmet. Vi har eget gym i byggnaden. Jag brukar gå de tider då det är lugnt, tomt. Barnen springer runt, cyklar och leker med leksaker. De har grymt kul! Samt att de brukar heja när jag springer. -"Heja, heja, heja mamma" brukar det låta.
Sedan är det ju alltid kul när man kör hårda intervaller och de vill prata med en. -"Titta mamma, titta mamma," "Vad gör du mamma?" samt "Vad ska vi äta idag?". Väldigt lätt att föra en konversation då.
Min man har eget och jobbar i princip jämt, men snart blir det bättre då barnen börjar på förskola här, men då är det väl också dags för mig att börja jobba för företaget också. -
Nu är det dags att utöka träningen för mig genom joggning varje morgon (5 ggr i veckan) på tom mage. Sprang imorse 4 km på en halvtimme. Lugnt och skönt tempo. Ikväll blir det ett intensivare träningspass. Frukosten bestod av yoghurt naturell (alltid hög fetthalt) med osockrade fullkornsflingor toppade med valnötter samt ett glas juice till. Snart är det dags för mellanmål, vilket lutar mot keso, finnscrisp och äggvita.
-
Har du läst bloggen där hon bara har tränat hemma och korta intensiva pass på 20 minuter?godisgrisen skrev 2011-07-18 09:38:29 följande:Jag tränar bara hemma just för att kunna träna när jag vill, barnen får leka eller se på film under tiden
Visst har inte lika mycket utrustning som ett gym, men för en glad amatör och nybörjare funkar det superbra.
Hoppar över morgonpromenaden idag, för det verkligen vräker ner regn....suck. Hoppas det lättar under dagen så jag kan gå senare.
Har ont i ryggen igår efter gårdagens trädgårdsarbete, få se om jag fixar dagens armar/axlar/rygg träning som jag planerat, annars får det vänta tills det blivit bättre. Ibland går det att träna bort ryggvärk, och ibland gäller vila.....
Här är bloggen: blogg.mama.nu/olgas-blogg/2011/07/13/1-5-ars-skillnad/ -
Jag tycker inte att du ska låta ditt ex förstöra mer för dig. Försök att bilda en ny positiv bild av gymmet genom att besöka den och få nya fina erfarenheter. Du kanske kan ta med dig någon vän?Annika i Gbg skrev 2011-07-18 06:54:48 följande:Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll !
Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...
Ha en fin måndag, alla träningsnördar! -
Fan, jag har kameran på mitt "andra" hem.
Fin mage, man kan börja se muskulaturen! -
Scnhyyyyyyyggggt!!!cirkuspuman skrev 2011-07-18 17:58:57 följande:Så här ser jag ut efter fyra kids, detta är min "före bild" som jag tog häromdagen för att ha något att jämföra med vid nyår då mitt första delmål förhoppningsvis är nått.