Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

Losan skrev 2013-10-21 21:46:42 följande:
    Sitter här och smaskar på min caseinpudding samtidigt som jag surfar runt, också hamnade jag här! Ni verkar vara ett glatt gäng så jag hänger gärna på er!! 

Jobb och vilodag idag, imorgon bär det av till veckans första gympass!
    Välkommen! Trevligt att ha dig med.
  • Scratchy
    Maria1982 skrev 2013-11-10 17:35:43 följande:
    Jogg/PW... 5K på 37 min. Har suttit still waaaaaaay för länge!

Nu jävlar får det va färdigt med det!
    Jag också, men skyller på att jag haft löparskorna i fel stad. Nu har jag hämtat dem i helgen så mina ursäkter är slut. Blir en halvmil i sakta mak i morgon för att skaka liv i benen.
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-11-10 21:50:27 följande:
    Någon som håller med mig eller har synpunkter/tips??

sassitch.blogg.se/2013/november/hur-man-gar-n...
    Jag tycker det låter sunt, med fokus på hälsa och kroppskännedom istället för siffror.

Och grattis till att du lyckades! Du tog dig igenom all kamp och nådde målet. Grymt!!! 
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-11-11 21:18:26 följande:

Precis! Känna vad kroppen behöver ger mer än att jaga siffror ja tror i princip alla kan lyckas på det här sättet! De e lixom så människor är skapta att leva o tack!
    Precis. Och framför allt är inte alla likadana. Man måste känna och lista ut hur man själv är.

Jag har haft motsatta problemet. Är smal och har inte kunnat lägga på mig muskler. Och med alla följda tips och uträkningar hit och dit så var jag lika smal, med lika lite muskler, men dessutom med ont i magen dygnet runt.

Nu har jag lyckas lägga på mig mer, men på "helt fel sätt". Jag äter för lite och tränar med alldeles för låga vikter, men det känns bra och det fungerar.
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-11-11 22:04:08 följande:
    Hur definierar du alldeles för låga vikter? ...och hur definierar du "äta för lite"? Vad jag är ute efter är att du kanske tror att du ska träna tyngre än vad som är rätt och samma sak med maten. Äter du tills du är mätt så har du ju ätit lagom, att äta tills man får ont i magen gynnar ju ingen. Det är nåt som jag kämpar med att lära barnen på jobbet. Hos oss ska de äta tills de är mätta och inte tills det är tomt på tallriken. Detta med att man ska äta upp det man har på tallriken är ju egentligen helt ologiskt, det är kroppen som bestämmer när den är mätt, inte tallriken. Det är ju samma sak med träning, kroppen bestämmer vad som är rätt.

Jag som rehab-tränar ska dessutom ha låga vikter till att börja med och det behövs för jag skulle bara skada mig om jag la på mer. Jag har helt enkelt inte muskler för att träna tyngre.
    Det som jag skrev precis innan. Alla tips och råd som ska vara korrekta. Expert-tips.
  • Scratchy
    monasfitness skrev 2013-11-14 12:59:28 följande:
    Hej.

Mona heter jag. Jag har en dotter som är 9 månader gammal. Har startat en blogg där jag skriver om min träning och kost.

Jag har inte kommit så långt i bloggandet men framöver kommer jag att lägga upp mkt nyttiga recept på mat och även nyttiga snacks. Jag kommer också ge träningstips och skriva allmänt om livet som mamma. Dock kommer mesta fokus ligga på träning och kost.

Vore roligt om ni kikade in :)

monasfitnesss.blogg.se

Ha en fin dag.

Mona
    Fin blogg. Denna adressen fungerar:

monasfitness.blogg.se 
  • Scratchy
    monasfitness skrev 2013-11-14 12:59:28 följande:
    Hej.

Mona heter jag. Jag har en dotter som är 9 månader gammal. Har startat en blogg där jag skriver om min träning och kost.

Jag har inte kommit så långt i bloggandet men framöver kommer jag att lägga upp mkt nyttiga recept på mat och även nyttiga snacks. Jag kommer också ge träningstips och skriva allmänt om livet som mamma. Dock kommer mesta fokus ligga på träning och kost.

Vore roligt om ni kikade in :)

monasfitnesss.blogg.se

Ha en fin dag.

Mona
    Och välkommen till tråden.
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-11-15 23:36:46 följande:

Grispass! ja älskar folks olika uttryck för att träna hårt
  • Scratchy
    Moondance skrev 2013-11-18 20:37:44 följande:
    Här vill jag vara med :)
    Tränar på gym några dagar i veckan och har nu gjort det i 3 månader. Började då med lätta vikter då jag var relativt klen. Nu har jag kommit upp i säker 3 dubbelt :) Vägde ca 65 kg när jag starta och är nere i 61kg. Har förlorat säkert 2 kup-storlekar och ett par storlekar i byxor. Och byggt upp lite fina muskler som börjar synas.
    Mitt mål är inte att gå ner i vikt utan att bygga muskler och förbränna det fördömda fettet som sitter i överflöd på min kropp. Det verkar funka iaf.
    Men jag har magen som mitt stora problemområden. Efter att jag fick barn för 4 år sen så blev min mage som en trafikolycka ^^ Lös hud och för mycket fett. Jag är medveten om att man inte kan punktförbränna så man får gå den långa vägen, alltså kämpa med träning och kost. Fast jag tycker inte mig känna så stor förändring än på magen. (Kan ju bero på att jag tittar på den varje dag) ^^
    Som jag förstår det så finns här några i denna tråden som verkar bra på träning och kost. Jag har problem med att få i mig tillräckligt med kalorier per dag (ligger i snitt på 1500-1800 kalorier) Känner mig aldrig speciellt hungrig. Vad är bra att äta och som innehållet bra/mycket kalorier?
    Kan tillägga att jag äter kvarg, ägg, kött och keso varje dag. 250gr kvarg gör mig extremt mätt.
    Välkommen!!!

Jag hade stora problem att få i mig tillräckligt med kalorier under en lång tid. Jag löser det med röd mjölk nu för tiden. Och ägg. Jag upptäckte att även om jag har svårt att äta så kan jag få i mig ganska mycket i vätskeform. Först körde jag jos och annat som kanske inte var så nyttigt. Vikten hamnade inte riktigt rätt. Men mjölk funkar väldigt bra för mig. Kopiösa mängder.

Ägg är bra för mig för att om jag får i mig ett kokt ägg eller två mellan måltider så påverkar det inte aptiten för de andra måltiderna. Att äta äggen tillsammans med andra mål funkar inte för mig. Då blir det samma kaloriintag ändå. Det måste vara mellan. Jag tror man får testa sig fram och se hur man själv funkar. Olika för alla. 
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-11-20 21:10:58 följande:
    Nu kommer en länk! Ni som inte vill läsa bloggar -ignorera!

Jag är sugen på att höra vad andra som tränar här för mål med sin träning! Bli starkast? Tävla fitness?? Här är mina mål!

sassitch.blogg.se/2013/november/malet-med-min...
    Jag vill öka bålstyrkan och volymen i största allmänhet. Och styrkan i största allmänhet. Men inte så mycket bålstorleken.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!