Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-16 15:45:11 följande:

Nu har ett paket Finn Crisp flyttat hem även till mig

Idag blir det grillning: scampispett med en sallad till. Min man får äta vitlöksbrödet och den feta såsen. Han bryr sig inte om sånt alls Obestämd.

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-16 18:39:10 följande:
    En knäpp fråga: jag får sällan/aldrig träningsvärk, varken efter styrkepass eller längre löppass.Har jag då inte tagit ut mig tillräckligt? Är (måttlig) träningsvärk ett kvitto på ordentlig träning?
    Jag har hört att man endast får det i början och när man tränar muskler som man inte har tränat tidigare. Jag vet inte om det stämmer.
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-07-16 19:14:25 följande:
    finns det plats för en till?

Vet inte om jag kan kalla mig träningsnörd dock......men vill komma i form och få en starkare, snyggare och muskulösare kropp.

Blir mest raska promenader och styrketräning hemma med hantlar, gummiband, pilatesboll och egen kroppsvikt
    Finns inget medlemstopp här, sånt kör vi inte på! Jag tycker det är taskigt!

Så med andra ord, välkommen! Skrattande
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 18:49:22 följande:
    Sitter här och knåpar på mitt schema och mina mål. Vet inte riktigt vad som kan ses som realistiskt.

Hur mycket kan man gå upp i muskelvikt på ett år? Nu är det inte så att mitt största mål är att pressa mig upp så absolut mycket som möjligt i vikt, utan snarare att jag ska må bättre och känna mig stark. Men ändå bra med ett mätbart mål.

Är fem kilo realistiskt?

Just nu är jag 190 cm lång och väger 78 kg. 27 år gammal. Kort mörkt hår och blå ögon. Singel... haha!!!
    5 kilo är högst realistiskt.

"Just nu är jag 190 cm lång och väger 78 kg. 27 år gammal. Kort mörkt hår och blå ögon. Singel... haha!!!"

• Paradigm

Passet idag kändes väldigt konstigt. Blev trött fort. Det tog emot. Konstigt...

Aja, det blev 25 minuters löpning 5 km och 5 km cykling samt styrka på det där fokus låg på mage och rygg.

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-16 19:37:37 följande:
    Bidde ingen powerwalk idag, men VM-brons i fotboll på TV och det var nästan ett träningspass bara det
    Hehe!
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:15:59 följande:
    Är till och med mer realistiskt?
    Nu fattar jag inte. Skrattande
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-07-16 20:03:49 följande:

Har haft en kanonbra dag idag, först 40 min styrketräning som avslutades med 45 min powerwalk, och nu på kvällen har jag städat nästan hela huset också

Har skött maten också, bara smakat några godisar ur barnens påse, sitter här med ett glas rött och väntar på att maten ska bli klar........köttfärsbiffar och ugnsrostade grönsaker

Låter som en härlig lördagskväll.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:25:06 följande:
    Om fem kilo är högst realistiskt, menar du då att även mer än fem kilo kan vara realistiskt? Som sex.

Jaha, jag tror att du kan gå upp mer än 5 kilo. Du är ju lång. Lassa på med massa protein och kör tunga vikter få repetitioner så tror jag att du kommer att få snabba resultat.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:35:16 följande:
    Nayz...

... jag är lite förvirrad som vanligt. Man hör ju ofta att man bara kan lägga på sig 1-2 kilo muskler på ett år. Men då räknar man bara själva muskelproteinet eller nåt sånt va? Vågen kommer att visa typ dubbelt så mycket eftersom musklerna binder massa andra ämnen. Rätt?
    Jag skulle säga 4-5 kilo för en som är medeltränad och 2-3 kilo för den som ligger på en mer avancerad nivå.
    Du kan läsa mer om det här: traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/

Men nu snackar vi i ren muskelmassa.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!