Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Evenstar skrev 2011-08-04 07:05:08 följande:
    Tillföra extra aminosyror för ökad proteinsyntes/muskelupbyggnad under natten.
    Funkar ju att peta i sig annat också - ex keso, kesella osv.
    Isf blir shaken bra. Keso/kesella är absolut inga favoriter Tungan ute
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Jag tror jag får huvudvärk av detta tillskott:
    http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/burn
    Det innehåller ju en hel del koffein,om det nu kan bero på det? Dessutom är kapslarna megastora och jag fruktar för mitt liv varje gång jag ska svälja dem så nu lägger jag undan dem. Har bara tagit några så om nån vill ha dem så säg till .

• Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-04 17:13:54 följande:
    Nu har jag varit och tränat. Riktigt svettigt var det idag. Jag testade att köra på cross trainen istället för att springa. Det kändes helt ok. Kom 4km på 20 min. Jag kommer ju inte ens så långt när jag springer. Men kan man jämföra det med löpningen? är 4km löpning lika mkt som 4km cross training?
    Vad långt! Jag tycker km-visaren rör sig oändligt sakta på crosstrainern. Kommer definitivt inga 4 km på 20 min.
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-04 18:12:40 följande:
    Jag har varit med om det innan. Grymt jobbigt är det. Men det händer bara när jag är ute och springer, det blir aldrig så när jag springer på gymmet. Lite mysko..
    Precis! Det händer bara vid löp utomhus, även för mig.
  • Tullemi

Godisråtta: det händer nog oss alla ibland. Det är jobbigt att jämt tänka kolhydrater och socker väck. Jag har haft huvudvärk i flera dagar tills jag kom på: aha inget socker och minimalt med kolhydrater. Sen idag har vi haft besök och då blev det fika (socker+kolhydrater) och imorgon kommer grillgäster (öl+socker+kolhydrater)...ajaj, men ingen huvudvärk iaf Man är bara människa.

• Tullemi

Här öser regnet ner idag. Jag har tränat rygg hemma nu på morgonen, med vissa avbrott för att plocka ner klättrande ungar o.dyl. Funderar på att rusa över till gymmet för att få fortsätta med träningen....

• Tullemi

Idag äter vi grillad Entrecôte, rödvinssås, ugnsbakade rotfrukter (testar bl.a sötpotatis) sallad, yoghurt med örter/vitlök/chili och för den som vill ha; vitlöksbröd. Sen till efterrätt görjag Gino med vaniljglass, mums . Vi ska alltså ha gäster, annars äter vi inte så här

• Tullemi
    ETSS skrev 2011-08-05 14:50:17 följande:
    Åå.. slurp! Var bor du? Glad
    Skynda dig! Ta tåget till GBG, det tar väl bara 18 timmar eller nåt
  • Tullemi

Jag kutar över till gymmet om en stund. Det blir den sista träningen på 4 dagar. Vi ska åka bort och ha en minisemester, med allt onyttigt som det innebär . Ska försöka begränsa det hela lite *harkel* men det brukar ju gå så där Tungan ute.

• Tullemi

Jag har läst (på flera ställen) att om man vill bygga muskler (även lite lagom) så ska man skippa löpningen. Man kan träna kondition 1-2 ggr i veckan, men det får inte vara löpning. Running eats your muscles away... Nån som hört detta för eller har en åsikt?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!