• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

godisgrisen skrev 2011-07-24 14:21:14 följande:

Blev en PW idag, dock bara 45 min eftersom det började spöregna..........skitväder

Nåja, bättre än inget iaf

Ja, vi har skitväder här med.. tur att det blir innträning för min del. Har ni kallt ute?
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-24 15:00:02 följande:
    "Skitväder" som andra kallar't är det har vi också, men sånt stoppar sällan mig I söndags när vi kommit fram tillstugan drog jag t ex på mig regnkläderna och tog mig en 5,6 kilometers powerwalk. Idag har det dock "bara" blivit en rask promenad med grannen, en dryg timme strax under pw-tempo...
    Bra kämpat! Ja, det går ju ändå vara ute, det finns ju kläder, men nog är det roligare då solen skiner Glad
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-24 15:24:23 följande:
    Inte om den skiner mycket Jag har svårt för stark sol och värme...
    Då förstår jag, själv frodas jag i sol och värme. Varmt är det men ingen sol och regn. Behöver sparka mig själv för att komma i väg på gymmet ikväll tror jag Glad
  • ETSS

Oj vad segt det blev. Måste iväg och träna! Behöver en eller annan spark.
    Dessutom tror jag att jag måste låta avliva min katt, det är ledsamt och OT jag vet, men misery loves company och det är inte roligt med sådana här beslut, men är djuret sjukt, och det inte går att medicinera, vad gör man? *depp*

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-24 17:55:06 följande:
    Vi avlivade vår katt pga ålderdom. Han kunde inte hålla tätt och orkade inget. Han började bli mager och pälsen började bli ful. Veterinären rådde oss att avliva honom och det gjorde vi. Saknar honom även idag då han var mer som en i familjen än ett djur, men jag ångrar inte detta beslut.
    Min är inte gammal och sjuk, men togs alltför tidigt av den förra ägaren från sin mamma. Han har inga medicinska fel, han är kastrerad och trots Feliway och uppmärksamhet från matte så tilltar hans kisseri överallt och det går inte att springa och torka golv hela tiden. Det känns som det kuktar överallt. Sen blir han alltmer aggressiv så det är nog bäst. Men roligt är det likväl inte
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-24 20:24:01 följande:
    Nej, det kan jag förstå. Hoppas det löser sig till det bästa. Solig
    Tack!
  • ETSS

Powerwalk idag på ca 5 km, bara jag får upp ångan Glad

• ETSS

Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?

• ETSS

Tack för goda råd alla Glad
    Funderar på att öka antalet repetitioner till 14 *3 och se om det har effekt innan jag ökar på vikterna kanske det är melodin?

• ETSS
    Shaun the sheep skrev 2011-07-27 08:14:31 följande:
    Gud vad ni skriver, jag hinner aldrig läsa ikapp!

Men jag har tänkt lite på en grej, jag hittade ett par 2-kiloshantlar här, men tyckte de vägde för mycket. Nu har jag tagit bort vikterna och kvar är själva stången som väger kanske ½ kg. Tycker ni jag mesar för mycket om jag använder bara stången ett tag? Provade i förrgår och har rejäl träningsvärk i biceps och triceps så nån skillnad måste det ju ha gjort. 
    Kanske ska tillägga att jag började träna på gym för bara en månad sen, och har inte kunnat gå så ofta pga semester och skada i foten. Det är bättre nu, men jag är ju fortfarande väldigt otränad. Jag tänkte ha hantlarna och crosstrainern här hemma som ett komplement de dagar jag inte kommer iväg   
    Det låter som en bra plan. Det är bättre att börja lågt och orka öka sucessivt.
    Förresten är alla här så snälla mot oss som är gymnybörjare så knappast att någon tycker att det är mesigt. Det viktigaste är inte var man börjar utan att man orkar fortsätta Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!