Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Här är det genomförkylt just nu! Har fått ta det lugnt med styrketräningen i ett par dagar. I går var jag och red en runda i skogen och även idag blir det en ridtur i lite lugnare tempo. Känner mig nämligen rejält nedsatt fysiskt, dock har jag för mycket energi för att bara sitta inomhus Det är svårt ibland att överväga sin fysiska förmåga.

• Jennnyn
    lavos skrev 2011-06-26 22:34:29 följande:
    Hej har en fråga till er träningsnördar. Det är så att jag börjat springa en del och skulle gärna vilja mäta sträckan osv. Pulsklockor med GPS är så dyra så jag tänkte att man kanske kunde använda sin Android-telefon. Om det är någon som gör det, hur förvarar ni den? Jag blir väldigt svett, och dessutom är ju nallen lite otymplig. Någon som har tips?
    Det finns speciella band man fäster kring exempelvis överarmen som man förvarar telefonen i. Har sett sådana för iphone men det borde garanterat finnas för android med. Själv har jag inte testat detta, men jag kör på trådlöst headset när jag tränar och kan på så sätt lägga ifrån mig telefonen.
  • Jennnyn

Hej på er!

Efter ett par dagars förkylning vågade jag mig på ett träningspass igår kväll. Körde ett ordentligt hantelpass på ca 1,5 timme. Började med hantellyft åt sidan och sedan stående hantellyft framifrån. Gick därefter över till att köra bröst (hantelpress+ sneda hantellyft ) Därefter blev det rygg med hantelrodd och hantelshrugs. Gick därefter över till biceps med växlande hantelcurl och triceps med hantelpress bakom huvudet.

Avslutade med 100 bålrotationer i maskin.

Idag har jag träningsvärk i axlar och övre rygg. Det känns att det var någon vecka sedan sista ordentliga träningspasset! Nu känner jag mig dock fysiskt starkare igen, så nästa vecka kör jag som vanligt igen

• Jennnyn

Hej på er! Idag känner jag mig ganska stel i kroppen och sitter därför just nu i massagestolen på jobbet, då vi har turen att ha en sådan! Igår körde jag ett bodypump-pass. Det var en härlig genomkörare! Plankan ingick i slutet av passet och det momentet höll väl på i kanske tre minuter med några sekunders vila mitt i. Någon ordentlig tidtagning blev det alltså inte. Får se om jag kör lite planka hemma sedan. Prio ett efter jobbet idag är nämligen stranden

• Jennnyn

Idag blev det ett ryggpass tillsammans med en vän, som förövrigt jobbar som instruktör på mitt gym. Körde latsdrag, enarms hantelrodd, sittande rodd samt avslutade med "sälen". Vi gick igenom och finslipade lite på min teknik. Är glad att hon kan kolla över mig någon gång ibland, för det är så lätt att ta sig till med fel tekniker o.s.v..

Hur går det för er?

• Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-06-30 21:40:21 följande:
    Nu blir det ett styrkepass imorgon och ett pt-pass på lördag, sedan blir det 5 dagar paus Ska bli skönt! Har tränat 5 dagar i veckan sedan i mars. Min kropp behöver vila!
    Ibland behöver man ha lite vila! Inte illa att tränat så pass mycket som du gjort. Strongt gjort
  • Jennnyn
    OnMyWay skrev 2011-06-30 08:42:52 följande:
    det e bra att härda ut. konstigt att man ens kan längta eftar att få träna..

Jag måste erkänna en sak och hoppas att någon känner igen sig, jag tycker det är jätte jätte jobbigt att klä av sig på gymmet och ställa sig i duschen. Känns som att 99,9% av alla tjejer där är helt perfekta. Förutom jag då som är den där 0.1 %, hahahahaha! 
    Jag förstår hur du känner, men oftast är det bara en själv som tänker på det sättet. Många av oss har komplex eller känner oss obekväma med någon del av kroppen. Jag har alltid känt på samma sätt, men på sistone har jag försökt att intala mig själv att ingen är perfekt. Alla har vi små skavanker och det är det som gör oss unika
  • Jennnyn
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 10:04:18 följande:
    Någon som har ett tröstens ord till en stackare här!? Nu har jag gått upp ytterligare, nu väger jag ett kilo mer än för 2½ vecka sedan då jag drog igång träningen igen på allvar. WHY????? Jag äter inte mer, jag äter bra, jag tränar tre ggr i veckan ungefär. HJÄLP! Förvånad Obestämd Skrikandes
    Stirra dig inte blind på vågen, mät istället! Ibland kan man se skillnad på måttbandet fast vågen står still. Muskler väger mer än fett.

Jag har till exempel gått upp drygt ett kilo sedan jag började köra strikt, stenhård styrka för några veckor sedan, efter att innan mest kört lättare styrka och kondition. Trots min viktuppgång är måtten desamma som innan och midjemåttet har till och med minskat lite.
  • Jennnyn
    OnMyWay skrev 2011-07-02 17:06:12 följande:
    här kommer jag också och klagar lite, jobbar 08-21 idag så träningen får bli allt spring på jobbet. Arbetar inom vården. Men imrgon förmiddag ska jag ta och köra ett ordentligt pass.

Någon som vet hur mycket man förbränner i sig själv utan träning per dag?
    Jag arbetar också inom vården och jag håller med dig om att det är ett jäkla springande Har också jobbat idag!
  • Jennnyn

Ikväll känner jag mig duktig! Istället för att slappa i soffan var jag på gymmet och körde ett ben - och magpass. Det var bara jag och 3 st till på hela gymmet. Då tränar jag på det största gymmet i stan, så det är ovanligt att det är så folktomt. Men det fina vädret gjorde väl sitt!

Uppvärmning
    20 min cykling

Ben
    benpress 3 x 8
    benspark 3 x 8
    bencurl    3 x 8
    vadpress  3 x 10

Mage
    Abcoaster (med bålrotationer åt båda håll samt raka drag) 3 x 30
    crunches på pilatesboll 3 x 20
    plankan (med ben - och armgång) ca. 2 minuter

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!