Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-20 14:33:27 följande:
    Jag har en sammansättning av olika proteiner och jag gör en shake 2 ggr/dag och tar som mellanmål. Sen tränar jag så ofta jag kommer iväg och det kan bli 3-6 ggr/veckan. Om det extra proteinet är nödvändigt? Vet faktiskt inte, men jag hört att det ofta så att tränande tjejer är kassa på att få i sig tillräckligt med protein så jag kör på
    ....en av shakerna tar jag givetvis direkt efter träningen, glömde jag skriva....
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Jennnyn skrev 2011-08-20 15:28:45 följande:
    Visst är det häftigt? Jag trodde bara det var buffel och båg när jag hörde det, men testade och faktiskt så orkar man ta sig igenom de där sista jobbiga repetitionerna. Det handlar nog att man "stänger av" ett sinne och lägger den extra energin till att ta i... eller något
    Undrar dock hur jag ser ut....blundar hårt, pustar och skrynklar ihop fejjan. Tur man inte bryr sig allt för mycket *harkel*
  • Tullemi
    Livsoduglig skrev 2011-08-20 15:10:12 följande:
    Kul tråd! Och lite... annorlunda då den verkar innehålla det mesta huller om buller :) Så klart man får redovisa dagens insats kanske man kan kalla det.  

Alright, det är bara att erkänna: Man är ingen Kipketer. Jag har luffsat, stånkat, haltat, nästan krypt och kämpat. Men runt kom jag. Det är synd att löpning är så "bra" träning. Man har några bonuskilon (endast muskler såklart *host*) att släpa på. 8 kilometer på 46 minuter blev slutsiffrorna. Det är ju tur att det finns utrymme för förbättring!  

Nu skall jag förgylla min lördagseftermiddag med att klippa gräsmattan. Gräset är 10 centimeter långt (ja, jag vet att jag borde klippt för länge sedan men det slutar ju aldrig regna här på västkusten :P) så det kommer bli en bra utmaning då jag endast äger en handjagare. Motordriven gräsklippare känns som fusk.

Så är jag lite optimistiskt kanske jag kan tillgodoräkna min 1.5 träningspass idag? *skrattar*

Önskar er en trevlig lördagskväll! 

Välkommen hit då till Huller & bullertråden . Ja, det blir en en del prat om div.saker men det mesta handlar om träning, på en härligt opretentiös och ödmjuk nivå. Toppen, om jag får säga det!!!  

Jag har också lite västkustgräsmatta som behöver sig en omgång. Maken skulle klippa den (med elklippare) för 2 veckor sen, men det har fortfarande inte hänt. Nu är han ute och susar på sin MC, den lunsen
  • Tullemi

Jag äter oliver. I löööve oliver. Just idag så är det (hemma)marinerade stora kalamtaoliver med vitlök, citron och timjan som gäller. Den som ändå hade haft ett gott lantbröd till, mmmmmm

• Tullemi

Frukosten bredvid mig: färsk mango, turkisk yoghurt, 1/2 Actimel, blandade nötter och linfrö-mums . Snart ska jag iväg för lite konditionsträning, har inte bestämt vad än.

• Tullemi

Godisråtta:  det finns en jättebra kosttillskottsbutik här i GBG, fast jag tror inte du bor i Götet.....?

• Tullemi
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 20:34:20 följande:
    jag har lärt mig att man får svulla en dag i veckan.... Så, nu har du förbrukat din för denna veckan. I morgon är det en ny :)

Gör inte som mig iaf, att straffa mig själv...
    Straffar du dig med negativa tankar?

Nåt helt annat: snygg frö- och nötlåda
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!