Moondance skrev 2013-11-18 20:37:44 följande:
Här vill jag vara med :)
Tränar på gym några dagar i veckan och har nu gjort det i 3 månader. Började då med lätta vikter då jag var relativt klen. Nu har jag kommit upp i säker 3 dubbelt :) Vägde ca 65 kg när jag starta och är nere i 61kg. Har förlorat säkert 2 kup-storlekar och ett par storlekar i byxor. Och byggt upp lite fina muskler som börjar synas.
Mitt mål är inte att gå ner i vikt utan att bygga muskler och förbränna det fördömda fettet som sitter i överflöd på min kropp. Det verkar funka iaf.
Men jag har magen som mitt stora problemområden. Efter att jag fick barn för 4 år sen så blev min mage som en trafikolycka ^^ Lös hud och för mycket fett. Jag är medveten om att man inte kan punktförbränna så man får gå den långa vägen, alltså kämpa med träning och kost. Fast jag tycker inte mig känna så stor förändring än på magen. (Kan ju bero på att jag tittar på den varje dag) ^^
Som jag förstår det så finns här några i denna tråden som verkar bra på träning och kost. Jag har problem med att få i mig tillräckligt med kalorier per dag (ligger i snitt på 1500-1800 kalorier) Känner mig aldrig speciellt hungrig. Vad är bra att äta och som innehållet bra/mycket kalorier?
Kan tillägga att jag äter kvarg, ägg, kött och keso varje dag. 250gr kvarg gör mig extremt mätt.
Välkommen!!!
Jag hade stora problem att få i mig tillräckligt med kalorier under en lång tid. Jag löser det med röd mjölk nu för tiden. Och ägg. Jag upptäckte att även om jag har svårt att äta så kan jag få i mig ganska mycket i vätskeform. Först körde jag jos och annat som kanske inte var så nyttigt. Vikten hamnade inte riktigt rätt.
Men mjölk funkar väldigt bra för mig. Kopiösa mängder.
Ägg är bra för mig för att om jag får i mig ett kokt ägg eller två mellan måltider så påverkar det inte aptiten för de andra måltiderna. Att äta äggen tillsammans med andra mål funkar inte för mig. Då blir det samma kaloriintag ändå. Det måste vara mellan. Jag tror man får testa sig fram och se hur man själv funkar. Olika för alla.