Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennyn: Jag körde två BP pass förra veckan och de var helt ok. Kör alla samma pass måntro? (Le Mills)

• cirkuspuman
    Gryndrömmen skrev 2011-07-18 06:45:00 följande:
    Har syndat en hel del i helgen så ville väga mig och se vad bakslaget av det blev, förvånat möter jag en viktnedgång på 1,3 kg på 10 dagar :)
    Vad härligt  
    Annika i Gbg skrev 2011-07-18 06:54:48 följande:
    Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll Glad !

Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...

Ha en fin måndag, alla träningsnördar!  
    Vad tråkigt att du känner så finns det inget gym som har gruppträningar närmre ditt hem då?!

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman

Vad fina ni är! Herregud, sluta ha ågren över era kroppar

Annika i Gbg skrev 2011-07-18 16:32:16 följande:
    Jag tycker inte att du ska låta ditt ex förstöra mer för dig. Försök att bilda en ny positiv bild av gymmet genom att besöka den och få nya fina erfarenheter. Du kanske kan ta med dig någon vän?
    Ska göra ett försök idag före Zumban. Tänkte sätta mig i rodd-maskinen 30 minuter som uppvärmning. Jag har precis köpt medlemsskap på Elixia och det finns inget som ligger bättre till. Mitt gamla låg så att jag passerade hemmet innan jag kom dit. Gissa hur det slutade när man var trött och grinig? Flört Jag tänker att jag sitter kvar och jobbar här, tränar och cyklar sedan hem för att varva ner i duschen. Jag kan gå hem tidigare en annan dag som kompensation. Och passen ligger lite bättre efter semesterperioden då det finns mer att välja på. Men jag ska börja min "inskolning" i gymmet idag så får vi se var det slutar... Nu är min kafferast slut! 
    Ah, jag förstår Ha det så kul på träningen idag
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:20:57 följande:
    Synd att man inte har samma typ av hud som blogg-Olga har Obestämd. Huden på min mage vill inte riktigt dra ihop sig så fint tyvärr. Hur gammal är hon?
    Jag instämmer man vill alltid ha det man inte har *s*

• cirkuspuman

Så här ser jag ut efter fyra kids, detta är min "före bild" som jag tog häromdagen för att ha något att jämföra med vid nyår då mitt första delmål förhoppningsvis är nått.

• cirkuspuman

När jag ändå är här inne och skriver så kan jag meddela att min spinning-premiär får vänta tills nästa vecka då mina ben är rätt så möra efter en spontan intervall runda idag på fm.
    Tänkte köra axlar, rygg och tricept i gymmet istället om min make behagar komma hem från golfbanan i tid  

• cirkuspuman
    Shaun the sheep skrev 2011-07-18 18:05:33 följande:
    En fråga bara: Hur mycket måste man träna för att kunna dricka återhämtningsshakes?
    Tränar man för lite så går man väl upp istället?  
    Vad är det för återhämtningsshake du köpt? 

Tack vad snälla ni ärSkäms  Självkritisk är bara förnamnet (på gott och ont) men det blri inte bättre än man gör det.
    Jag hoppas vara tillbaka i form tills nästa vår, det är mitt mål och just nu ligger jag +5 kg mot vad jag gjorde när jag blev gravid för ett år sedan. Dock har jag ingen brådis eg..barnen är bara små en gång så de går före min kropp just nu (även om det ultimata är att hinna med både barn, träning och man)
  • cirkuspuman
    Shaun: Ang återhämtningsdrycken så tror jag att du blandar ihop det med "Bulk" dvs drycker med högt kaloriinnehåll som man dricker för att gå upp i vikt och på så sätt ha resurser att lägga på sig mer muskelmassa genom hård träning?!

• cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-07-18 18:25:55 följande:
    Kan någon ge mig en spark i baken i riktning mot gymmet?
    *sparkar dig hårt (men vänligt) i rätt riktining*

Jag ska äta middag nu och sedan röra på mig jag med
    Mollly skrev 2011-07-18 18:27:41 följande:
    jag skulle behöva en spark jag med. Fast tror det får bli en promenad istället. Men kommer ju aldrig iväg. Vet inte om jag orkar, så förbannat trött idag. Fast vet ju att det är så jäkla gött efteråtSkrattande

Spark spark Flört
    *skickar lite energi*
    Mollly skrev 2011-07-18 18:24:47 följande:
    Ja såhär ser man ut. usch fy och blä
    Säg inte så, du är jätte fin! Håll igång med träningen så når du dina mål till slut  
    Varför tycker ni inte om er själva tjejer?! Ni måste ändra tänket

• cirkuspuman
    Jennnyn skrev 2011-07-18 18:31:45 följande:
    Nu jäklar bär det strax av till gymmet för första gången på flera dagar! Laddar just nu med lite snabba kolisar! Här ska köras riktigt ordentligt idag
    Kör så det ryker
  • cirkuspuman

Här är en till som är hemma men det gick inte så bra.
    När jag skulle åka så var det lite kaos hemma med en pigg treåring och en 15 veckors bebis som fått feber De två stora hade hunnit somna innan jag åkte så jag bestämde mig för att åka ändå men det blev ett halvdant pass på 40 min armar/rygg och sedan åkte jag hem istället. 
    Trist när motivationen tryter men förhoppningsvis går det bättre i morgon då jag tänkte hinna hänga med på Bodypumpen oxå  

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!