• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2011-07-19 19:54:08 följande:
    Mmmmmmmmm... rumpa och ben...
    HahaGlad Håll du tummarna så jag slipper bli sjuk så blir det nog bra Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-19 20:26:04 följande:
    Dagen i sin helthet:

Vakna
    Upp på löpbandet, joggning 4,5 km på tom mage (30 minuter)
    Havregrynsgröt med bär och mjölk, vatten
    Kycklingsallad med finncrisp, vatten
    Energibar, vatten
    25 minuters intervall löpning + 30 minuter styrka, fokus armar och rygg + 1 liter vatten
    Fisk, potatis och hemmagjord yoghurtsås
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-19 21:04:12 följande:
    Om du håller mina tummar så håller jag dina...
    Haha, det är ingen dejtingtråd Glad Tror i alla fall att jag är frisk nog för att träna i alla fall :)
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-19 23:36:45 följande:
    Tack för sparkarna i ändan! De hjälpte

Ikväll kändes det faktiskt riktigt bra och det blev en riktig genomkörare för rygg och biceps. Detta körde jag:

Rygg:
    Latsdrag
    Ryggmaskin med frivikter (som aktiverar större delen av ryggen)
    Enarms hantelrodd
    Sittande kabelrodd med V-handtag
    Hantelshrugs
    Hypersträck

Biceps:
    Växlande hantelcurl
    Curlstångs-curl
    Heja :)
    I kväll är det min tur äntligen!
  • ETSS
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:31:33 följande:
    Det är så kul att komma in här och läsa om era dagar, peppande må jag säga!

Jag skulle köra BP igår men skulle snabbt stressa till Ikea innan och när jag sedan skulle åka därifrån så startade inte bilen Det blev alltså ingen träning igår.
    Idag kom jag knappt ur sängen för träningsvärken efter milen jag sprang i förrgår har gjort mig helt handikappad, skönt men synd då det inte blir ngn träning idag heller då

Idag får vi dessutom besök av min kompis och hennes familj som stannar tills måndag och sedan har vi dop för vår minsting på lördag så resterande vecka blir det nog inte mycket styrketränande.
    Trist men jag får ta igen det nästa vecka

Vad gör ni idag allihopa?!
    Jag styrketränar mage /ben i kväll. Avundas dig som kan springa, jag får kramp och inflammation i benhinnorna om jag försöker.
    Roligt med besök och barndop Glad
  • ETSS
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:53:30 följande:
    Ja det låter väl sunt vi är oxå uppe runt 05-06 på mornarna då lilleman vaknar så det blir inte så mycket sömn men jag har konstigt nog vant mig. Alla våra kids har varit morgonpigga och nu lagom tills de stora börjar sova tii kl 07 så börjar minstingen vakna tidigt istället, dåliga gener ?!
    Hoppas att du får vila lite idag! 
    Det hoppas jag med :)
  • ETSS
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:49:45 följande:
    Kan och kan det var första löppasset efter graviditeten och just nu är det mer måste än vilja då jag lovat en kompis att springa tjejmilen  
    Det tog ju bra iaf eftersom träningsvärken i vader och lår är helt sanslös

Skönt med ben och mage - kör hårt!
    I will Glad
  • ETSS
    MrsTM skrev 2011-07-20 12:10:06 följande:
    Hej! Ny i tråden, har fyra göteborgsvarv och en tjejklassiker bakom mig!

Har nu ledsnat lite på löpträning och tränar istället extra mycket styrka då jag försöker bli gravid. Ryggen ska orka släpa runt bebben både före och efter förlossning! =)

Gummibandsträning i hemmets lugna vrå is da shit! För att inte tala om maghjul, en bättre magträning finns inte. Börja från stående, rulla fram tills näsan är rakt ovanför hjulet och kroppen är rak. Stå kvar i plankan i 20 sekunder, dra tillbaka. Upprepa tio gånger! Sen värker magmusklerna i fyra dagar efteråt, men det är det banne mig värt, ha ha!

Bra tråd detta!
    Hej och välkommen :) Maghjul låter intressant, något du beställt från nätet eller köpt?
  • ETSS

Hmh, här har jag längtat efter träning sedan sist, nu när det snart ska bli av känner jag mig slö och i behov av motivation. Tror att det är jag ska be er som sparkar idag Glad

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-20 16:24:30 följande:
    GÅ TILL GYMMET!!!! *sparkar så hårt jag kan*
    Tack Skrattande
    Ska strax, bara de öppnar Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!