Träningsnördar - här samlas vi!
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile5.gif)
Jag hade aldrig hört talas om den gruppen och trodde det var jag som var efter men den har ju bara 15 medlemmar så hur kan den vara så känd så den inte går att missa?
Jag är så jäkla nöjd. Snart deffat bort 10 kilo. Muskelkonturerna börjar visa sig på magen. Dock vill jag att magmusklerna ska in ytterligare.
Roligt att tråden vaknat till igen
Pass 64 ikväll
Kom strax innan stängning så hann bara köra benböj i cirka 30-40 min. Testade en maxning med fullt djup 115 kg men fick kasta stången, när jag inte orkade upp föll ryggen framåt och jag måsta skicka stången över huvudet framåt istället för att bara släppa den bakåt. Ett litet konststycke i sig att jag klarade mig helskinnad
Att ändra på kroppskompositionen tar tid eftersom det kräver att du bygger muskler, dvs tung styrketräning, ligger i kaloriöverskott och äter tillräckligt med protein. Det tar tid att bygga.
Träna överkropp två gånger i veckan i alla fall. Förutom basövningar som chins/pullups, dips och rodd, omvänd rodd skulle jag satsa på det Heidi Andersson kallar ryzzträning, typ repklättring, handgång från bom och dylikt. Att du kollapsar av armhävningar kan lika gärna bero på svag bål, men det är en bra övning. Håll brett så det tar mer på bröstet. Är du för svag kan du träna negativt, alltså sänka dig (funkar bra för både dips och chins).
Eftersom du tränar för toughest blir dina två mål lite på kollisionskurs och för mycket konditionsträning är katabolt.